De
door DeJouwer Apr 17, 2024 om 14:09
Computers & telefonie

Garmin beheert jouw prive gegevens van smartwatch en je kunt ze zelf niet downlo

Een vraag betreffenden prive en persoonlijke gegevens die ontstaan door gebruik van een smartwatch.
Nu het probleem met een Garmin Sq smartwatch maar in het verleden ook met Fitbit.
Via jou smartwatch kun je diverse laten opslaan op jou app maar ook op de desbetreffende site zoals hartslag.zuurstof,slaap enz.
Ben wel heel eerlijk dat Garmin het perfect op slaat en je kunt alles terug zien.
Bij Garmen kun je op hun site jou dagoverzicht bekijken en zien op welk tijdstip jou hartslag,zuurstof enz was.
En dmv de muis kun je de diverse variabelen zien, wil je het zelf bewaren dan heb je een screendump over alles.
Ik zelf zou graag deze garmin site compleet willen downloaden zodat ik mijn eigen gegevens altijd kan inzien.
Garmin zeg dat kan niet,alleen een screendump.
Heb zelf een saturatie/hartslag meter voor de vingers en ik kan vanuit de app alles kopieren naar mijn email als zijnde een exel-bestand.
En hier staat alles in per seconde en overzichtelijk.
Waarom kan dit niet bij de Garmin smartwatch.
Dus mijn vraag is kun je zo,n site van Garmin compleet downloaden op eigen computer.
Mijn andere vraag is hoe zit dat met andere merken smartwatch,willen die ook alles in eigen beheer houden of is er een merk waar je alles kunt downloaden.
Garmin is een perfect met goede sensoren en goede overzicht in de app als op hun website alleen zij beslissen over jou gegevens.
Heel verhaal maar zou anders weten hoe het te omschrijven.

1371 4 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 17, 2024 om 14:20
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat indien de leverancier stelt dat niet kan dat dan zeker niet kan. Er valt mij wel iets op 'Via jou smartwatch' en gelet op de naam die u noemt @DEJOUWER'mis ik hier de W (jouw smartwatch)  :-))

rj
door rjw - Apr 17, 2024 om 14:46
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn wel apparaten waar je de data kunt downloaden voor verdere analyse maar dan zit je vaak in de professionelere hoek (met bijbehorende prijzen). Maar Garmin beslist niet over jouw gegevens. Ze geven het slechts weer op een gebruikersvriendelijke manier.

Ozymandias
door Ozymandias - Apr 17, 2024 om 15:24
178 Antwoorden / Vragen

Een kort en bonding antwoord. Nee, je kan zo'n site niet 'downloaden'.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 17, 2024 om 15:30
2120 Antwoorden / Vragen

Die functionaliteit wordt door Garmen simpelweg niet aangeboden je kunt gegevens met de hand overnemen, knippen en plakken.
Op de vraag "maar dat moet technisch toch mogelijke zijn?" is het antwoord ja, maar daar hebt u niets aan als u niet technisch onderlegd bent.