se
door servus Nov 8, 2009 om 13:50
Computers & telefonie

Display vervangen nokia

Hallo,

Ik heb een Nokia 6600slide waarbij het display is gebarsten.
Weet er iemand hoe ik het display kan vervangen?
Ik bedoel het display!. Niet het front plaatje/cover!
Hoe ik dus op een verantwoorde manier de telefoon open krijg zonder schade aan te richten.
Alvast bedankt.

Groeten,
Servus

1398 10 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Nov 8, 2009 om 14:17
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag servus. Op een verantwoorde manier een Nokia open krijgen, dat kun je niet zelf, begin er niet aan! Ga er mee naar een telefoonwinkel, en laat je Nokia opsturen naar de reparatiedienst van Nokia, indien je het nog waard is, veelal kun je afspreken, dat je als de telefoon niet gerepareerd kon worden, dat je alleen de onderzoekskosten betaald, laatst had ik ook een 'verdronken' Nokia, onderzoekskosten waren zo'n 35 euro.
Succes met je Nokia, en Groeten, Henri

kenwel2
door kenwel2 - Nov 8, 2009 om 14:37
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@ alle collega 'testers' even off topic: Een melding maken betreffende topic, aangaande is bij mij niet gelukt, hij geeft even aan geplaatst te zijn, maar nu zie ik dat dat je dat niet kunt, althans ik niet, een ander dan wel? Het gaat om dezelfde vraag, maar dan met een vraagteken bij 'Display vervangen nokia?'
Groeten, Henri

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 8, 2009 om 16:32
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Een beetje op zijn amerikaans, maar wel een antwoord op uw vraag: Nokia 6800 disassembly

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 8, 2009 om 16:36
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Huh? De link werkt verkeerd??? Dan maar op zijn japans proberen: Nokia 6800 disassemmbly

.....liever een edit-knop dan een bedankje....

kenwel2
door kenwel2 - Nov 8, 2009 om 17:31
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@Deinert, ja, die edit knop is inderdaad een must voor alle 'leden' of net wat je wilt 'experts' die hier teksten inkloppen, ik betrap mij zonet weer op typefouten, kun je het niet corrigeren. ;-((

Groeten, Henri

kenwel2
door kenwel2 - Nov 8, 2009 om 17:38
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Deinert, inderdaad een nuttig filmpje, maar hoe maaj je een slide dan open? Het is een 6600slide Deinert, denk dat die toch geheel anders opengemaakt moet worden dan, of zie ik dat verkeerd? (dat polsbandje zowieso altijd gebruiken)

Groeten, Henri

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 8, 2009 om 18:04
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ Henri: als je kijkt op 1:57 minuten, zul je zien dat de slide verwijdert wordt...

kenwel2
door kenwel2 - Nov 8, 2009 om 18:21
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hartstikke goede tip van je hoor Deinert!Ook ik weer wat bijgeleerd!Bedankt.(toch? ;-) Nou servus, hier kun je, als je niet bang bent uitgevallen, gerust mee aan de gang. Ben je je telefoon niet kwijt, en kun je het voor heel wat minder kosten oplossen< Denk vooral aan dat polsbandje, vastmaken aan metalen poot van buro, of i.d, je eventuele statische lading wordt hiiermee ongedaan gemaakt, waardoor je de electronica in je gsm niet naar de knoppen helpt. Probeer zowiezo zo veel mogelijk te voorkomen, dat je eventuele vrijgekomen contacten van de telefoon aanraakt, komt wel goed!

Succes met je reparatie! Mvgr. Henri

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 8, 2009 om 18:27
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Quote: Denk vooral aan dat polsbandje, ...

......denk je nu echt dat de telefoon gelijk stuk gaat als je het toestel zonder bandje opent?

Gewoon voor het openen even de verwarming beetpakken en niet mee gaan wandelen oid!!! .....het filmpje is amerikaans.... ....de maker komt uit het zelfde land als hun zelfgekozen oud-president Bush.... ....zou toch genoeg moeten zeggen!

kenwel2
door kenwel2 - Nov 8, 2009 om 19:05
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Ja, heb je ook wel (gedeeltelijk) gelijk in, echter vanuit mijn beroep, moest ik het ten alle tijden attenderen aan 'mijn' monteurs, die ook ivm. hun werkzaamheden (kabelinternet destijds) altijd ethernetkaarten in pc's van de klanten moesten plaatsen, er waren ook klanten bij, die enkele dagen na (een werkende!) installatie wisten te melden, dat 'onze' monteur bij zijn werkzaamheden geen polsbanje droeg, en waardoor ze dan een defecte pc op die manier aan 'ons' bedrijf waar ik destijds voor werkzaam was, probeerden te declareren, cq, gerepareerd te krijgen, dat gebeurde gewoon,echt waar Deinert! Later zijn er de 'doe het zelf' pakketten gekomen,nu, anno 2009 komt er nog geen installatie monteur meer bij je langs, er reden per dag destijds zo'n dikke 150 installatie monteurs voor mij rond in Brabant, en daarbij nog een 30 tal service/storingsmonteurs, de diensten waren voor mij 24u per dag, dag en nacht werken en storingen telefonie, internet cai op lossen, samen met de monteurs. Ik praat hier over de tijd dat windows 98 volop werd geinstalleerd.....later kwam mindows xp.

Mvgr. Henri