varatje
door varatje Feb 4, 2016 om 11:05
Computers & telefonie

Converteren Acces naar ODB

Hallo allemaal,
Is er iemand die mij, op eenvoudige wijze, kan uitleggen hoe ik een acces bestand kan converteren naar een ODB bestand.
Ik heb op internet allerlei dingen gevonden maar ik begrijp er eigenlijk niets van.
Ik gebruik Windows 10 en op mijn Mac waar ook open office op draait OX 10.
Ik hoef dus geen verwijzingen naar internet sites omdat ik de meeste wel gezien heb.
Alvast bedankt.

1475 4 Rapporteer

freya
door freya - Feb 4, 2016 om 11:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Daar is niet echt een eenvoudige oplossing voor, omdat een Access bestand (.mdb) een complex bestand is dat is opgebouwd uit tabellen, formulieren, rapporten, macro's en een stuk programmeertaal. Het enige dat je eigenlijk goed kan overzetten naar een ander 'formaat', zijn de tabellen.

De eenvoudigste manier is, MS-Access starten en de tabellen exporteren naar b.v. een komma-gescheiden bestand. Elk ander databaseprogramma kan dat wel importeren.

varatje
door varatje Feb 4, 2016 om 13:50
237 Antwoorden / 144 Vragen

ga ik proberen, dank je wel.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 4, 2016 om 14:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je kunt het proberen op
www.zamzar.com
Ik weet dat je geen links wil krijgen maar zamzar zet echt bizar veel formaten om. Dus stiekem toch een link.
Anders zou je het bestand kunnen openen in libreoffice en dan opslaan als odb.
Diewilik

freya
door freya - Feb 5, 2016 om 11:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@diewilik

Helaas, bij zamzar krijg je dan de melding:

"Unfortunately we do not currently support conversion of .mdb files."

varatje
door varatje - Feb 7, 2016 om 12:43
237 Antwoorden / 144 Vragen

Die melding kreeg ik ook freya.
ik denk dat ik het uit mijn hoofd moet zetten.
gewoon doorgaan met office 2007 dan maar.
toch bedankt.