mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Jun 6, 2023 om 08:50
Computers & telefonie

Hoe achterhaal ik de herkomst van de foto op mijn startscherm?

Op mijn Windows laptop wordt na het opstarten altijd een fraaie foto getoond. Is er een manier om te achterhalen wat je ziet (en waar het is) en wie de maker is? Het zijn vaak mooie landschappen en soms een schilderij.

3816 6 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Jun 6, 2023 om 09:15
862 Antwoorden / 3 Vragen

Wat je kunt proberen is een screen shot van de foto te maken en deze dan via je google te uploaden en dan laten zoeken.

Hoe doe je dat?  Open je browser dan om je op je homepage ongeveer op het midden van het blad vind je een zoekbalkt met daarin een mic en een fototoestel. Klik op het fototoestel en volg de aanwijzingen op het scherm. Dan kan het zomaar zijn dat je een of meerdere hits krijgt.

@H
door @HENK@ Jun 7, 2023 om 13:50
159 Antwoorden / 1 Vragen

wat bedoel je met homepage? je buroblad (desktop)  of zo ? en met welke browser is dat dan, ik krijg geen mic, ook geen fototoestel

misschien beter om eerst te vragen wat de vraagsteller zoal als systeem en browser etc. gebruikt ???

Thecla58
door Thecla58 Jun 7, 2023 om 14:51
862 Antwoorden / 3 Vragen

ik gebruik chrome en aan de linkerkant van je zoekbalk (daar waar staat op welke pagina je bent) staat een icoontje van een huisje. Klik je daarop dan kom je op de homepage. Daar vind je ongeveer halverwege een mogelijkheid om een zoekopdracht in te vullen en daar staat een mic en fototoestelletje.

Het is niet direct nodig om al die informatie aan TS te stellen. Ik ga er vanuit dat de meeste personen hier Google Chrome gebruiken omdat dat de meestgebruikte webbrowser wereldwijd is.

@H
door @HENK@ Jun 7, 2023 om 17:08
159 Antwoorden / 1 Vragen

je gaat er vanuit dat er maar één weg is om ergens te komen, ik gebruik ook Chrome maar klik noooooit op dat huisje :-)

ik ga wanneer ik op afbeelding wil zoeken gelijk naar de tekst afbeeldingen aan de rechterkant van mijn scherm en kom dan op een google zoekschermpje met 3 icoontjes.

Of ik gebruik google lens

maar iemand die standaard windows gebruikt (en de vraagsteller lijkt mij zo iemand) heeft edge en niet chrome als web browser, je gaat er te makkelijk van uit dat iedereen gelijk edge inruilt voor Chrome

Verder vraag ik me ook af over welke plaatjes het hier gaat want mijn Pc's en laptops beginnen niet met "fraaie foto's" ;-)

Ook dat lijkt me voor iedereen verschillend te kunnen zijn!

Topantwoord

ju
door juliomariner - Jun 6, 2023 om 10:24
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij krijg je als je in het inlogscherm op de foto dubbelklikt (voor u de cijfer pincode invult) krijgt u na inloggen een bing zoekpagina met daar in meer informatie over de locatie waar de foto genomen is.

@H
door @HENK@ Jun 7, 2023 om 17:19
159 Antwoorden / 1 Vragen

de foto die verschijnt op je inlogscherm kan bij iedereen verschillend zijn, vaak is het iets van het merk van de laptop / pc maar het is ook zelf in te stellen wat daar verschijnt.

ook een cijfer pincode is geen vast gegeven maar iets wat u zelf waarschijnlijk op uw computer gebruikt, ook dat is op diverse manieren in te stellen en zelfs gewoon weg te laten.

Bing word al helemaal niet door iedereen gebruikt dus een standaard antwoord is dus niet zo eenvoudig te geven!

ju
door juliomariner Jun 7, 2023 om 17:44
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Die foto wisselt ook regelmatig in Windows11. Zoals hieronder ook bevestigd, wat ik heb beschreven werkt, wat u dus schrijft klopt gewoon niet. Ik grbruik nooit Binv maar als je op de foto klikt wordt Bi v in Edge geopend met info van de located van de foto.

@H
door @HENK@ Jun 7, 2023 om 18:25
159 Antwoorden / 1 Vragen

@Julio

ik gebruik ook windows 11 (en 10 en 8) maar mijn foto's wissellen niet (tenminste niet ongevraagd en niet wanneer ik dat niet wil) en er staat gewoon wat ik wil dat er staat!

bing word ook niet door iedereen gebruikt (bijna door niemand) en Edge begint ook zeldzaam te worden.

Al wat u beschrijft zal best zo zijn ... bij u dan toch maar dat betekend niet dat dat dan maar bij iedereen zo is, vandaar mijn opmerking!

Topantwoord

in
door inno1 - Jun 6, 2023 om 10:38
123 Antwoorden / Vragen

gewoon erop klikken en dan ontvouwt zich de rest.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Jun 6, 2023 om 16:17
34 Antwoorden / 51 Vragen

Erop klikken tip werkt inderdaad! Echter niet bij het opstartscherm als ik de laptop opstart. Wel als ik mijn scherm eerst handmatig vergrendel. Dan kan ik rechtsboven op de foto klikken, voor meer info. Dat opent dan op mijn laptop in de Edge browser de webpagina