stafie
door stafie Sep 8, 2016 om 19:42
Computers & telefonie

Foto's overzetten

Goedendag,
het lukt me niet om foto's van mijn camera over te zetten op windows 10, pc vraagt niets als ik mijn camera aansluit op de pc, heb al diverse dingen ondernomen, maar het lukt me niet.
wie kan mij helpen.

3126 29 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 8, 2016 om 19:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het helpt om dan aan te geven wat die diverse ondernomen dingen zijn... ik herhaal het nog maar eens, we zijn hier geen helderzienden.

stafie
door stafie - Sep 8, 2016 om 19:48
38 Antwoorden / 12 Vragen

ik heb in de apps gekeken, bij camera, foto's, instellingen aangepast bij geluid, melding vragen als camera aangesloten wordt

diumenge
door diumenge - Sep 8, 2016 om 19:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft het nooit gewerkt of is dat zo sinds Windows 10? Is het een nieuwe camera en wat is het merk en type camera?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 8, 2016 om 19:53
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Als u de camera hebt aangesloten of het kaartje in de lezer hebt gedaan dan ziet u dat in de verkenner, als u daar dan op klikt komt u verder.

stafie
door stafie - Sep 8, 2016 om 19:55
38 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb een tijdje terug wel foto's op mijn pc gekregen, maar ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb :-)
het is een samsung digitale camera L100

stafie
door stafie - Sep 8, 2016 om 19:57
38 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb de camera aangesloten, maar zie niets in verkenner

sjjoppy
door sjjoppy Sep 8, 2016 om 19:59
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou bij de andere schijven moeten staan.

edrick3
door edrick3 - Sep 8, 2016 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je de bij de camera meegeleverde software wel op je pc geïnstalleerd?
Kijk eens in de handleiding blz.11

stafie
door stafie - Sep 8, 2016 om 20:17
38 Antwoorden / 12 Vragen

Dit programma van SeniorWeb heb ik gelezen, maar ik krijg op mijn pc geen melding

marita5
door marita5 Sep 8, 2016 om 20:27
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk eens in de eerste link van mij , deze gaat over windows 10 .

stafie
door stafie - Sep 8, 2016 om 20:20
38 Antwoorden / 12 Vragen

de softwaren van de camera had ik al geinstalleerd

ph
door philip36 - Sep 8, 2016 om 20:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft het programma Foto's al geprobeerd.
Als u het programma Foto's opent staat rechtsboven een knop Importeren.
Als u daar op klikt en er is een stuurprogramma voor uw camera zou u in het venster wat verschijnt uw camera moeten zien.
Daarop klikken enz.
Camera moet wel aan staan.

stafie
door stafie - Sep 8, 2016 om 20:24
38 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb rechtsboven bij foto's op importeren geklikt, maar dat lukt niet, geeft melding van, met apparaat verbinden,
en daaronder, opnieuw proberen......
lukt dus ook niet

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 8, 2016 om 20:28
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Er is nog een mogelijkheid dat de batterij van de camera leeg is, is dat het geval kunt u de kaartlezer gebruiken.

stafie
door stafie - Sep 8, 2016 om 20:29
38 Antwoorden / 12 Vragen

de batterij is niet leeg

ph
door philip36 - Sep 8, 2016 om 20:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Apparaat verbinden betekent dat er iets mis is aan de verbinding met de camera of er is geen stuurprogramma voor de camera.
Is windows niet naar een stuurprograma aan het zoeken, zie rechtsonder op taakbalk.
Heeft het overzetten van foto's eerder wel gewerkt?

stafie
door stafie - Sep 8, 2016 om 20:35
38 Antwoorden / 12 Vragen

windows is niet naar stuurprogramma aan het zoeken, eerder is het wel gelukt foto's over te zetten

diumenge
door diumenge - Sep 8, 2016 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wellicht kabelbreuk? Probeer eens een beetje met de aansluitingen te 'frummelen', beetje heen en weer bewegen dus. Of een andere kabel proberen.

ph
door philip36 - Sep 8, 2016 om 20:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dan is er iets mis met de verbinding camera naar pc.
Probeer eens een usb stick of die te lezen is.

Tu
door Tupelo - Sep 8, 2016 om 20:57
1 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk mis je een driver de camera is al wat ouder uit 2008 lees ik op internet.

Download de USB driver hier. dit is een oudere USB driver die op site van samsung staat.
mocht dat niet werken dan vrees ik dat de camera usb uitgang kapot is, hoor je wel een geluidje als je hem aansluit op de PC wat lijkt op "tadadung"

stafie
door stafie - Sep 8, 2016 om 21:08
38 Antwoorden / 12 Vragen

als ik uw optie, download USB hier probeer, krijg ik een hele "lijst" met "dingen" , maar welke optie moet ik dan downloaden?

sorry ben nog een leek

Topantwoord

ph
door philip36 - Sep 8, 2016 om 21:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het overzetten eerst wel lukte is een ander stuurprogramma niet nodig.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 8, 2016 om 21:30
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Links boven  klikken op Samsung downloadcenter, daarna onderaan op Samsung USB Driver Software.Denk dat @Tupelo dat bedoelt.

stafie
door stafie - Sep 8, 2016 om 21:40
38 Antwoorden / 12 Vragen

hartelijk dank voor jullie antwoorden.
ik ga morgen verder knutselen.....
groet, Stafie

ph
door philip36 - Sep 8, 2016 om 22:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat moet ik doen als mijn camera niet wordt herkend door mijn computer?
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1016179

aurora1
door aurora1 - Sep 9, 2016 om 00:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gebruikt u wel een datakabel en niet de oplaadkabel (als die niet ook datakabel is)?
Probeer eens een ander kabeltje als met W10 het eerder wel gelukt is.
Moet er niet in de camera zelf aangegeven/aangevinkt worden dat u foto's wilt overzetten?
Heeft u al een andere poort op de pc geprobeerd?
Eventueel de meegeleverde software verwijderen en opnieuw installeren? Is die software wel voor W10?
Heeft u de pc al eens helemaal uitgezet en opnieuw opgestart tussen deze pogingen door?
Maken de stekkertjes wel goed contact?
Werkt bestanden van een gsm overzetten wel goed?

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2016 om 10:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je al eens een ANDERE USB-poort geprobeerd?

stafie
door stafie - Sep 9, 2016 om 19:01
38 Antwoorden / 12 Vragen

Ik wil graag iedereen bedanken voor het beantwoorden van mijn vraag, over het overzetten van de foto's van mijn camera naar de pc.
Alle foto's heb ik inmiddels op mijn pc kunnen krijgen, dankzij de adviezen van jullie.
groet, Stafie

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2016 om 19:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Fijn dat het je gelukt is.
Zou dan toch wel willen weten HOE?

stafie
door stafie - Sep 9, 2016 om 19:20
38 Antwoorden / 12 Vragen

was nogal vaag,
eerst op computer gekeken naar apparaten, toen pas camera aangesloten, en toen kreeg ik wel een melding wat ik met foto's of camera wilde gaan doen.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 9, 2016 om 19:51
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor het melden Stafie.