sm
door smeenk54 Oct 19, 2007 om 22:04
Computers & telefonie

Firewall bij opstarten uitgeschakelt

Bij het opstarten van mijn laptop is elke keer de firewall uitgeschakelt wat kan hier de oorzaak van zijn? dit is al een paar dagen na hem weer ingeschakelt te hebben is hij volgende keer weer uitgeschakelt.

311 2 Rapporteer

labswans
door labswans - Oct 19, 2007 om 22:12
1918 Antwoorden / 10 Vragen

heeft u misschien twee firewalls in gebruik ?

Ik vermoed dat u iets geinstalleerd heeft met een eigen firewall

Bijvoorbeeld van windows zelf en een van een norton of mc affee product

Dan schakelt windows er een uit

U zal er een aan mogen hebben en geen twee

labswans

gsm
door gsm - Oct 19, 2007 om 22:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit verschijnsel treedt op (vooral bij Vista) nadat de voorgeïnstalleerde Norton Antivirus software op de verkeerde manier is verwijderd.

Gebruik bij Windows Vista nooit het Norton verwijder tool!
Zet eerst de Norton firewall uit en dan de Windows firewall aan.
Verwijder dan pas alle Norton onderdelen via Configuratie scherm, Software (XP) of Programma's (Vista).
Verwijder eventuele restanten vervolgens met het Norton verwijder tool.

ALs Norton verkeerd verwijderd is kan dat hersteld worden door de Repository te verwijderen (zie instructies op internet), waarna deze door Windows opnieuw samengesteld zal worden, of u kunt Norton (proefversie) opnieuw installeren en dan op de juiste manier verwijderen.

Groet,
GSM