borreman2011
door borreman2011 Jan 12, 2017 om 12:11
Computers & telefonie

Browser vervangen

Bij het opnenen van een link in gmail  op de android tablet wordt gevraagd waarin je dit wilt doen.
In ijn'haast'heb ik op de browser (wereldbol) geklikt met altijd.
Dit was niet de bedoeling omdag ik het in chrome wil doen.
Hoe kan ik dit herstellen?

3287 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 12, 2017 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mss kun je hier iets mee:

  1. Open de app Instellingen van uw apparaat.
  2. Tik bij Apparaat op Apps.
  3. Tik in de rechterbovenhoek op Instellingen Instellingen.
  4. Tik onder Geavanceerd op Standaard-apps.
  5. Tik op Browser-app.
  6. Tik op Chrome Chrome.

https://support.google.com/chrome/answer/95417?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 12, 2017 om 17:59
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Tip; wees wel bedacht op het feit dat je met gebruik van Chrome, automatisch inlogt bij jouw Google-account. Voor de duidelijkheid; tijdens het internetten ben je dus standaard ingelogd met dit account.

borreman2011
door borreman2011 - Jan 12, 2017 om 18:39
20 Antwoorden / 17 Vragen

Akkerdistel. Ik weet dit wel, maar als je dus bij gmail of hotmail een link in een bericht wilt openen, moet of kan je een keuze makenb in de browser. Ik vind Google chrome iets sympathieker dan de wereldbol browser en deze heb ik per ongeluk als altijd gemerkt.
Hier wil ik dus vanaf, maar wat ik ik doe en wat ik ook probeer, ik kan niet vinden waar ik dit moet doen. Bij de browser heb ik al verschilende punten uitsgeschakeld, maar zonder resultaat.
Ik heb een google icoontje die me dus automatisch doorstuurt naar chrome. (Hier lees ik voornamelijk de hoofdpunten uit het nieuws en gebruik het om te zoeken.)

reflecs
door reflecs - Jan 12, 2017 om 18:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Op deze manier?

Standaardwaarde deselecteren

Ga naar Instellingen > Applicaties (of toepassingen) > [tabblad]alle(s)

Ga naar de applicatie die je ooit hebt geselecteerd als standaardwaarde, waarvan je deze default instelling wilt verwijderen. Druk op de app zodat bij de instellingen van die applicatie komt.

Onderaan deze pagina vind je een knop met de naam ‘standaardgegevens wissen’.
Door op deze knop te drukken wis je alle standaard (default) gegevens van die applicatie. Voor alle handelingen waarbij deze applicatie als standaard is aangemerkt zul je opnieuw de pop-up te zien krijgen waarbij je kunt kiezen tussen twee of meer apps.
http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/standaard-applicaties-instellen-en-deselecteren-op-je-android-tablet/

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2017 om 13:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En? Gelukt? Een reactie zou wel aardig zijn!