jo
door jokejozef Dec 5, 2009 om 22:43
Computers & telefonie

Glasvezel van kpn

binnenkort krijg ik internet ,tv. en telefoon van glasvezel van kpn ,heeft iemand daar ervaring mee of het goed werkt ..

423 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 5, 2009 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je hier nog niet veel mensen vind die dit al hebben.De meeste werken nog via de teleffoon aansluiting.
Valerius

ve
door verwijderd - Dec 6, 2009 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er zelf geen ervaring mee, hoewel bij mij in de buurt ook de glasvezel beschikbaar is. Het is trouwens niet zo dat er daadwerkelijk een glasvezel in je huis komt.
De bedrading in huis blijft gewoon koper en is dus je normale telefoonaansluiting. De distributie in de wijk is echter wel glasvezel, waardoor de snelheid beter is dan met gewone adsl, via koper, uit de centrale. Ik heb wel gehoord dat de bedrading in huis keurig verzorgd wordt door KPN en dat men daar ook de tijd voor neemt. Alles wordt netjes aangesloten en getest, inclusief een extra digitenne ontvanger. UPC kan hier nog wat van leren.

Wat je misschien gaat missen is de radio-ontvangst via de kabel. Radio kan wel ontvangen worden, maar dan via de TV-aansluiting