bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 11:30
Computers & telefonie

E-mail ontvangen

Als iemand een e-mail naar mij stuurt doet zich het, voor mij, vreemde probleem voor, dat sommige e-mails in Outlook 2013 niet worden ontvangen terwijl dezelfde e-mails wel in Mozilla Thunderbird wordt ontvangen. Het simpelste zou zijn om voortaan alleen Thunderbird te gebruiken maar ik ben Outlook gewend en vind het veel gebruiksvriendelijker dan Thunderbird waarin je bijvoorbeeld o.m. steeds de hinderlijke vraag krijgt om een financiële bijdrage.
Hoe kan ik het probleem met de niet ontvangen e-mails oplossen ? Voor de goede orde: de afzenders zijn niet geblokkeerd of als spam gekwalificeerd, dus daar ligt het niet aan. Dank voor de serieuze antwoorden.

2745 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 20, 2017 om 11:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nog nooit zo'n vraag voorbij zien komen.

vind het veel gebruiksvriendelijker dan Thunderbird waarin je bijvoorbeeld o.m. steeds de hinderlijke vraag krijgt om een financiële bijdrage.

bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 11:37
32 Antwoorden / 4 Vragen

1. Ik zie die vraag vrijwel dagelijks voorbij komen.
2. Is dit een serieus antwoord op mijn vraag waarom ik gevraagd heb of verveel je je zo erg dat je met deze onzin moet komen??

bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 12:29
32 Antwoorden / 4 Vragen

Hier kun je even op kauwen.

Ge
door Genee - Mar 20, 2017 om 11:42
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe staan de e-mail accounts ingesteld imap of pop3?

bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 11:50
32 Antwoorden / 4 Vragen

ingesteld op pop3

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 20, 2017 om 11:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zou geen verschil mogen maken, zelfde instellingen bij beide programma's zouden zelfde mails moeten laten zien.
Pop, Pop3, Imap of Mail zou geen verschil mogen maken.

Ge
door Genee Mar 20, 2017 om 12:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U weet dat bij pop3 de emails van de server gedownload worden en dan ook niet meer op de server staan.
Dus als u ze in outlook opent komen ze niet meer binnen in mozilla en andersom ook.
U zou de accounts eens in kunnen stellen als imap, kijk bij uw provider naar de instellingen hiervoor.

akkerdistel
door akkerdistel Mar 20, 2017 om 12:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Toonder, bij pop3 kun je gewoon de e-mails achterlaten op de server, sowieso een aanrader heb je een back-up zonder dat je ook maar iets hoeft te doen. Bij imap is het waar het juist mis gaat, standaard worden de mails gedownload en van de server gewist. Installeer maar eens 'n e-mailclient haal de mail op (vaak gaat dat al direct automatisch) via imap en ga maar eens online kijken, indien je mocht denken; hé wat een onzin. Note: met Gmail werkt het gelukkig net iets anders.

Ge
door Genee Mar 20, 2017 om 12:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel Lees https://www.starthosting.nl/e-mail-hosting/verschil-pop3-imap.html

an
door andriesf - Mar 20, 2017 om 11:49
1 Antwoorden / Vragen

Kijk eens in de mappenlijst of het niet in de map onbelangrijke email of de map ongewenste email terechtgekomen is

bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 11:51
32 Antwoorden / 4 Vragen

daar staan ze niet in.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 20, 2017 om 11:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Boskabouter,
Ik gebruik zelf al jaren Thunderbird, zowel zakelijk als prive maar heb serieus nog nooit de vraag gehad om ze financieel te steunen.
Heeft u Thunderbird wel bij de bron (Mozilla) gedownload?

Cookies
door Cookies Mar 20, 2017 om 11:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

DOOR BOKSKABOUTER 20 MRT. 2017 OM 11:37
30 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

1. Ik zie die vraag vrijwel dagelijks voorbij komen.
2. Is dit een serieus antwoord op mijn vraag waarom ik gevraagd heb of verveel je je zo erg dat je met deze onzin moet komen??

Cookies
door Cookies Mar 20, 2017 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is ook regelrechte nonsens wat hij schrijft, maar dan krijg je dus bovenstaande reactie van dit figuur.

bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 12:13
32 Antwoorden / 4 Vragen

Carola83 Ik vroeg om een serieus antwoord op mijn vraag om dit 'probleem' op te lossen en niet om dat geleuter wat jij de wereld in stuurt. Dan krijg je inderdaad dit soort reacties, die je overigens zelf op je afroept. En kwalificaties als 'dit figuur' zegt genoeg over jouzelf en jouw negatieve opstelling in deze topic. Reageren met flutopmerkingen als 'heb ik nooit voorbij zien komen' beantwoorden totaal niet aan de door mij gestelde vraag om een serieus antwoord. Overigens zal ik mij van verdere reacties onthouden want met 'figuren' zoals jij valt niet op een fatsoenlijke manier te communiceren.
Wat dat betreft is het antwoord van DIEWIJK duidelijk een stuk beter. Misschien kun je je daar aan spiegelen.

Cookies
door Cookies Mar 20, 2017 om 12:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik schrijf hetzelfde als @diewilik, maar ik begrijp dat bij jou alles tot in de puntjes voorgekauwd moet worden. En wel eens gehoord van 'actie en reactie'? Nee, kijk dan eens naar je eigen reacties aan mij!

bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 12:21
32 Antwoorden / 4 Vragen

@DIEWILIK. Het zou kunnen, dat er niet via Mozilla is gedownload maar het probleem is niet zo zeer Thunderbird maar Outlook 2013. In Thunderbird ontvang ik alle e-mails maar in Outlook komen er een aantal niet door. Ik zal Thunderbird opnieuw downloaden maar dan via de site van Mozilla en hopelijk ben ik dan van die vraag om een financiële bijdrage af, die, naar het schijnt, alléén bij mij verschijnt.

akkerdistel
door akkerdistel Mar 20, 2017 om 12:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@BB het is verre van een nutteloze reactie; je zult namelijk maar eens TB uit een verkeerde bron gedownload hebben.. En opnieuw downloaden is niet nodig zie antwoord van Reflecs.

bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 12:28
32 Antwoorden / 4 Vragen

@AKKERDISTEL:  ga het inderdaad op die manier corrigeren.

ja
door jackyh Mar 20, 2017 om 13:24
953 Antwoorden / 4 Vragen

Boskabouter, Dit soort antwoorden krijg je van een paar vaste deelnemers. Ze zijn soms meer dan schofterig.

tijger1
door tijger1 Mar 20, 2017 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ jackyh. Uw opmerking is uitermate onfatsoenlijk, maar het past wel bij de onfatsoenlijke reactie van de Ts richting Carola.83.

Redacteur
door Redacteur Mar 20, 2017 om 17:10
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Graag deze discussie sluiten. Weet je een antwoord? Dan is je reactie (in fatsoenlijke bewoordingen) welkom!

De redactie

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 20, 2017 om 12:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik enkel en alleen één e-mailclient. TB is een aanrader, maar download hem dan wel vanaf de site van Mozilla.

Bij welke mailprovider gaat het mis?

PS bovengenoemde reactie kost 15 euro, kun je hier via iDeal voldoen.

bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 12:24
32 Antwoorden / 4 Vragen

1. Provider is Ziggo en 2. Ik sta ernstig in het rood dus kan aan uw verzoek tot betaling helaas niet voldoen maar zal het in elk geval voorleggen aan de curator :-)

reflecs
door reflecs - Mar 20, 2017 om 12:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen
Cookies
door Cookies Mar 20, 2017 om 12:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ach, het is voor vragensteller ook moeilijk om even verder te kijken dan de neus lang is.;-))

Wi
door Wil_H - Mar 20, 2017 om 12:28
270 Antwoorden / Vragen

Kun je enige logica ontdekken in de mails die Outlook "niet ontvangt" ?
Want in feite haalt Outlook 2013 gewoon alle mail op. Ook de mail die jij niet in Outlook ziet verschijnen.
Het is alleen de vraag wat er in de verdere verwerking van die mails gebeurd en of er soms regels zijn aangemaakt die mail van bepaalde afzenders onmiddelijk verwijderd.
Je schrijft wel dat de afzenders niet geblokkeerd zijn, maar als je in het verleden per ongeluk via een regel het hele maildomein van die afzenders hebt geblokkeerd dan kan dit wel het gevolg zijn.
Maildomeinen zoals Yahoo, Gmail, Hotmail en Live zijn notoire domeinen die door veel spammers misbruikt worden.
Microsoft is redelijk betuttelend in zijn produkten, maar het lijkt mij sterk dat Outlook gaat bepalen welke mail jij wel of niet te zien krijgt.

bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 12:48
32 Antwoorden / 4 Vragen

WIL_H. Dank voor je antwoord en ik ga die mogelijkheid onderzoeken.

gerbera
door gerbera - Mar 20, 2017 om 12:28
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Gelet op de, kwalijke reactie van @boskabouter, richting @carola83, durf ik het haast niet te vragen. Staat de boel niet zodanig ingesteld dat het bericht van de server verwijderd moet worden na ontvangst ?

bokskabouter
door bokskabouter Mar 20, 2017 om 12:47
32 Antwoorden / 4 Vragen

Allereerst: je hoeft niet bang te zijn voor boze reacties als, zoals in dit geval, jouw antwoord een goedbedoelde poging is het probleem op te lossen. Maar als antwoord op jouw vraag : Nee, ook dat is niet het geval. In elk geval: dank voor je antwoord.
Wat mijn 'kwalijke' reactie betreft: ik verzoek in mijn vraag om hulp duidelijk om een serieus antwoord en ik kan dat van Carola83 ( Nog nooit zo'n vraag voorbij zien komen) met de beste wil van de wereld niet als een serieus antwoord zien om mijn 'probleem' op te lossen. In het verleden was ik vrij actief op deze site maar het stoorde mij toen ongelofelijk aan de vaak z.g. antwoorden die werkelijk nergens opsloegen en geen enkele positieve bijdrage leverden aan het probleem van de vragensteller/ster. Destijds kon de vragensteller/ster nog bepalen wat het 'beste antwoord' was en er waren figuren die b.v  meteen het antwoord 'zoek ik op' gaven in de hoop, dat de vragensteller/ster onbewust op die knop zou klikken zodat er weer wat punten te verdienen waren.Gelukkig is dat systeem er niet meer maar dat neemt niet weg dat er nog steeds reacties geplaatst worden die met een serieus antwoord niets van doen hebben zoals 'nog nooit zo'vraag voorbij zien komen'. Ik hoop, dat ik hiermee mijn 'kwalijke' reacties (enigszins) heb verklaard.

marita5
door marita5 - Mar 20, 2017 om 12:48
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bokskabouter ,

Misschien heeft u hier iets aan , controleer de serverinstellingen , klik op de rode regel en scroll naar beneden naar alle overige accounts .

https://support.office.com/nl-nl/article/E-mail-in-Outlook-instellen-6e27792a-9267-4aa4-8bb6-c84ef146101b

vind het veel gebruiksvriendelijker dan Thunderbird waarin je bijvoorbeeld o.m. steeds de hinderlijke vraag krijgt om een financiële bijdrage.

Ik gebruik al jaren Thunderbird , maar de melding om een financiële bijdrage is mij nooit gevraagd  , behalve als u een Add On in Thunderbird wilt installeren dan word er wel naar een financiële bijdrage gevraagd , maar daar trap ik niet in , misschien bedoeld u dit .

Edit : ik zie nu de reactie van @reflecs , dit had ik al van in het begin uitgeschakeld , is mij nooit opgevallen dat er een donatie werd gevraagd , waar geld voor word gevraagd lees ik niet / of ik kijk er overheen ;-))

simon55
door simon55 Mar 20, 2017 om 12:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Is bij U niet gevraagd de financiele bijdrage , maar dat komt omdat ze weten dat u t niet kan missen ,haha

marita5
door marita5 Mar 20, 2017 om 12:57
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Aan de reactie van @reflecs , heb ik dit al meteen in het begin uitgeschakeld , nooit opgelet dat er een donatie werd gevraagd . en inderdaad ik kan het niet missen ;-))

simon55
door simon55 - Mar 20, 2017 om 12:50
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Stel t handmatig in bij outlook met Imap en wijzig de poortnummers , bij mij krijg ik de mail via outlook , live mail ,  en windows 10 mail