donkschr
door donkschr Sep 18, 2013 om 14:43
Computers & telefonie

Foutmelding Word-bestand ná Microsoft updates

Na de updates van Microsoft van 12-13 september jl. krijg ik een foutmelding bij verzending van een Word-bestand.
Ik krijg de meldingen: "Er is een probleem opgetreden" en "Microsoft Office Word kan niet worden afgesloten omdat er nog een dialoogvenster is geopend. Klik op OK, schakel over naar Word en sluit het dialoogvenster." (Er is echter geen tweede dialoogvenster open!)
De ontvanger krijgt de melding: "Dit bericht bevat een bijlage met een bestandstype dat als mogelijk schadelijk wordt beschouwd. Het bestand is gedeactiveerd." Deze mededeling gaat vergezeld van een rood schild met een kruis er door.
Ik heb inmiddels 2 virusscanners laten draaien en een MBAM-programma. Ook heb ik het Officeprogramma al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dit alles lost het probleem niet op. Wie o wie weet raad?

Ik gebruik Windows 7 Home Premium en Windows Live Mail en Office Enterprise 2007.

1933 4 Rapporteer

holstein
door holstein - Sep 18, 2013 om 19:48
922 Antwoorden / 16 Vragen

http://www.zdnet.nl/article/151699/falende-updates-microsoft-geven-office-gebruikers-grijze-haren/

Er is op de dag van de updates een probleem geweest, heb op forums gezocht en het schijnt dat velen er last van hadden.
Bij mij kwamen 2 updates steeds weer terug, die wilden iedere keer opnieuw installeren en die heb ik toen maar uitgezet en heb ze nog niet weer gezien en Word en Exel bestanden zijn hier nog steeds normaal te versturen.
Die tweed updates waren hier de kb2760411 en de kb2760588 en ik weet niet welke versie van Office je er op hebt staan, maar dat zal zeker van invloed zijn denk ik, want het was niet bij alle Versies het geval, ik draai hier met Office 2010
Kijk maar eens op de bovenstaande link, misschien kun je er iets mee, verder kan ik je geen advies geven helaas....

holstein
door holstein - Sep 18, 2013 om 19:49
922 Antwoorden / 16 Vragen

2007 zie ik nu, sorry......

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 18, 2013 om 19:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Werkt het wel als je het bestand direct vanuit WLM verzendt?

Verder om de beveiliging te omzeilen, kun je het bestand hernoemen naar tekst.doc1*, ontvanger haalt het 1tje weg en klaar.

*is een voorbeeld, geen idee wat de extensie anno 2013 is van Word-documenten is.

donkschr
door donkschr - Sep 18, 2013 om 21:24
78 Antwoorden / 14 Vragen

@Lekkerisdat
Ik verstuur een mail vanuit Windows Live Mail met het Word-bestand als bijlage. Een andere naam aan het bestand geven maakt niet uit.

Een Excel-bestand met hetzelfde Office-pakket gemaakt kan ik wel als bijlage met WLM versturen. Er is dus blijkbaar iets met Word gebeurd. Opnieuw installeren heeft het echter niet opgelost.