v3
door v3w Oct 27, 2005 om 17:06
Computers & telefonie

Draadloos veilig?

1. gisteren na plm. 3 uren bellen met HetNet, eindelijk ADSL  draadloos geïnstalleerd. Op mijn vraag of anderen nu kunnen inbreken kreeg ik (uiteraard) het antwoord dat de beveilging ruim voldoende was. Kan ik er zelf nog iets aan doen? Heb een desktop met XP en een laptop met Win98.

2. omdat na de installatie en download van Hitman-Pro alles vast zat heb ik een non-destructive Rescue CD gebruikt op mijn desktop  (. alle door mij zelf geïinstalleerde programma's weg, gegevens zijn bewaard gebleven op de Desktop). Bij het afsluiten geeft hij nu de fout dat hij niet kan afsluiten ivm problemen bij "NVIDIA Twin View o.i.d. . Dan moet ik geforceerd kiezen voor " "nu afsluiten"oid.

Moet ik nu opnieuw alle installatiebestanden die op de CD van mijn Compaq Presario staan, installeren?

601 3 Rapporteer

freya
door freya - Oct 27, 2005 om 17:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo v3w,

Die foutmelding komt van je videodriver. Kennelijk heb je een videokaart met een nvidia chipset? Of het moet zo zijn dat je je videokaart hebt vervangen door een ander fabrikaat, en dat je nu met de rescue-CD de oorspronkelijke (nu verkeerde) drivers hebt teruggezet. Er vanuit gaande dat dat laatste niet het geval is, kun je het beste éérst de laatste versie van de videodrivers downloaden via de link Nvidia (Forceware) drivers en daarna de oude videodrivers van je PC verwijderen (via Configuratiescherm -> Software) om tenslotte de nieuwe drivers te installeren m.b.v. de gedownloade drivers.

succes, Freya

v3
door v3w - Oct 27, 2005 om 22:50
8 Antwoorden / 8 Vragen

dank

maar daar kom ik niet uit.

vraag

1.welke driver moet ik downloaden (ik heb een compaq fp5315 beeldscherm

2. welke driver moet ik dan verwijderen uit de lange (nogal onbegrijpelijke lijst)

dank!

lida2
door lida2 - Oct 28, 2005 om 21:00
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi.

Ik heb ook een laptop met een draadloos modem en heb ook adsl bij Het Net. Ik weet niet of je toevallig de Speedtouch 580, 120 g hebt, daar weet ik alles (?????) van af.

Als je in je internetbrowser je modem opent (het ip adres ervan) dan kom je in je modem. Als je dan bij Wireless kijkt kun je zien welke beveiliging je hebt. Als hij de 2e of 3e beveiliging aangeeft is het goed. Je modemlampje WLAN moet oranje of groen branden als je een beveiliging hebt. Brandt hij rood dan heb je geen beveiliging. Dan moet je hem instellen. Als dat zo is, laat het even weten dan zal ik je vertellen wat je moet doen. Je mag me ook prive mailen als dat handiger is (lida5@hetnet.nl). Ik weet dus alleen hoe dat bij de speedtouch 580 moet hoor.

Op je 2e vraag weet ik geen antwoord.

Groetjes van Lida