Chalene
door Chalene Jan 14, 2014 om 14:18
Computers & telefonie

E reader nook

Ik heb een e reader besteld via internet nu blijkt dat het alleen amerikaans is of te wel engels ik kan dat niet veranderen daar heb ik al contact over gehad heeft iemand ervaring met een nook en kan ik dan ook gratis boeken downloaden op het net.

1089 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2014 om 14:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo chalene,

.....Ik heb een e reader besteld via internet nu blijkt dat het alleen amerikaans is of te wel engels ik kan dat niet veranderen.....

???
Buitenlandse website buiten Europa?
Anders kun je toch terugsturen?
Lees hier wat de Consumentenbond er over schrijft.

antigoon
door antigoon - Jan 14, 2014 om 14:41
25 Antwoorden / 0 Vragen

De Nook is de e-reader van Barnes & Noble een Amerikaanse boekenwinkel.
Dus dat deze alleen in het engels is kan wel kloppen. Volgens mij hebben ze geen Europese versies ervan.

=chalene schreef op dinsdag 14 jan 2014, 14:18: kan ik dan ook gratis boeken downloaden op het net.

Dat lijkt een beetje vragen naar de illegale weg dus daar zullen we dan ook maar geen antwoord op geven. De boeken voor een Nook koop je bij (tromgeroffel, jawel) Barnes & Noble

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2014 om 17:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar heeft u de e-reader besteld?
Als dat klik hier is dan staat de informatie over retourneren e.d. op die site vermeld. Even naar beneden scrollen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2014 om 18:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=antigoon schreef op dinsdag 14 jan 2014, 14:41]

[quote=chalene schreef op dinsdag 14 jan 2014, 14:18]kan ik dan ook gratis boeken downloaden op het net.

Dat lijkt een beetje vragen naar de illegale weg dus daar zullen we dan ook maar geen antwoord op geven.

Naast het downloaden van films en muziek is het ook 100 procent legaal, volgende de wet, om boeken te downloaden.

En aangezien ze in die markt dezelfde fout begaan als in muziek/film land kan ik het van harte aanbevelen. Zijn pakketjes van duizenden boeken in één download beschikbaar. Al was het maar om jouw privacy te beschermen en uit veiligheidsoverwegingen, in een netjes gekocht e-book wordt namelijk jouw naw gegevens opgeslagen. Dus stel dat jij de reader verliest of wordt gestolen, deze persoon upload het boek dan bij het haasje en word jij financieel helemaal uitgekleed.. Zou jij dit risico durven te nemen?

macwouter
door macwouter - Jan 15, 2014 om 05:16
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik moet hier eigenlijk hard om lachen. Hetzelfde als je bij de super een fles Spa rood gaat halen en daarna terug gaat met de mededeling dat er alleen water in zit.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 15, 2014 om 10:24
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer, een E reader is lastiger...
Als je een Tablet koopt in China... 99% USA met verkeerde lader maar via USB kun je ook laden....
Ik gebruik zelf de telefoon lader die ook paste....

Maar die 4.2 US versie is moeiteloos om te zetten in NL..
Voor mij collega ook omgezet in tevens Turks en Arabisch...
En waar vind je op normale PC een Arabisch toetsenbordje?

Dus beter een Tablet van Kruidvat of Kijkshop... of online Chinees
want die zijn wel makkelijker om te zetten.

Ook het lezen en downloaden gaat via de meestal aanwezige webwinkel makkelijker en ook gratis...
Een moet je aansluiten op ander apparaat en Tablet kan via Wifi zelf alles ophalen.

Op diverse scholen lezen de Havo en VWO leerlingen zo vele NL en EN boeken van de verplichte lijst...

flesje53
door flesje53 - Jan 30, 2014 om 13:17
22 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 14 jan 2014, 18:05][quote=antigoon schreef op dinsdag 14 jan 2014, 14:41]

[quote=chalene schreef op dinsdag 14 jan 2014, 14:18]kan ik dan ook gratis boeken downloaden op het net.

Dat lijkt een beetje vragen naar de illegale weg dus daar zullen we dan ook maar geen antwoord op geven.

Naast het downloaden van films en muziek is het ook 100 procent legaal, volgende de wet, om boeken te downloaden.

En aangezien ze in die markt dezelfde fout begaan als in muziek/film land kan ik het van harte aanbevelen. Zijn pakketjes van duizenden boeken in één download beschikbaar. Al was het maar om jouw privacy te beschermen en uit veiligheidsoverwegingen, in een netjes gekocht e-book wordt namelijk jouw naw gegevens opgeslagen. Dus stel dat jij de reader verliest of wordt gestolen, deze persoon upload het boek dan bij het haasje en word jij financieel helemaal uitgekleed.. Zou jij dit risico durven te nemen?

flesje53
door flesje53 - Jan 30, 2014 om 13:22
22 Antwoorden / 5 Vragen

Kan je mij vertellen hoe dat in zijn werk ga dan want als ik een e-book heb gekocht wil ik deze wel met een vriendin kunnen delen met een vriendin

pi
door pieterwolters - Jan 30, 2014 om 14:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat we meer boeken gratis moeten downloaden. Dan kunnen straks ook alle andere boekwinkels (incl. de internetwinkels) dicht. Wel zo solidair met de mensen die bij Polare werken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 30, 2014 om 17:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=flesje53 schreef op donderdag 30 jan 2014, 13:22]Kan je mij vertellen hoe dat in zijn werk ga dan want als ik een e-book heb gekocht wil ik deze wel met een vriendin kunnen delen met een vriendin.
Bij 'social drm' kan dit gewoon echter zie mijn vorige reactie wat het gevolg kan zijn. Wil je dit verwijderen, zie het grote internet.

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 30 jan 2014, 14:37]Ik denk dat we meer boeken gratis moeten downloaden. Dan kunnen straks ook alle andere boekwinkels (incl. de internetwinkels) dicht. Wel zo solidair met de mensen die bij Polare werken.
De prijs die ze vragen voor 'n e-boek en 'social drm' zijn uiteraard natuurlijk wel volledig raisonnabel? Overigens kon je met jouw e-reader bij Polare binnenstappen om daar 'n e-boek te kopen en dat hun het er voor je opzetten? Inderdaad nee, als je niet als winkel met de tijd meegaat verlies jij altijd, tijden veranderen..
Of koop jij de spijkers nogal altijd bij de plaatselijk smid? Op woensdag zet jij de aardappel schillen buiten?

Het heeft niets met gratis te maken, het gros wil uiteraard gewoon betalen, maar 'n dienst dat aansluit op wat de klant wil, zou wel 'n logisch gevolg moeten zijn..
Zolang dat er niet is, ontstaat er piraterij. Maar wacht daar weet jij natuurlijk wel een oplossing voor; definitief download verbod zeker?