pl
door plebpleb Mar 21, 2016 om 15:09
Computers & telefonie

Google

Ben niet ingelogd bij Google...Maar als ik mijn naam Goochel weten ze toch wie ik ben...
Kan Google me alsnog volgen en misschien hebben ze zo stiekem toch mijn gegevens...
Vandaag op Kassa-site is 't nergens te vinden wat goochel precies allemaal opslaat...

2432 8 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 21, 2016 om 15:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt, Google (maar ook facebook, twitter, bnnvara, publiekeomroep.nl etc.) volgen u ook wanneer je niet ingelogt bent, daar zijn legio technieken voor. Ook buiten hun eigen sites om. (mocht ik de vraag juist geïnterpreteerd hebben zo niet, omschrijf dan eens exact wat het 'probleem' is)

Het voordeel van Google is wel dat ze uw gegevens nooit zullen delen met derden. Daarnaast lees dit eens rustig door en wil je toch zoeken met Google, maar niet dat uw zoekopdrachten -voor eeuwig- opgeslagen worden gebruik dan bijvoorbeeld StartPage.com.

pl
door plebpleb Mar 21, 2016 om 16:15
113 Antwoorden / 60 Vragen

Mijn antwoord is al geplaatst op deze site...Toch bedankt...

tenormin
door tenormin - Mar 21, 2016 om 15:58
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dag Plebpleb,
Er staan op Google ook vragen van mensen die op fora vragen stellen. Ook nicknames zijn terug te vinden. Maar denk dat je voor Google het minst "bang" behoeft te zijn, hoor.

pl
door plebpleb - Mar 21, 2016 om 16:13
113 Antwoorden / 60 Vragen

Jaren geleden me aangemeld bij schoolbanken en via die site waren mijn gegevens bij zoekmachine van Google gezet...
't Was onmogelijk om mijn gegevens van schoolbanken te verwijderen...Moest mijn adres+telefoonnummer via hun site doorgeven...
Dan kon men die verwijderen...Heb 't niet gedaan...Vind sociale media onnodig en ben nergens actief...
Mijn laptop is voldoende om me bezig te houden...
Hopelijk komt dit antwoord bij u terecht...Dank...

jo
door jorisw - Mar 21, 2016 om 16:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je toevallig een Android telefoon?

pl
door plebpleb Mar 22, 2016 om 15:01
113 Antwoorden / 60 Vragen

Heb toevallig geen Android telefoon...Me onbekend en heb 'n gewone vaste telefoon+mobiel..

jo
door jorisw Mar 23, 2016 om 11:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan moet je toch ergens je gegevens (naam en zo) hebben gebruikt. Google indexeerd webpagina's en als je daar op voorkomt kan je inderdaad jezelf vinden. Als je dat nergens hebt gedaan (en anderen hebben dat ook niet gedaan) dan kan je jezelf nooit vinden op Google. Op basis van jouw internetgedrag alleen weten ze wel wat je doet, maar niet wie je bent.

reflecs
door reflecs - Mar 21, 2016 om 17:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u nog een account heeft bij Schoolbank (u heeft zich niet uitgeschreven) kunt dat aanpassen.

Als u het wachtwoord niet meer weet:

Ga naar www.schoolbank.nl. Onder het inlogvenster vind je de link "Wachtwoord vergeten". Klik hierop en volg de aanwijzingen.

Verwerking voor zoekmachines zoals Google:

Zoekmachines als Google bekijken automatisch alle openbare websites op het internet. Zo ook SchoolBANK. Echter, het enige dat Google en andere zoekmachines kunnen zien, zijn je naam (en eventueel je meisjesnaam), geboortejaar en scholen waarop je gezeten hebt. Alle persoonlijke gegevens inclusief je e-mailadres en schoolherinneringen zijn voor Google en andere zoekmachines onzichtbaar. Mocht je niet willen dat je te vinden bent via je SchoolBANK-registratie in zoekmachines, dan kun je dit als volgt in je eigen registratie aanpassen:
  • Ga naar Mijn SchoolBANK > Gegevens
  • Hier kun je jouw 'Persoonsgegevens', 'Contactgegevens', 'Inloggevens' en 'Vindbaarheid in zoekmachines' wijzigen.
  • Beantwoord de vraag: 'Mijn basisgegevens mogen via SchoolBANK gevonden worden in zoekmachines’ met nee en je gegevens zullen bij SchoolBANK direct worden aangepast.

Als u zich daarna wilt uitschrijven:
Persoonlijke gegevens

Hoe kan ik mijn gegevens verwijderen uit SchoolBANK?

Als je bent ingelogd, verschijnt hier een link waarmee je je registratie kunt verwijderen.

http://www.schoolbank.nl/help.html

pl
door plebpleb Mar 22, 2016 om 15:26
113 Antwoorden / 60 Vragen

Hallo Reflecs, Dank voor jouw moeite over Schoolbank...
Heb van alles geprobeerd met jouw aanwijziging en is toch niet gelukt...
De servers werkte niet volledig...

reflecs
door reflecs Mar 23, 2016 om 10:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo plebpleb, Graag gedaan. Ik zie dat de link "Mijn SchoolBANK > Gegevens" inderdaad niet werkt.  Misschien lukt het wel als u naar de website gaat en dan zelf kiest voor het onderdeel "Mijn SchoolBANK". Daar zou dan volgens de beschrijving het onderdeel "Gegevens" bij moeten staan.

Cookies
door Cookies - Mar 21, 2016 om 17:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OOK al zit je niet op Facebook, Twitter dan nog wordt je gevolgd door FB en Tw. Ook de NPO is er goed in.

diumenge
door diumenge - Mar 21, 2016 om 17:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen
kooikers
door kooikers - Mar 23, 2016 om 13:31
43 Antwoorden / 0 Vragen

Ghostery installeren als addon in uw browser. Op deze page 5 trackercookies, reclame Blueconic - Scorecard Research Beacon. Sociale media Facebook connect - Google+ platform - Twitterbutton. Op schoolbank.nl home page Google Analytics - Hotjar. Die trackercookies verzamelen gegevens van bezoekers. Ghostery blokkeert deze cookies.

pl
door plebpleb Mar 24, 2016 om 13:48
113 Antwoorden / 60 Vragen

Jouw informatie is te ingewikkeld...
Kan er niets mee...Dank voor je moeite...