lijnvb
door lijnvb Dec 1, 2011 om 18:21
Computers & telefonie

E-reader vastgelopen

Help!
Mijn Archos E-reader is tijdens het lezen vastgelopen. Geen enkele knop reageert en ik kan hem ook niet uitzetten. Ik heb al geprobeerd of ik iets kon regelen via mijn computer via de usb-kabel, maar die herkent de E-reader niet eens. Het ding staat dus continu aan en wordt steeds warmer. Wat kan ik doen??

1000 10 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Dec 1, 2011 om 18:28
1075 Antwoorden / 10 Vragen

De accu eruit halen.

akkefiet
door akkefiet - Dec 1, 2011 om 18:41
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Die was wel erg kort...

Er zit ergens een klepje in je e-reader waar de accu of batterijen in zitten.
Deze openen en de accu of batterijen eruit halen.

Die kan je later er weer in doen en dan zien of je e-reader het weer doet.
Maar laat hem eerst even afkoelen.

freya
door freya - Dec 1, 2011 om 18:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lijnvb,

Mocht je niet bij de accu kunnen komen, probeer het dan eens door de 'aan/uit'-knop in te drukken en ingedrukt te houden gedurende een seconde of tien. Wellicht schakelt hij dan alsnog uit.

m.vr.gr. Freya

lijnvb
door lijnvb - Dec 1, 2011 om 19:53
27 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor jullie reacties. De aan/uitknop ingedrukt houden heb ik al geprobeerd. Reageert helemaal niet. Aan de accu had ik ook al gedacht, maar ik kan nergens een klepje vinden. De achterkant is helemaal glad zonder klepje en ik zou en dan de hele achterkant af moeten slopen.

zw
door zwaardvis - Dec 1, 2011 om 19:58
1525 Antwoorden / 51 Vragen

I looked at the user guide and there is on the back a smal opening with beside it the text "reset". By inserting a smal tootpick you can reset the e reader!! It worked for me !

lijnvb
door lijnvb - Dec 1, 2011 om 19:59
27 Antwoorden / 2 Vragen

Goed nieuws (denk ik)! Ik heb op de achterkant nog net niet onder een vergrootglas een pietepeuterig gaatje ontdekt met in minischrift 'reset'. Heb er een naald ingeduwd en ja hoor, hij ging uit. Weer aangezet en volgens mij doet hij het weer. Ga in de gaten houden of hij niet weer vastloopt, want dan ga ik contact opnemen met de leverancier.

lijnvb
door lijnvb - Dec 1, 2011 om 20:00
27 Antwoorden / 2 Vragen

As you said 'zwaardvis', thnx. Er is toch wel iets niet OK, want hij wil niet echt opstarten, slaat elke keer na de intro af.

freya
door freya - Dec 1, 2011 om 20:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lijnvb schreef op donderdag 1 dec 2011, 20:00]As you said 'zwaardvis', thnx. Er is toch wel iets niet OK, want hij wil niet echt opstarten, slaat elke keer na de intro af.
Tja, dan wordt het toch een ritje naar de winkel/leverancier.....

Freya

cathy1
door cathy1 - Dec 1, 2011 om 20:43
125 Antwoorden / 2 Vragen

Als hij na het intro steeds afslaat, moet hij dan niet opgeladen worden?
I know, is wel heel simpel gedacht, maar hoewel mijn e-reader van ander merk is heb ik ook eens moeten resetten. Daarna, hoewel ik er van overtuigd was dat de accu niet leeg kon zijn, bleek toch dat hij niet voldoende opgeladen meer was en wou hij dus ook steeds maar 'half' opstarten.

lijnvb
door lijnvb - Dec 1, 2011 om 22:10
27 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ik ook aan gedacht Cathy. Maar heb net de batterij opgeladen. Zal toch jouw tip ter harte nemen en proberen of opladen helpt. Thnx!
Hoop dat ik dan niet naar de leverancier hoef, Freya.