mediumvillage
door mediumvillage May 25, 2011 om 13:29
Computers & telefonie

Heffing internetdiensten mobiel

Het klinkt toch als een logisch plan dat telecomaanbieders extra heffingen willen lichten op bepaalde diensten (zoals Whatsapp & Skype), we betalen toch allemaal minder voor ons abonnement?

Of is er dan sprake van een soort verkapte censuur? Dat telecomaanbieders (KPN/Vodafone) het 'recht' krijgen om bepaalde diensten te blokkeren? Dus dat de netneutraliteit wordt aangetast?

1041 11 Rapporteer

tr
door troogiris - May 25, 2011 om 13:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Netneutraliteit? Dadelijk gaan we China achterna...

to
door tomkommer - May 25, 2011 om 13:39
14 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben het eens troogiris! Dat zouden we niet moeten willen.

mediumvillage
door mediumvillage - May 25, 2011 om 13:43
12 Antwoorden / 5 Vragen

Dus: een goede zaak dat de overheid ingrijpt om te voorkomen dat providers betaalmuren mogen bouwen?

freya
door freya - May 25, 2011 om 13:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mediumvillage,

Ik vind het inderdaad een verkapte vorm van censuur. Het is maar goed dat die plannen (voorlopig) van de baan zijn. Het is toch van de zotte dat een provider gaat controleren wat ik precies met mijn internetverbinding doe en dan beslist "Dit mag wel en dat mag niet of kost extra geld"?

Als de providers er iets aan willen doen, dan zou ik er niets op tegen hebben als de providers gewoon grenzen stellen aan de 'hoeveelheid' dataverkeer en het 'onbeperkt' dataverkeer zouden afschaffen. Gewoon "de gebruiker betaalt", daar lijkt mij niets mis mee. Als je dan van bepaalde diensten gebruik maakt die veel dataverkeer veroorzaken, dan betaal je daar gewoon voor door een duurder abonnement te nemen. De klant die daar allemaal géén behoefte aan heeft, kan dan volstaan met een goedkoop abonnement.

m.vr.gr. Freya

mediumvillage
door mediumvillage - May 25, 2011 om 14:19
12 Antwoorden / 5 Vragen

Je zult zien dat er dan 1-2'tjes komen van providers en bedrijven, dat een applicatie alleen beschikbaar wordt bij een bepaalde internetverbinding

rj
door rjw - May 25, 2011 om 15:20
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Netneutraliteit heeft voor- en nadelen. Aan de ene kant wil ik niet gaan betalen voor mijn buurman die constant youtube filmpjes zit te bekijken en daardoor de netwerkcapaciteit in mijn cel omlaag brengt. Aan de andere kant wil je ook niet dat de provider zich bemoeit met wat je op internet uitspookt.

Het heeft overigens niks met censuur te maken. Alles is namelijk toegestaan. Als je maar betaald. Net zoals bij de slijter: je mag je lijf kapot zuipen van winkelier en overheid, zolang je maar betaald....

mediumvillage
door mediumvillage - May 25, 2011 om 15:34
12 Antwoorden / 5 Vragen

Daar denkt de Chinese overheid anders over ;-)

mediumvillage
door mediumvillage - May 25, 2011 om 15:37
12 Antwoorden / 5 Vragen

En betalen voor je buurman die youtube filmpjes bekijkt binnen één cel lijkt me erg onwaarschijnljik?

do
door donald_watch_us - May 25, 2011 om 15:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Chinese overheid laat hun burgers onwetend blijven, censureren alles wat ertegen de overheid wordt gezegd. Dat is pas censuur!!

mediumvillage
door mediumvillage - May 25, 2011 om 15:48
12 Antwoorden / 5 Vragen

Is er niet toevallig een Chinees mee aan het lezen die daar iets meer over kan vertellen? Wat kun je wel en neit?

do
door donald_watch_us - May 25, 2011 om 15:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Noord-Korea is ook fijn