hammond
door hammond May 18, 2006 om 17:26
Computers & telefonie

Error melding

Toen ik vanochtend mijn computer opstartte,kreeg ik de melding: one of the libraryfiles to run Mouse Ware cannot be found.Please reinstall Mouse Ware.Ik heb geen idee waarvan ik deze file moet installeren,heeft iemand een tip?

643 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2006 om 17:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

werkt u met xp, probeer dan systeemherstel met als datum één of twee dagen terug. Goede kans dat het probleem weg is.

hammond
door hammond - May 18, 2006 om 17:37
122 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie.Jammer genoeg werk ik nog met Windows 98,maar daar moet toch ook wel iets mee te doen zijn.Ik begrijp niet hoe zo'n file van de 1 op andere dag weg kan zijn.De computer werkt voor de rest goed.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2006 om 18:08
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u de driver van de muis? Dan opnieuw installeren via uitvoeren.

Lukt dat niet of heeft u die niet, dan helaas even wachten op een win 98 deskundige in deze specifieke materie.

Heeft u overigens al bij "systeemeigenschappen" hardware gekenen of daat een probleem wordt gemeld bij de muis? Of kunt u daar niet bij omdat de muis niet werkt. Hoewel ik heb de indruk dat uw muis wel werkt en u niet alles doet via het toetsenbord?

Een eventuele methodiek kan ook nog zijn een keer opstarten in de z.g. veilige modus en dan weer normaal.

dirck
door dirck - May 18, 2006 om 18:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je de drivers voor je muis weer opnieuw installeert dan moet het probleem over zijn. (Logitech Mouseware)
Logitech

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2006 om 18:29
16885 Antwoorden / 202 Vragen

dirck, dan moet het wel een logitec muis zijn vrees ik.

gsm
door gsm - May 18, 2006 om 18:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Beste Hammond,

In dergelijke gevallen kan eerst een scandisk C: nooit kwaad.

Best kans dat het bestand daarna weer bereikbaar is.
Bij Windows 98 wordt de scandisk uitgevoerd in een blauw DOS scherm, nog voordat WIndows opstart.

Daarna komt het opnieuw installeren van de Mouseware aan de orde.
Mouseware kan ook gewoon gedeïnstalleerd worden. Hooguit treedt dan functionaliteitsverlies op aan het muiswieltje dat dan misschien niet meer werkt.
In dat geval dus Mouseware opnieuw installeren na downloaden van www.logitech.com (Klik op Downloads). Mouseware kan voor de meeste muizen wel gebruikt worden, maar is natuurlijk speciaal bedoelt voor Logitech muizen.

Groet,
GSM

hammond
door hammond - May 18, 2006 om 19:09
122 Antwoorden / 15 Vragen

Iedereen bedankt voor de tips.Ik heb ze opgevolgd en alles werkt weer.Bedankt voor jullie snelle reacties.

H.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 19, 2006 om 09:51
16885 Antwoorden / 202 Vragen

graag gedaan