va
door valetta Aug 16, 2009 om 08:28
Computers & telefonie

Computer sluit zelf af

Ik hoop dat ik hier hulp kan krijgen, ik heb zelf alles al gedaan om de fout op te kunnen lossen maar het lukt niet.

Sinds deze week kan ik niet meer op bepaalde spelletjes sites. Zodra ik een spel wil opstarten sluit de pc zichzelf af en start weer opnieuw op.

Ik heb de temperatuur al gecontroleerd, deze is goed. Geheugen is ook voldoende. Het gebeurt ook niet op alle sites.

Wanneer ik zuma wil spelen, gedownload op mijn computer gebeurt het en bijvoorbeeld op http://www.playtopia.nl/

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen, want ik weet het niet meer.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Valetta

4000 46 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2009 om 11:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Valette,

Probeer eens of systeemherstel helpt: Ga naar Start > Help en Ondersteuning > Kijk bij Kies een taak en klik op Wijzigingen ongedaan maken met behulp van systeemherstel.  Kies een vetgedrukte datum toen de computer het nog deed. (Je kunt dit altijd weer terugdraaien).

Misschien moet je ook eens (als eerste?) scannen met je virusscan en ook met malwarebytes. Klik hieronder om dit te downloaden. Na starten eerst updaten en dan volledige scan laten uitvoeren.

malwarebytes

Suc6.

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 12:01
23 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Edric,

Systeemherstel had ik al gedaan en hielp niet, virussen scannen ook gedaan, niks gevonden.

Ben nu met dat programma van jou in de weer en zal laten weten of het wat opgeleverd heeft.

Bedankt zover.

Valetta

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 12:43
23 Antwoorden / 5 Vragen

Malwarebytes' Anti-Malware 1.40
Database versie: 2634
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-2009-08-16 (12-42-13).txt

Scan type: Volledige Scan (A:\|C:\|D:\|E:\|)
Objecten gescand: 105885
Verstreken tijd: 42 minute(s), 22 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registersleutels geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerwaarden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerdata bestanden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Bestanden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Dit is volgens mij dus ook allemaal goed.

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 12:49
23 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Freija,

Ik heb dat vinkje weggehaald, en ik krijg geen foutmelding, alleen de pagina wordt nu meteen afgesloten.

Valetta

freya
door freya - Aug 16, 2009 om 12:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En je hebt dit automatische herstarten alleen bij het surfen naar bepaalde websites? Dat zou dan toch op iets softwarematigs moeten wijzen. Meestal gaat het dan om websites met java/javascript/flash achtige inhoud.
En gebruik je Internet Explorer? Als dat zo is zou ik toch eens Firefox proberen. Veel stabieler en minder problemen dan met Internet Explorer.
Te downloaden via www.mozilla.com. Je kunt het gewoon naast Internet Explorer gebruiken, dus je hoeft niets te verwijderen. Vlotte kans dat het dan gewoon werkt.
Ben zelf al heel lang geleden overgestapt naar Firefox en heb er geen moment spijt van gehad.

Freya

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 13:20
23 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Freya,

Toen ik Zuma opstartte kreeg ik wel een foutmelding. Hier komt ie:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is weergegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele bios-update.

Schakel bios-geheugen opties zoals Caching en Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie:

STOP: 0x0000008E ( 0X0000005, 0XBFA86DED, 0XB1C9E2EC, 0X00000000)

ATI3DUAG.DLL - ADDRESS BFA86DED BASE AT BFA32000, DATESTAMP 3F399F46

Na opnieuw opgestart te hebben kreeg ik het stop scherm niet nog een keer.

Valetta

freya
door freya - Aug 16, 2009 om 13:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk, en zo wordt je toch al weer wat wijzer wanneer je een foutmelding te zien krijgt. Zoals je aan het eind van de melding kunt zien treedt er een probleem op met het ATI3DUAG.DLL bestand. Dit is een onderdeel van de drivers t.b.v. je ATI videokaart. Ik zou dus om te beginnen die videodrivers eens updaten naar de laatste versie. Kijk even na welk type videokaart je precies hebt (via Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer) en download dan van de website van ATI (www.ati.com) de laatste versie.
Hopelijk ben je dan, na de installatie van die drivers, van het probleem af.

Freya

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 14:13
23 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Freya,

Dank voor je hulp, alleen als ik naar configuratiescherm ga zie ik bij apparaatbeheer nergens ATI staan, waar moet ik het zoeken, ik zie ook geen video kaart staan?

Valetta

freya
door freya - Aug 16, 2009 om 14:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Windows heeft daar zo zijn eigen benaming voor. Zoek in de lijst van apparaatbeheer naar Beeldschermadapters (één van de eerste in de lijst) en klik op het plusje dat er vóór staat. Als het goed is klapt de optie Beeldschermadapter open en zie je daar iets van ATI staan, dat is het type videokaart.
(Voor de duidelijkheid: Beeldschermadapter = Videokaart)

Freya

freya
door freya - Aug 16, 2009 om 14:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Valetta,

Waarschijnlijk staat Windows dusdanig ingesteld, dat wanneer er een 'fout' optreedt de computer opnieuw moet opstarten. Nadeel hiervan is dat je dus geen foutmelding te zien krijgt. Je kunt die optie uitschakelen zodat je een foutmelding te zien krijgt en de computer niet opnieuw opstart.

Het is afhankelijk van de gebruikte Windowsversie, maar probeer het eens via een rechter muisklik op Deze Computer -> Eigenschappen -> Geavanceerde systeeminstellingen en klik op [Instellingen] onder Opstart- en herstelinstellingen. Haal daar het vinkje weg voor: De computer automatisch opnieuw opstarten. Klik [Ok] en sluit alle vensters.
Hopelijk krijg je nu een foutmelding te zien en is er iets meer te zeggen over de oorzaak van het probleem.

m.vr.gr. Freya

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 14:55
23 Antwoorden / 5 Vragen

Gevonden: Radeon 9200 SE

Maar wanneer ik naar de site ga om de drivers te downloaden wordt er tijdens de installatie verteld dat ik NER Framework moet installeren met een link waar ik dat kan doen.

Enfin, link aangeklikt en dan krijg ik een error, hij wil het niet downloaden. Ik krijg dan te zien: er is een fout opgetreden tijdens de initialisatie van Windows Installer. Set up wordt nu afgebroken.

Tjeetje wat nu?

freya
door freya - Aug 16, 2009 om 15:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je de juiste versie van de videodrivers wel hebt kunnen downloaden? (let op de juiste windowsversie!) De .net Framework software heb je ook eerst gedownload?

Eventueel dan eerst via Configuratiescherm -> Software de oude versie verwijderen voor je de nieuwe versie installeert.

Freya

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 15:31
23 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag me niet hoe, maar ik heb alles kunnen downloaden.

Ik kan Zuma nu weer spelen, alleen wanneer ik playtopia wil doen lukt het nog steeds niet, ook niet met firefox.

Ook heb ik nu een heel raar beeldscherm dat oplaadt, zwart blauw zwart blauw wel icoontjes op mijn bureaublad dan weer weg.

Raar deze problemen allemaal terwijl vorige week alles nog prima liep en ik niks veranderd heb.

Maar dankzij jouw hulp freya ben ik toch weer een eind verder op weg, thx.

dirck
door dirck - Aug 16, 2009 om 16:04
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zo te zien heb je na het installeren van de nieuwe videodrivers de beeld instellingen nog niet opnieuw ingesteld. (Resolutie en kleurinstellingen)

freya
door freya - Aug 16, 2009 om 16:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Controleer inderdaad of de resolutie wel goed ingesteld staat. Via de beeldscherminstellingen kun je dat wijzigen. Voor een 19" scherm is dat b.v. 1280x1024. Als de kleuren niet helemaal goed zijn, controleer in datzelfde venster ook de optie Hoeveelheid kleuren. Dit moet minimaal op 24bit (of beter, 32 bit) staan.
Wellicht ook nog even je bureaubladachtergrond aanpassen.

Freya

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 17:22
23 Antwoorden / 5 Vragen

Gecontroleerd, en beide staan goed!

csb5
door csb5 - Aug 16, 2009 om 17:49
85 Antwoorden / 6 Vragen

windows update doen.

netframework laatste versie downloaden.

ook de andere updates.

dan laatste nieuwe video driver bij ati halen.

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2009 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Valetta,

Ik meng me even niet in de discussie over de videokaart + -drivers (dat laat ik even aan Freya en Dirck over).

Vwb het niet op playtopia kunnen komen: Heb je al eens op de 'startpagina' van playtopia onderaan op technische ondersteuning geklikt? En daar na op automatische computertest uitvoeren? Je krijgt dan precies te zien wat er wel of niet mankeert. Ik denk dat het komt omdat je Java wellicht niet geïnstalleerd hebt (??) en/of Flashplayer. Zou deze drie dingen maar eens gaan proberen (en succes met de videokaartproblemen)

Adobe flashplayer 10 ActiveX

Java 6 update 15

Groeten, edrick3

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 17:58
23 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Edrick,

Ja ik heb die test gedaan en tijdens het testen sloot de pc zich weer af, ik heb java en flashplayer beide.

Vind het ook zo gek dat ik ineens al deze problemen heb, nooit ergens last van gehad.

Groet,
Valetta

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 17:59
23 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi csb5,

Dat heb ik allemaal gedaan vandaag.

Valetta

laaglander
door laaglander - Aug 16, 2009 om 18:09
473 Antwoorden / 1 Vragen

hallo,

ook ik meng mezelf maar in de discussie.. ik heb ATI3DUAG.DLL  ingevoerd in google en krijg daar op de eerste pagina te lezen, dat dit waarschijnlijk aan windows zelf ligt, kijk op die pagina voor de mogelijke oplossing

Laaglander

dirck
door dirck - Aug 16, 2009 om 19:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Welke videodriver heb je trouwens gedownload?
De laatste ATI Catalyst drivers voor de Radeon 9200 zijn deze:

Catalyst Software Suite

Voordat je de nieuwe drivers gaat installeren, moet je wel eerst de oude videodrivers verwijderen, daarna computer opnieuw opstarten en dan pas de nieuwe drivers installeren.

Is er trouwens ook een reden dat je Service Pack 3 (SP3) voor Windows XP nog niet geïnstalleerd hebt?

Groet, Dirck

va
door valetta - Aug 16, 2009 om 20:00
23 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Ik heb geen idee waarom servicepack 3 niet is gedaan, ik heb automatische updates altijd aan.
Heb net even gechecked bij de updates en er wordt gezegd dat mijn computer up to date is.
De drivers die jij hier opgeeft zijn een paar maanden later als die ik heb gedownload vanmiddag, dus ik ga nu die verwijderen en die jij hebt opgegeven downloaden.
Ik blijf jullie op de hoogte houden.

Valetta

va
door valetta - Aug 17, 2009 om 07:33
23 Antwoorden / 5 Vragen

Goedemorgen,

Gisterenavond nog de drivers geinstalleerd die Dirck voorstelde, alles werkt weer prima.

Behalve...de spelletjes sites.

Nog een poging gewaagd bij playtopia, ik word er meteen afgegooid, vanmorgen eens geprobeerd op www.pogo.com, zodra ik een spel dat ik wil spelen aanklik sluit de pagina zich.

Wat kan dit toch zijn?

Zuma kan ik inmiddels wel spelen.

Ga zo naar mijn werk maar hoop vanmiddag hier wat antwoorden of oplossingen te vinden. Bedankt alvast!

Valetta

anglo
door anglo - Aug 17, 2009 om 13:19
95 Antwoorden / 22 Vragen

zoals LAAGLANDER schreef, kan die ATI-fout ook aan Windows liggen en daarom stel ik voor om eens een foutcontrole op jou PC uit te voeren, klik op je bureaublad op DEZE COMPUTER, rechtsklikken op STATION C, dan EIGENSCHAPPEN, EXTRA en HET VOLUME OP FOUTEN CONTROLEREN, waarschijnlijk moet je je PC dan opnieuw opstarten waarna er op fouten wordt gecontrleerd (en ze automatisch laten herstellen) SUCCES en groet van Anglo

labren
door labren - Aug 17, 2009 om 13:41
862 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt toch niet internet explorer 8 op je computer staan want daarmee kan je bij zuma niet spelen dan als je de pagina opend en je wil gaan spelen dan sluit die de pagina af , dat probleem had ik ook bij intenet explorer 8 en heb die van mijn computer afgegooit en toen kon ik weer spelen bij zuma.

labren

door labren - Aug 17, 2009 om 13:48
862 Antwoorden / 0 Vragen

en ze hebben bij zuma wat dingetjes veranderd, bij mij werkte mijn VM niet meer en heb ik de J2SE Runtime Environment 5.0 Update 6 moeten dounwlouden bij java software en toen deed die het weer perfect, ik had ook dat het beeld van het spelletje niet meer opstarten en kreeg een blauw zwart beeld, maar je kan ze ook benaderen zuma en dan krijg je dat progammatje toegestuurt.

labren

er
door erky - Aug 17, 2009 om 14:35
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Valetta,
Mooi dat al opgehelderd is dat jouw Windows niet meer herstart. Ik ben uit nieuwsgierigheid ook eens naar jouw spelletjes site gegaan., Playtopia. En wat gebeurde er? Mijn computer crashte. En dat is hier een zeldzaamheid, ik surf met een aparte configuratie.

Mijn systeem: Windows 98 SE, Firefox 2.0.0.14 en Java 6 UP3.

Grote kans dat er iets met Java is. En dan bedoel ik niet de Java die op jouw computer is geïnstalleerd, maar die aan de kant van Playtopia.

Ik kan dat niet hard maken, maar stel dat Playtopia niet alleen een cookie wil achterlaten op onze computers, maar ook code. Als deze code ruikt naar een inbreuk op onze systemen dan zou het kunnen zijn dat of het Antivirusprogramma wil ingrijpen of Java zelf kort geleden dusdanig is veranderd dat er iets niet goed meer loopt.

Het zou dus zinvol zijn dat wij meer info krijgen over andere die op deze spelletjes site een crash krijgen. Ik kreeg de foutmelding ook op een file msvctr.dll, klinkt ook als een file uit de driverhoek.

Een echte oplossing heb ik niet, maar wel een bijdrage waar je mee verder kan, hoop ik.

Succes verder,
Erky

fr
door frederik42 - Aug 17, 2009 om 17:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi valetta,

Waarschijnlijk heb je een virus op je computer

Doe een uitvoerige virusscan met je virusscanner of met Mc Afee , Eset of AVG Anti-Virus Free .

Eset kun je een maand gratis proberen via www.eset.nl

Stel de Firewall van je Virusscanner in of download een gratis

firewall via www.zonealarm.com

Succes,

Frederik42

va
door valetta - Aug 17, 2009 om 17:50
23 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi allemaal,

Voor de duidelijkheid, computer is virus vrij, staat goed antivirus op mijn compter.

Ook kan ik weer gewoon Zuma spelen.

Ik heb geen ie 8 er op staan.

Alles heb ik gisteren met hulp van iedereen op kunnen lossen alleen ik kan niet op bepaalde spelletjes sites meer komen zoals www.playtopia.nl of www.pogo.com

Ik ga nog even die foutmelding uitproberen, jullie horen weer.

Valetta

brego
door brego - Aug 17, 2009 om 19:07
13 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ben geen computer nerd. Maar de problemen zijn herkenbaar, of je voeding is kapot de videokaart kan stuk zijn of je koelfan is stuk of is verschoven. Kan ook zijn dat je PC vol stof zit. Ik zou eerst maar proberen om deze voorzichtig schoon te blazen.

brego
door brego - Aug 17, 2009 om 19:11
13 Antwoorden / 8 Vragen

Probeer is de online scanner van bitdefender te draaien, haalt vaak ook nog een hoop onzin of hardnekkige virussen en trojaansepaarden eruit.

succes

dr
door drcomputer - Aug 18, 2009 om 09:22
35 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Als je wilt kun je iets dieper graven in je computer. Bekijk je logboeken eens die windows bij houdt. Doe het volgende om je logboeken te bekijken.

[nieuwe weergave xp, blauw scherm]
Ga naar start >> configuratiescherm >> Prestatie en onderhoud >> Systeembeheer >> logboeken

[klassieke weergave xp, scherm met icoontjes]
Ga naar start >> configuratiescherm >> systeembeheer >> logboeken

Bekijk het logboek Toepassingen en Systeem, indien je vreemde meldingen vindt met betrekking tot jou probleem, post deze dan hier.

door 25harrie - Aug 18, 2009 om 09:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

maak je soms gebruik van een speedtouch 121g wifi stick dan zit hier de oorzaak

ro
door roland1981 - Aug 18, 2009 om 10:36
6 Antwoorden / 0 Vragen

Je vertelde dat je genoeg geheugen had. Daar twijfel ik niet aan, maar ik wil toch graag weten hoeveel je hebt.

Daarnaast, zou je even het geheugen willen testen met het volgende programma: http://www.memtest86.com/

va
door valetta - Aug 18, 2009 om 15:34
23 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer ik bitfender wil gebruiken lukt dat ook niet, scherm wordt meteen gesloten wanneer ik op scan nu druk.

Ik gebruik geen wifi stick.

Computer is helemaal stof vrij en ventilatoren idem dito.

Ik zal nu de logboeken gaan bekijken en de test doen die roland aangaf.

Jullie horen weer van mij.

va
door valetta - Aug 18, 2009 om 15:46
23 Antwoorden / 5 Vragen

Bij logboeken toepassing zie ik steeds deze melding er tussen staan

X Fout datum tijd JavaQuickStarterS....

Eigenschappen

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1) in bron (JavaQuickStarterService) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Unable to open C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\jqs.conf: No such file or directory

Bij systeem zie ik de melding

X Fout datum tijd Service Control Manager

Eigenschappen

De Java Quick Starter-service is gestopt met de specifieke servicefout 1 (0x1)

Kunnen jullie hier iets mee?

va
door valetta - Aug 18, 2009 om 15:52
23 Antwoorden / 5 Vragen

Roland ik heb die memtest gedownload maar als ik op install druk krijg ik een zwart schermpje te zien 1 seconde en dan is het weer weg.

Doe ik iets niet goed?

ro
door roland1981 - Aug 18, 2009 om 16:17
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zoiets al eerder bij iemand meegemaakt. Ook bij een bepaalde spel site (ook met java, en flash). Daar bleek toen een virus grondig in het systeem te zitten. Maar ook problemen met geheugen: defect / te veel(!) geheugen... hoewel het allerlaatste waarschijnlijk niet van toepassing is.

Misschien allemaal een heel gedoe, maar probeer eens 1x een volledige scan uit te voeren op http://housecall65.trendmicro.com/
Dit is een online antivirus scanner die me weleens eerder heeft geholpen bij dergelijke problemen (dat een antivirus / anti spyware pakket niet goed uitgevoerd kon worden omdat een virus dit kon tegenhouden).
 - vink "Yes, I accept the Terms of Use" aan en klik op de "Launch Housecall" knop.
 - Je hebt 2 opties: Use java-based Housecall kernel of Browser plugin install. Kies de eerste. Werkt dit niet, kies dan pas de tweede.
 - Ga naar het tabblad "Extended setup" en selecteer het volgende:
"Scan all folders on this computer", "Scan this computer for spyware and grayware", "Check this computer for vulnerabilities in the operating system and the installed software" en klik Next.

Mocht dit niets opleveren, dan zou je nog kunnen kiezen om Ad-Aware Free te installeren:
http://www.gratissoftwaresite.nl/ad-aware.html
(Aan de rechterkant op de pagina vind je de download link)

Ik merk dat er wel meerdere klachten zijn over een programma als bitdefender. Ik gebruik het zelf niet, aangezien bovenstaande twee programma's mij al veel uitkomsten hebben geboden. Mocht je bitdefender toch willen proberen, probeer dan eens Windows in veilige modus op te starten (Bij het opstarten van je computer F8 indrukken net nog voordat het Windows opstarten logo in beeld komt)

fo
door forummuis - Aug 18, 2009 om 16:18
14 Antwoorden / 0 Vragen

Die spelletjes sites die jij bedoelt, hebben java nodig om te kunnen werken.
Zoals je aan de foutmelding ziet is er iets niet goed in jouw java.
Ik wil je adviseren om alle versies van java die je hebt er vanaf te gooien (via start--> configuratiescherm--> software) en java er opnieuw op te zetten.

Ik weet niet of je ccleaner kent of hebt. Als je het wel hebt draai dat dan eerst even als je alle java's hebt verwijderd (ook het register gedeelte).
Dan weet je zeker dat alles eraf is.

ro
door roland1981 - Aug 18, 2009 om 16:26
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem van programma's (vooral antivirus scanners) starten en weer verdwijnen of in de fout gaan bij het klikken op  scannen geeft mij sterk het idee dat er wel een virus aanwezig is, of er moet echt iets goed mis zijn met je computer. Dit staat dan ook los van dat java gedeelte. Ik denk dat je eerst je computer goed moet scannen op virussen en spyware voordat je naar het java gedeelte moet kijken (Bitdefender die niet werkt, andere programma's die gelijk sluiten na het starten.. dit heeft weinig met java te maken, of deze programma's maken allemaal gebruik van java).

Probeer eerst housecall, daarna desnoods ook ad-aware (bij gebrek aan bitdefender). Probeer dan hierna eens dat geheugen testprogramma en (zoals eerder vernoemd) dan erna ook nog de java versies te deinstalleren en de meest recente te installeren (zie bovengenoemde reacties hoe).
Mocht er enkele programma's niet werken, probeer deze dan uit te voeren in Windows veilige modus.

Ik ben benieuwd wat het resultaat is! :)

fo
door forummuis - Aug 18, 2009 om 16:34
14 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien de vraagster aangaf dat alle problemen opgelost waren, behalve die van de spelletjessites, ging ik ervan uit dat alleen het java probleem nog opgelost moest worden.

Extra scannen kan nooit kwaad uiteraard.

Ik was vergeten de download link voor java te plaatsen.
http://www.java.com/nl/
En ccleaner vindt je hier
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

va
door valetta - Aug 18, 2009 om 16:39
23 Antwoorden / 5 Vragen

Yippie java er af gehaald en opnieuw geinstalleerd, en wat denk je?

Alles doet het weer!

Onwijs bedankt voor al jullie hulp!

Valetta

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2009 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

HJallo Valetta,

GEFELICITEERD! Wat een gedoe allemaal hè, maar het is gelukkig allemaal goed gekomen. Zoals ik in m'n tweede antwoord al aangaf: ligt aan Java. Weet niet wat er toen niet goed gegaan is, maar uiteindelijk is alles nu dus goed gekomen. Speel ze!!

Met vr.gr.

va
door valetta - Aug 18, 2009 om 18:13
23 Antwoorden / 5 Vragen

Thx Edrick, tja was zeker een gedoe, op een gegeven moment wist ik zelf niet meer wat ik wel en niet gedaan had.

Maar t belangrijkste is dat alles het weer doet en ik heb er ook weer van geleerd, want bijvoorbeeld van die logboeken wist ik echt niets af. Op dit forum vind je echt leuke dingen.

Nogmaals bedankt!

Valetta

cj
door cjp - Aug 23, 2009 om 21:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vernieuw de batterij die op je moederbord zit, die is waarschijnlijk bij leeg.En daardoor reset de computer zich.

Groeten Cor Pijpers