he
door heijmans2000 Feb 11, 2013 om 16:12
Computers & telefonie

Geheugenuitbreiding en wifi Medion MD 96414

Beste mensen.

Ik heb gezocht op internet, maar ik kan nergens gegevens achterhalan over tot hoeveel geheugen er in mijn Medion MD 96414 laptop kan.

Tevens zou ik graag weten of het Wifi G kaartje vervangen kan worden door een Wifi N (2 antenneaansl).

Heeft er iemand ervaring mee?

De laptop is op zich nog prima. En als er 4gb 2x 2gb in kan dan ben ik al geholpen.
Tevens vervang ik de 160 HD door een SSD 256.

Maar als het 2gb max geheugen is die er haalbaar is dan houd het op.

Systeem draait op W7.

Alvast bedankt.

Groet,Paul.

740 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2013 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo heijmans2000,

Zou eens op deze site kijken.
Staat het niet in de specificaties en/of handleiding?
Vraag het anders eens na bij Medion, klik hier.

Suc6

gsm
door gsm - Feb 11, 2013 om 16:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gewoon even ermee naar de goede computerzaak en 2 GB bij laten plaatsen, ter vervanging van 1 GB.
Daar kunnen ze ook misschien de WiFi adapter omruilen voor een N versie.
en anders plaats je een ICIDU N-adapter, die ongeveer €10 à 15 kost (Mycom).

Als je een hardware video adapter (Nvidia of ATI (AMD) hebt, dan is 3 GB voldoende en laat je dus het beste een geheugen van 1 GB vervangen door 2 GB. Totaal is het dan 3 GB. Ik denk dat er een Nvidia Geforce in zit en dus is één reepje van 2 GB voldoende.

Meer dan 3 GB heeft bij een 32-bit besturingssysteem geen zin, tenzij een geïntegreerde video adapter (van bijvoorbeeld intel) ook werkgeheugen gebruikt.

br
door brui0929 - Feb 11, 2013 om 17:12
639 Antwoorden / 10 Vragen

Let op!! Het is niet mogelijk om geheugen met verschillende snelheden te plaatsen dit werkt onder windows niet.
Ook niet als de langzaamste geheugen module vooraan in het geheugenbank wordt geplaatst.
Om de gegevens van uw laptop op te vragen klik op de verkenner en daarna op computer.
Of type in google het modelnaam van uw laptop in en klik op hardware info hier staan alle gegevens die u nodig heeft.

gompy2
door gompy2 - Feb 11, 2013 om 17:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Medion MD 96414 multimedia notebook specificatie's:

Snelheid: 1,6 GHz
Front Side Bus(FSB): 200 MHz
L2 Cache: 512 KB
Beeldscherm
14,1" breedbeeld TFT
Maximale resolutie: 1280 x 800
Helderheid: 200 cd/m²
Contrastratio: 400:1
Reactietijd: 16 ms
Zichtbare beeldschermdiagonaal: 36 cm
Glare
Grafische kaart
NVIDIA GeForce Go 6100

Interface: Onboard, gebaseerd op PCI-Express technologie
Geheugen: 128 MB Dedicated geheugen, ondersteunt tot 256 MB met TurboCache-Technologie**

Geheugen
2 GB intern geheugen

Geheugenmodules: 2x 1 GB
2 geheugenbanken aanwezig, 2 geheugenbanken bezet
Geheugentype: DDR2 PC5300
Geheugensnelheid: 667 MHz
Maximaal te plaatsen: 2 GB intern geheugen
Geheugenmodules: 2x 1 GB

160 GB harde schijf

Snelheid: 5400 RPM
Interface: P-ATA 100
Buffergrootte: 8 MB Cache
Optische stations
Dual Layer DVD-ReWriter

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2013 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@heijmans2000,

.....Maar als het 2gb max geheugen is die er haalbaar is dan houd het op......

Dus houdt het op.

gsm
door gsm - Feb 11, 2013 om 18:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij nader inzien lijkt het er inderdaad op (zie antwoord Gompy2), dat 2 GB totaal het maximum is, zie ook info Medion (klik).

he
door heijmans2000 - Feb 14, 2013 om 11:51
29 Antwoorden / 17 Vragen

Dank allen voor de reacties.
Volgens medion niet verder uit te breiden.

Nkaart gaat wel. Geheugen max 2gb.

Groet,Paul.