ke
door kenonl Jun 26, 2012 om 10:18
Computers & telefonie

Help-Tweak contract

Ik heb problemen met het opzeggen van cotract bij Tweak. Ik heb op 5 juni contract getekend teruggestuurd naar Tweak. Op 7 juni heb ik met de helpdesk gebeld en met ene Laurens gesproken. Ik had nog wat aanvullende vragen zoals het poorten van de e-mail adres en of het mogelijk was om Film 1 ook via Tweak te ontvangen. Omdat dit niet mogelijk was heb ik Laurens gevraagd of het mogelijk is om contract alsnog op te zeggen en of de bedenktijd van 7 werkdagen hier van toepassing is. Laurens heeft gezegd dat het opzeggen van mijn contract geen probleem is, dat ik alleen nog getekende brief moet sturen. Op 8 juni heb ik de brief gestuurd en ik heb van Laurens een bevestigingsmail ontvangen. In de mail geeft hij aan dat mijn contract zal beëindigd worden en dat ik nog een schriftelijke bevestiging zou ontvangen. Mail:
Geachte heer [edit - red.],
Bedankt voor uw bericht. Ik zal deze zoals gidter besproken behandelen. Uw verbinding zal beeindigd worden en u zal van ons schriftelijke bevestiging ontvangen van uw opzegging.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Laurens
Tweak
Na aanleiding van deze informatie heb ik een paar dagen later mijn contract met UPC voor 1 jaar verlengd. Op 22 juni (twee weken later) krijg ik de volgende van de helpdesk:
Geachte heer / mevrouw,
Helaas is het niet mogelijk om uw opzegging momenteel te verwerken.
Dit aangezien de levering nog in gang is en u getekend heeft voor een jaar contract.
Graag vernemen wij of het abonnement 1 jaar na levering wilt beeindigen, of dat wij de opzegging als niet verzonden mogen beschouwen.
Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

Ik heb toen direct gebeld en met ene Raja (denk ik) gesproken. Ze was ongelofelijk onbeschoft. Ik heb gezegd dat ik door hun medewerker verkeerd ben geïnformeerd en nu met de dubbele kosten ziet. Raja zei dat de medewerker fout heeft gemaakt en dat dat kan gebeuren maar dat ik gewoon de kosten moet betalen.
Heeft iemand een advies over wat nu of wat kan ik nog doen? Alvast bedankt.

1233 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jeanpaul
door jeanpaul - Jun 27, 2012 om 23:40
48 Antwoorden / 0 Vragen
0

U hebt binnen twee dagen telefonisch contact waarin u het advies hebt gehad schriftelijk op te zeggen. Dit heeft u een dag later gezonden. Ruim op tijd, zeker ook gezien de ontvangstbevestiging met toezegging dat het contract beëindigd zal worden. Dit houdt in dat u aan alle voorwaarden hebt voldaan. Laurens heeft immers namens het bedrijf Tweak de toezegging gedaan. Mikael wil nu de opzegging terugdraaien conform artikel 7 van de algemene voorwaarden echter u bent nog steeds in het bezit van de (schriftelijke) toezegging die namens Tweak is gedaan. Raja maakt vervolgens de fout door aan te geven dat u verkeerd geïnformeerd was en dat dit inderdaad kan gebeuren. Daar heeft u als consument niets aan. Het contract welke u heeft ondertekend is echter wel bindend, ongeacht of de werkwijze bij Tweak.

Ik lees niet in uw bericht dat u - nu na twee weken - inmiddels bent voorzien van een aansluiting bij Tweak. Dus u bent nog afhankelijk van artikel 3 in de algemene voorwaarden: Zodra Tweak van de Contractant een volledig ingevuld inschrijfformulier heeft ontvangen zal Tweak deze opdracht zo spoedig als mogelijk is opleveren. Als levering van de Internetverbinding niet binnen 60 dagen heeft plaatsgevonden, kan de Contractant de Overeenkomst kosteloos laten ontbinden. Mikael heeft alleen verzuimd om naar de voorwaarden - artikel 7 - te verwijzen en doet kennelijk geen moeite om het contract alsnog nietig te verklaren als gevolg van het onjuist handelen van een medewerker die namens Tweak contact met u hebt gehad. Er bestaat immers een kans dat u niet wil betalen (zie artikel 3.5). Mikael heeft onder zijn voornaam 'uw servicedesk' geschreven. Als klant zou ik verwachten dat Mikael dus wat beter zijn best zou doen in plaats van te melden dat 'de levering nog in gang is'.

Toch is het verstandig nogmaals schriftelijk te reageren naar Tweak en de hele zaak voor te leggen. Deze 'meest relaxte provider' (zie de huidige titel op de site) zou dan wellicht coulancehalve het contract kunnen ontbinden. Er is immers nog niets uitgevoerd? (zie melding van Mikael). Misschien dat 'de meest relaxte provider' dan wel kosten in rekening brengt voor de administratieve handelingen (aansluitkosten). Handig om in uw brief ook te vermelden dat iedere Nederlander ook een achternaam heeft. Het staat wel beleefd als mensen die namens een bedrijf contact hebben met 'de klant' met hun volledige naam aangesproken kunnen worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d
d hol - May 21, 2024 om 15:33
Huishouden & energie

Vattenfall

vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat? Lees meer

anita555
anita555 - Apr 29, 2024 om 21:46
Vrije tijd & tuin

Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?

Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer