go
door golf Dec 8, 2008 om 21:28
Computers & telefonie

Fotoshop

in 2006 heb ik een nieuwe computer gekocht en de oude in de berging gezet. Nu laat mijn nieuwe p.c. het afweten en zoek ik mijn oude weer op en instaleer. Tot mijn verbazing zit op de oude mijn gehele foto album op die kwijt gewaand was. Nu is het album afgegrendeld en kan ik hem ontgrendelen met hele dure maanlasten.Toen, in 2006, heb ik de fotoschop 30 dagen op proef gehad en er nooit meer iets mee gedaan. Hoe moet ik nu handelen om mijn album weer in mijn bezit te krijgen zonder dit dure pakket. Alleen al omdat het maar een hobby van mij is en zeker niet professioneel.

817 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 8, 2008 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

deinstaleren en pc opnieuw oplaten starten

daarna opnieuw installeren demo versie

labswans

ve
door verwijderd - Dec 8, 2008 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met behulp van een live cd Ubuntu(Linux)  PC opstarten ( niet installeren) en de bestanden met behulp van USBstick of brandprogramma op CD zetten.
Ubuntu afsluiten en daarna Photoshop deinstalleren.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2008 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rechter muisklik op de foto, vervolgens 'openen met', kies nu 'overige' (of iets vergelijkbaars. Ik heb zelf geen windows om na te kijken). Selecteer nu Pictureviewer (of hoe het dan ook mag heten) en zet een vinkje bij 'dit type bestand altijd hiermee openen' (...ofzo...).

Een ZEER goed (lees: beter) alternatief is Irfanview installeren.

Irfanview

Een alternatief op Photoshop is Gimp. Het grootste verschil tussen Gimp en Photoshop is dat Photoshop heel duur is en Gimp gratis.

Gimp

Maar is het niet mogelijk om bv de foto's op eem memorystik te zetten of CD te branden, en vervolgens weer in de nieuwe PC te laden?

ve
door verwijderd - Dec 8, 2008 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kunt u de Windows-versie van Gimp downloaden:

Gimp
Windows

ve
door verwijderd - Dec 8, 2008 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

op welk moment krijg je te zien dat het afgegrendeld is? En hoe luidt de precieze melding?

ve
door verwijderd - Dec 27, 2008 om 07:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe heten de foto's,
Zoek daar eens op in windows

Succes,
maxwindau