stafie
door stafie Sep 27, 2012 om 20:55
Computers & telefonie

Foutmelding in updates

Ik heb onlangs een virus o.i.d. in mijn pc gehad...prima opgelost, maar sindsdien krijg ik de melding 80070005 als ik de updates wil installeren, het lukt dus niet om updates te installeren, fix repair al geprobeerd, gegoogled, maar niets lukt. Wie heeft er een antwoord hierop?

4066 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hc
door hcroij - Sep 27, 2012 om 21:00
30 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,
Uit onze kennisdatabank, vrees in het Engels.
Maar zoals ik wel vaker aangeef wellicht is een herinstallatie . . .beter.

CAUSE
This issue occurs if one or more of the following conditions are true:
• The DCOM configuration is incorrect.
• Your user account is a member of the Guests group.
• The security descriptor in the Automatic Updates service is incorrect.
• The local security policy is incorrect.


RESOLUTION
To resolve this issue, follow these steps on client computers.
Step 1: Verify DCOM security
1. Click Start, click Run, type Dcomcnfg, and then click OK.
2. Expand Component Services, and then expand Computers.
3. Right-click My Computer, and then click Properties.
4. Click the COM Security tab.
5. Under Access Permissions, click Edit Default.
6. Verify that the following accounts are listed:
7. If any one of these accounts is missing in the Access Permission box, follow these steps:
a. Click Add, click Advanced, and then click Locations.
b. In the Locations box, click the Local_Computer_Name, and then click OK.
c. Click Find Now.
d. Press CTRL, click the required account names, and then click OK two times.
e. In the Group or User names box, click an account that you added, click Local Access in the Permissions for Account_Name box, and then click to select the check box in the Allow column.
f. Repeat step 7e for all the accounts that you just added, and then click OK.



Step 2: Verify DCOM default properties
1. Click the Default Properties tab.
2. Verify that the following configuration:
• The Enable Distributed COM on this computer check box is selected.
• In the Default Authentication level box, Connect is selected.
• In the Default Impersonation level box, Identify is selected.

3. Make any required changes, and then click OK.
4. Restart the computer.



Step 4: Verify the security descriptor in the Automatic Updates service

1. Download the Subinacl utility. To do this, visit the following Microsoft Web site:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e8ba3e56-d8fe-4a91-93cf-ed6985e3927b&DisplayLang=enhttp://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e8ba3e56-d8fe-4a91-93cf-ed6985e3927b&DisplayLang=en

2. Double-click the downloaded file, and then follow instructions in the Windows Resource Kit Tools Setup Wizard. By default, the Subinacl utility is installed in the following directory:
C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools
3. Click Start, click Run, type cmd, and then click OK.
4. At the command prompt, type cd C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools to move to the directory where the Subinacl utility was installed.
5. Type the following command, and then press ENTER:
Subinacl /service wuauserv /sddl=DSadA;;CCLCSWRPWPDTLOCRRC;;;SY)(A;;CCDCLCSWRPWPDTLOCRSDRCWDWO;;;BA)(A;;CCLCSWLOCRRC;;;AU)(A;;CCLCSWRPWPDTLOCRRC;;;PU)
Note In a domain environment, this security setting may be configured by a Group Policy object. If the issue is only temporarily resolved after you type this command, a Group Policy object is probably configured. The domain administrator must modify Group Policy to include the correct security settings.
Step 5: Verify the local security policy

7. Restart the computer.


Step 6: Enable user data persistence in Microsoft Internet Explorer
1. Open Internet Explorer.
2. On the Tools menu, click Internet Options.
3. Click the Security tab, and then click Internet.
4. Click Custom Level.
5. In the Settings dialog box, scroll to the Miscellaneous section.
6. Under Userdata persistence, click Enable.
7. Click OK two times.

stafie
door stafie - Sep 27, 2012 om 21:03
38 Antwoorden / 12 Vragen
0

pfffff , wat een tekst.........

hc
door hcroij - Sep 27, 2012 om 21:06
30 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zit de zaak eens goed door te lezen en kan er net zo als jij geen kaas van maken.

Er zijn een paar mogelijke oorzaken.
Als stap 1 en 2 het probleem NIET oplost, dan . . . .HERINSTALLATIE.

Even preken. .
Veel mensen denken dat na een besmetting de c:\ schijf formateren voldoende is.
NEE dus . .
Bootsectoren, verborgen partities etc. etc . .
Alleen een "Goverment wipe" (overschrijf je complete harddisk met 0 , 1 en 0 voorkomt dat.
Duw je er daarna weer een USB stick in, dan . . .

stafie
door stafie - Sep 27, 2012 om 21:11
38 Antwoorden / 12 Vragen
0

ok, thxs.....ik ga proberen

gsm
door gsm - Sep 27, 2012 om 21:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Je hebt nog steeds een beschadiging op het systeem tengevolge van de virusinfectie.
Hier staat een oplossing.

Zie ook deze oplossing: http://support.microsoft.com/kb/971058

he
door henkhh - Sep 27, 2012 om 22:16
174 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo stafie,

Je zou dit kunnen proberen, ik heb dit van het Microsoft dforum:

Ga naar start -> zoeken (vlak boven het start icoontje), type in "services". Klik het programma services aan (degene met het tandwieltje ervoor). Nu krijg je een lijst met allemaal actieve programma's. Zoek naar Windows Update en kies ervoor om deze te stoppen. Sluit nu de window Services. Ga vervolgens naar C:/Windows/SoftwareDistribution en verwijder alle mappen die weergegeven worden. Maak hiervan voor alle zekerheid eerst een backup! Start de computer opnieuw op en ga daarna zoeken naar nieuwe updates. Als het goed is zul je zien hoeveel updates er mogelijk zijn en deze kan je nu installeren!!

Henkhh

stafie
door stafie - Sep 28, 2012 om 21:24
38 Antwoorden / 12 Vragen
0

Ok, Henkhh

ik ga het proberen, hartelijk dank voor je reactie.

jsampa
door jsampa - Oct 1, 2012 om 16:28
22 Antwoorden / 1 Vragen
0

of probeer dit:

edrick3
door edrick3 - Oct 1, 2012 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=jsampa schreef op maandag 1 okt 2012, 16:28]of probeer dit:

?????

jsampa
door jsampa - Oct 1, 2012 om 16:30
22 Antwoorden / 1 Vragen
0

nog een keer:http://www.errorhelpers.com/support/os-Windows-Update.html?keyword=windows%20updates

jsampa
door jsampa - Oct 1, 2012 om 16:32
22 Antwoorden / 1 Vragen
0

Foutje edrick3
nieuwe site effe wennen.

edrick3
door edrick3 - Oct 1, 2012 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=jsampa schreef op maandag 1 okt 2012, 16:28]of probeer dit:

Bedoel je dit?

jsampa
door jsampa - Oct 1, 2012 om 16:34
22 Antwoorden / 1 Vragen
0

ja deze bedoel ik.

edrick3
door edrick3 - Oct 1, 2012 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@jsampa,

Had ik toch de goede pagina achter je 1e antwoord ontdekt. ;-)

jsampa
door jsampa - Oct 1, 2012 om 16:36
22 Antwoorden / 1 Vragen
0

hoe kan dat zonder link hahaha.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer