km
door kmtdezeeuw Sep 5, 2012 om 15:37
Computers & telefonie

Fake buma-stemra melding blokkeert mijn computer

wanneer ik inlog op mijn pc komt er een fake pagina van Buma-Stemra die mij beschuldigt van illegaal muziek afluisteren. Ik moet eerst een boete voldoen en daarna wordt de blokkade opgeheven.
Hoe krijg ik deze blokkade weg?

13010 30 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Sep 5, 2012 om 15:54
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Type even Buma-Stemra in het zoekvlak rechts-boven en u vindt de oplossing.

Jantje

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2012 om 16:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kmtdezeeuw,

Start PC op in Veilige modus.
Download MBAM (klik onder FREE)en/of SAS (zou ze voor de zekerheid alle twee even laten scannen) en eventueel ook nog Emsisoft. (de beste). Als het goed is zou de 'lastpost' dan verwijderd moeten zijn.

Suc6

gsm
door gsm - Sep 5, 2012 om 16:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier vind je op de webpagina verschillende links om het op te lossen.

Klik op het vergelijkbare beeld dat je steeds op het scherm krijgt.

el
door elsels - Sep 7, 2012 om 13:11
34 Antwoorden / 0 Vragen

Hetzelfde geldt dan waarschijnlijk voor een politie spam pagina. Ook daar moet je een boete betalen. En geloof het of niet, er zijn mensen die de boete betalen. Hahah, nee ik niet maar vriendin van mij wel. Zó jammer maar blijkbaar effectief.

kardolus
door kardolus - Sep 7, 2012 om 13:11
5 Antwoorden / 1 Vragen

Met virus progjes gaat die melding wel weg. Eventueel met een systeemherstel. Wel zou ik met print screen een afbeelding maken en aangifte doen.

baard
door baard - Sep 7, 2012 om 13:18
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb goeie resultaat gehad met:
opstarten in de veilige modus en opstarten met internet verbinding.
De PC terugzetten naar een datum voor de besmetting.
Opnieuw opstarten en een komplete (diep)scan uitvoeren met Mbam en een volledige scan met de virusscanner.

Daarna was mijn probleem weg en ohja ..mijd voorlopig de site vanwaar je dat kadootje opgelopen hebt

Succes

di
door diskjockey - Sep 7, 2012 om 13:28
8 Antwoorden / 1 Vragen

Opstarten in veilige modus, dan systeemherstel en als het goed is alle 'neptroep'
verdwenen.
Dit is mijn ervaring. Heb dit toegepast bij een vriend die hetzelfde probleem had.
Windows 7 heeft hij. Succes!
In geen geval betalen!

di
door diskjockey - Sep 7, 2012 om 13:29
8 Antwoorden / 1 Vragen

Zie dat Baard mij voor was met ongeveer dezelfde oplossing...

ri
door ripple - Sep 7, 2012 om 13:33
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb die van mij goed gekregen, door nog voordat de boodschap in beeld komt snel:de Ctrl Alt en Delete toets in te toetsen, Je komt dan bij Windows taakbeheer, daar vandaan kan je het systeemherstel programma openen en starten.

Succes

labren
door labren - Sep 7, 2012 om 13:33
862 Antwoorden / 0 Vragen

jou computer is dus niet voldoende beveiligt , koop eens een anti virus systeem in de winkel en gebruik niet degeen die gratis op internet staan want die werken niet dat is bedoelt om reclame mee met te maken en als je er 1 hebt opdate hem eens een paar keer in de maand , dit is spyware , probeer is spybot die haalt dat weg

ze
door zelfmade72 - Sep 7, 2012 om 14:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik heb dezelfde shit gehad maar dan met een politie bericht.
Advies van de politie: doe aangifte...
ga naar www. fraude helpdesk.nl ( via veilige modus met internet mogelijkheid)
zoek daar links jouw melding en bijbehorende oplossing.
Ik moest malware bytes instaleren en hiermee scannen.

SUC 6

jo
door jorisw - Sep 7, 2012 om 14:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En voortaan oppasssen met downloaden.... (die melding komt immers niet "zomaar" op je PC).

rubyn
door rubyn - Sep 7, 2012 om 15:02
146 Antwoorden / 18 Vragen

http://www.computeridee.nl/workshops/paysafe/ukash-politievirus-verwijderen

ik denk dat u hier het antwoord vind

rubyn

door rubyn - Sep 7, 2012 om 15:12
146 Antwoorden / 18 Vragen

of deze http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=5927

do
door don45 - Sep 7, 2012 om 15:14
57 Antwoorden / 21 Vragen

waarom oppassen met downloaden ??
Downloaden is in Nederland nog steeds 100% legaal.
het zijn gewoon criminelen die mensen bang trachten te maken.
een boete van de politie kan ik ook niet alleen maar met bv een kadokaart van de Hema betalen.
puur nep .

=jorisw schreef op vrijdag 7 sep 2012, 14:12: En voortaan oppasssen met downloaden.... (die melding komt immers niet "zomaar" op je PC).

do
door don45 - Sep 7, 2012 om 15:18
57 Antwoorden / 21 Vragen

deze moet u zeker niet betalen.
dit geld bent u kwijt.
probeer het op een eerder beschreven manier, lukt dit niet dan rest alleen maar de computer leeg maken en alles opnieuw te installeren.
dit werk zeker 100%.
en o ja, zet er wel een goed virus programma op en niet de gratis versie's.
ik gebruik Norton 360 versie 6 en daar ben ik dik tevreden over

=kmtdezeeuw schreef op woensdag 5 sep 2012, 15:37: wanneer ik inlog op mijn pc komt er een fake pagina van Buma-Stemra die mij beschuldigt van illegaal muziek afluisteren. Ik moet eerst een boete voldoen en daarna wordt de blokkade opgeheven.
Hoe krijg ik deze blokkade weg?

bm
door bmwjohn - Sep 7, 2012 om 16:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem van die fake site, er zijn er namelijk 2 Buma Stemra en KLPD Nederland.
Het probleem zit in het JAVA programma, daar zit een lek in, de beste virusscanner ziet hem niet, ook niet de betaalde versie van ZIGGO !

kaspersky rescue cd, werkt overigens ook niet.
Het allerbeste is het JAVA programma compleet uit je systeem te halen.
Door de internet stekker uit de PC te trekken doet je PC het gewoon wel, zogauw je de internet stekker inplugd heb je dat probleem.
Trek dus de internet stekker eruit, doe systeem herstel zover mogelijk terug als je kan, haal JAVA van je PC af, het allerbeste is ook via ( let op wat je doet ) > Regedit > Hkey Local Machine > Software, nu zal JAVA nooit meer terug komen, tenzij je het zelf toe laat.

maryvon
door maryvon - Sep 7, 2012 om 16:29
99 Antwoorden / 44 Vragen

Het is een Trojan en kan met iedere willekeurige site mee komen, je hoeft er niets eens voor te downloaden.
Zoals al meerdere keren hier genoemd, systeem herstel, terug in de tijd zetten en even virus scanner aan zetten.
Probleem opgelost.

bm
door bmwjohn - Sep 7, 2012 om 16:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=maryvon schreef op vrijdag 7 sep 2012, 16:29]Het is een Trojan en kan met iedere willekeurige site mee komen, je hoeft er niets eens voor te downloaden.
Zoals al meerdere keren hier genoemd, systeem herstel, terug in de tijd zetten en even virus scanner aan zetten.
Probleem opgelost.

Het probleem van de fake site komt met JAVA binnen, geen enkele virus scanner zit hem, wat ik al zei, systeem herstel is niet voldoende..na een tijdje heb je het probleem terug, JAVA volledig eraf halen is de enige remedie

maryvon
door maryvon - Sep 7, 2012 om 16:49
99 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=bmwjohn schreef op vrijdag 7 sep 2012, 16:36][quote=maryvon schreef op vrijdag 7 sep 2012, 16:29]Het is een Trojan en kan met iedere willekeurige site mee komen, je hoeft er niets eens voor te downloaden.
Zoals al meerdere keren hier genoemd, systeem herstel, terug in de tijd zetten en even virus scanner aan zetten.
Probleem opgelost.

Het probleem van de fake site komt met JAVA binnen, geen enkele virus scanner zit hem, wat ik al zei, systeem herstel is niet voldoende..na een tijdje heb je het probleem terug, JAVA volledig eraf halen is de enige remedie

Ik heb AVG en die heeft hem verwijderd.

ajmvl44
door ajmvl44 - Sep 7, 2012 om 16:55
34 Antwoorden / 0 Vragen

download het programma combofix en laat dat draaien op je pc

als downloaden niet lukt vanwege het feit de pc niet opstart doe het dan op een andere pc en zet het op een stickie

http://www.combofix.org/

niet op pc tools klikken maar daaronder zie je het programma staan
Laat dit programma op de computer draaien en niet eerder uizetten totdat je het bericht krjgt dat het klaar is

la
door lanser50 - Sep 7, 2012 om 17:14
9 Antwoorden / 2 Vragen

Het is inderdaad pure oplichting , vergeet niet dat het duurste en beste , betaalde antivirus programma ook waardeloos is !

Vaak schijven handlangers er van virussen , om een anti virus programma te verkopen !

Als er een nieuw virus is , duurt het soms weken , voor een anti virus programma maker het vind , en er een definitie voor heeft , en kan dus je Windows PC allang besmet zijn !

Voor mij NOOIT geen Windows PC meer , echt Waardeloos , Altijd ZIEK of ziek wordend ,

Windows is slap en ondoordacht , Dat register er uit gooien , waar alle problemen zich op stapelen , dan maar niet compatibel meer , met oudere Windows versies , het is van af 1995 al sukkelen met Windows , met virussen .

Hoog Tijd , voor iets totaal anders !

geer56
door geer56 - Sep 7, 2012 om 17:35
100 Antwoorden / 9 Vragen

gewoon betalen is dat een optie?

laaglander
door laaglander - Sep 7, 2012 om 19:24
473 Antwoorden / 1 Vragen

@lanser50 : lol.. zegt flashback in combinatie met virus jou iets? blijf aub bij apple

la
door lanser50 - Sep 7, 2012 om 20:42
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=laaglander schreef op vrijdag 7 sep 2012, 19:24]@lanser50 : lol.. zegt flashback in combinatie met virus jou iets? blijf aub bij apple
Flashback , heb ik niet gehad in Java gek he .
Gewoon het java blok in de prullenbak gooien , Plee door trekken en weg is het .
Precies het zelfde met Windows 7 , draait onder Parallels Desktop ,
Het Windows 7 Blok in de prullenbak gooien , plee door trekken ,

Even uit Time machine een schone back-up er op , 5 minuten klaar !

Blijf echt wel Bij Apple , ja hoor is er een keer een virusje voor MAC , moet het grondig in het nieuws , in 2 tellen ben je er van af , en nergens last van gehad .

Windows 100 virussen per dag er bij , is toch heel normaal ?

Blijf jij dan maar lekker bij Windows , ik gebruik het gewoon voor de LOL ,
Om te laten zien hoe slecht het is .

Zie nu maar weer Buma Stemra , de zooi staat weer lekker vast ,

Apple Mac vastlopen , die weet niet wat dat is , lol !

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2012 om 22:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

lanser50 wat loop jij een hoop onzin uit te kramen zeg, veel plezier met je Mac.

bm
door bmwjohn - Sep 7, 2012 om 22:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=maryvon schreef op vrijdag 7 sep 2012, 16:49]

Ik heb AVG en die heeft hem verwijderd.

AVG heeft hem verwijderd !? weet je wel zeker dat het probleem weg is !
ik had AVG erop zitten, de Pro uitvoering notabene en die zag het lek niet in het JAVA programma.
Ik heb nu gekozen voor het microsoft virusscanner

vr1944
door vr1944 - Sep 8, 2012 om 11:45
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Zelden zoveel onzin gelezen .Blijf jij maar bij je duur betaalde Apple waarmee bijna niets mee kan bijna geen software voor is en maar een jaar garantie hebt en dat voor de prijs waarvoor je 3 beter geconfigureerde windows machines kunt kopen .Overigens kun wel degelijk virussen oplopen ,vandaar dat er MAC versies van Norton ed te koop zijn en zijn de virussen in windows ook in enkele tellen verdwenen met een goede virusscanner.Weltruste droom lekker verder

=lanser50 schreef op vrijdag 7 sep 2012, 20:42:
=laaglander schreef op vrijdag 7 sep 2012, 19:24: @lanser50 : lol.. zegt flashback in combinatie met virus jou iets? blijf aub bij apple

Flashback , heb ik niet gehad in Java gek he .
Gewoon het java blok in de prullenbak gooien , Plee door trekken en weg is het .
Precies het zelfde met Windows 7 , draait onder Parallels Desktop ,
Het Windows 7 Blok in de prullenbak gooien , plee door trekken ,

Even uit Time machine een schone back-up er op , 5 minuten klaar !

Blijf echt wel Bij Apple , ja hoor is er een keer een virusje voor MAC , moet het grondig in het nieuws , in 2 tellen ben je er van af , en nergens last van gehad .

Windows 100 virussen per dag er bij , is toch heel normaal ?

Blijf jij dan maar lekker bij Windows , ik gebruik het gewoon voor de LOL ,
Om te laten zien hoe slecht het is .

Zie nu maar weer Buma Stemra , de zooi staat weer lekker vast ,

Apple Mac vastlopen , die weet niet wat dat is , lol !

la
door lanser50 - Sep 8, 2012 om 15:21
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vr1944 schreef op zaterdag 8 sep 2012, 11:45]Zelden zoveel onzin gelezen .Blijf jij maar bij je duur betaalde Apple waarmee bijna niets mee kan bijna geen software voor is en maar een jaar garantie hebt en dat voor de prijs waarvoor je 3 beter geconfigureerde windows machines kunt kopen .Overigens kun wel degelijk virussen oplopen ,vandaar dat er MAC versies van Norton ed te koop zijn en zijn de virussen in windows ook in enkele tellen verdwenen met een goede virusscanner.Weltruste droom lekker verder.

Heb tot 2004 Met Windows PC's Gesukkeld , Dat is pas Duur ! en Zuur !
Hoe zo is een Apple Mac duur ? Een top Windows Laptop , is net zo duur !
Anders koop je troep , DVD laadde waar je lekker met je vingers aan de laser kan zitten , en die na een , paar DVD branden niet meer brand !
Zo slap als in een goedkope DVD speler , van 2 tientjes !

En koop nu om de 2 jaar een Nieuwe Apple Mac , en krijg voor mijn oude Apple Mac , nog meer dan de helft van de nieuw waarde terug als ik hem tweede hands verkoop .

Virus Scanner heb ik ja , Nu van MacKeeper ® , en waar voor ? kijk eens op hun site , voor Windows PC vooral , omdat ik jou anders zo een virus kan sturen via email , net nog gescand niets gevonden !

Sinds 2004 nog nooit een virus gehad dat Flashback virus , heb ik niet gehad , of was al verwijderd , door Mackeeper ® .

Geen programma's voor een Apple Mac ? office zat er gratis bij , en moet bij een Windows PC er nog los bij kopen !

Wel eens van Parallels Desktop voor Mac ® gehoord ? Kijk eens op hun Site .

Je Kan met een Apple Mac juist veel meer dan met een Windows PC .

Met Parallels Desktop voor Mac ® draait Windows 3.11 tot Windows 8 .

Draai nu Mac Lion OSX en Windows 7 ® samen door elkaar , of apart !

Je kan niks met een Apple Mac laat me niet lachen , 10 X meer Dan met een Windows PC.

Heb gewerkt bij IBM ® in 1980 , dat is zeker ook niks IBM ® voor jou .

BelastingDienst en Politie , werkt ook met Windows , en veel instanties , geen wonder dat het zo'n zooitje is , overal !

Gek dat een vriend van mij nu net van de week ook gebeld is , door zo'n Fake Microsoft medewerker , die heeft hem ook uitgehoord , toen hij hem vertelde , dat hij met een Apple Mac met Parallels Desktop voor Mac ® Windows 7 draaide , werd de verbinding gelijk verbroken , had hij gelijk zijn IP adres gehad , En Naar Apple en Mackeeper ® , door gestuurd , dat gaat namelijk van zelf .

Kijk eens verder dan je neus lang is , zou ik zeggen !

la
door lanser50 - Sep 10, 2012 om 15:07
9 Antwoorden / 2 Vragen

Het beste is om de harde schijf , waar windows op staat er even uit te halen ,
En hem bij een , ITC deskundige , of kennis met no how , te laten scannen .

Het is gewoon een Windows , Malware Virus , [edit redactie] dus .
Om onder Buma Stemra of Politie , je geld proberen af te troggelen !

Dit is hoog strafbaar , dus altijd aangifte doen bij de Politie , voor [edit redactie] !

Wat al gezegd is , schermopname maken , een foto , met een digitale camera , of met een telefoon met goede camera , lukt dit ook wel .

Microsoft , zou wel eens wat meer mogen doen , Windows is zo kwetsbaar als de pest !

Geef mij maar een Apple Mac computer , nooit geen virussen ,
Wel een virus scanner , op mijn Mac , maar die vind alleen Windows virussen .
Waar een Apple Mac zich geen moer van aan trekt , heb nooit last van virussen .

Altijd even snel de Mac , nog sneller als de windows virus scanner uit staat .

Een virus scanner , maakt je Windows PC de helft langzamer , en je moet hem altijd updaten en aan laten staan ,
Een Windows PC , is zo ziek , totaal geen weerstand , waardeloos !