dr
door droppiejo May 15, 2010 om 15:55
Computers & telefonie

Firewall

Als mijn computer is opgestart komt er een melding van Windows of ik de firewall wil inschakelen, dus de firewall van Windows.
Maar ik heb al een firewall van NORMAN in mijn computer.
Kan ik de waarschuwing van Windows negeren of moet ik die er ook nog bij doen?

1266 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt de waarschuwing negeren.

Ik heb de firewall van Windows uitgeschakeld staan, omdat Norton draait.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo droppiejo,

U moet Windows Firewall alleen uitschakelen als er een andere firewall is ingeschakeld. Als u Windows Firewall uitschakelt, is uw computer (en netwerk, indien van toepassing) kwetsbaarder voor wormen of hackers.

1.
U kunt Windows Firewall als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Beveiliging en klik vervolgens op Windows Firewall.
2.
Klik op Windows Firewall in- of uitschakelen. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
3.
Klik op Uitgeschakeld (niet aanbevolen) en vervolgens op OK.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag het toch maar voor alle zekerheid, omdat regelmatig blijkt dat er mensen zijn die denken dat een antivirusprogramma ook een firewall heeft: je Norman is echt een internetsecurity programma?

Zo ja, even checken of hij wel staat ingeschakeld. Staat hij wel ingeschakeld, kan het zijn dat deze niet herkend wordt door Windows. Dan zeker niet ook nog eens Windows firewall inschakelen, 2 firewalls geeft vaak problemen.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De firewall van NORMAN wordt al bij het opstarten automatisch ingeschakeld dus ik zal de waarschuwing van Windows maar negeren.
In ieder geval bedankt voor uw reactie.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het Beveiligingscentrum (via Configuratiescherm) kun je bij het kopje Firewall klikken op Aanbevelingen... en dan aanvinken dat je een firewall gebruikt die je zelf beheert.

P.S. welke halve gare zit hier nou weer rode duimen uit te delen? Dat gaat nergens over.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn NORMAN is een echt Norman Security Suite programma en bovendien een Antispamprogramma dat 98% van de ongewenste e-mail en phissingaanvallen filtert.
Norma Antispam werkt met Outlook, Outlook Express en Windows Mail.
Voor 44,95 Euro per jaar heeft Norman een Data Defense System dat ik iedereen kan aanraden.
Bedankt voor al de reacties.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook Norman Security suite op de PC maar alles staat in het beveiligingsscherm alles ingeschakeld!
Dus zowel Firewall, automatische updates en Virusbeveiliging.
Ik heb nooit conflicten met die instellingen.
Het beveiligingsscherm bereik je door Start -- Configuratiescherm -- Beveiligingscentrum.Bovendien nog wel wat andere programma's op dat gebied zoals dus ook dat MBAM, Adaware en Advanged system Care.
Ook scan ik regelmatig met Microsoftopties.
Daardoor slechts 2 x in die laatste 5 jaar die Norman helpdesk nodig gehad voor 2 genieperds.
Kortom, alles in het beveiligingsscherm maar ingeschakeld laten.
Ik denk namelijk dat Windows XP de firewall van Norman gewoon gebruikt.

De Vrije Vogel
met nog steeds kouwe p*ten.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader zaterdag 15 mei 2010, 17:38

Ik heb ook Norman Security suite op de PC maar alles staat in het beveiligingsscherm alles ingeschakeld!
Dus zowel Firewall, automatische updates en Virusbeveiliging.
Ik heb nooit conflicten met die instellingen.

---
Het is aan te bevelen een van de twee te gebruiken om conflicten tussen 2 firewalls te voorkomen.
Zie stap 7 Vistainfo