ro
door robbertsenjm Mar 26, 2014 om 23:56
Computers & telefonie

Hoe bewijs ik hacken mobiel of pc?

Hoe kan ik zien/bewijzen dat mijn mobiel en/of pc gehackt wordt?
Vorig jaar werd mijn mobiel, een LG L5, gehacked nadat ik een open WIFI punt opende. Al mijn wachtwoorden en privégegevens werden misbruikt.
Nu heb ik een S4 maar nog wel dezelfde toegang tot internet. Weer is er bij mij (en anderen uit de buurt) gehacked. Hoe toon ik dit aan?

20825 18 Rapporteer

crewmember
door crewmember - Mar 27, 2014 om 08:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Niet meer op het open netwerk in loggen lijkt me?

Er zijn voor je pc wat mogelijkheden zoals deze:
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tracing-a-hacker/

En verder kan je natuurlijk de fysieke keyloggers en Troyans vinden met Anti Virus programma's. Maar als je deze vind lijkt dat me niet direct bewijs dat je ook daadwerkelijk gehacked ben.

Als je zoals je zegt over zijn open netwerk gegevens hebt verstuurd, dan zou een simpele packet sniffer ook genoeg zijn. En dit is vrijwel ontraceerbaar.
Eventueel kan je uitvogelen waar de Router staat waar je je mee verbind en even op zn voordeur kloppen?

wimmi20
door wimmi20 - Mar 28, 2014 om 12:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De vraag is nogal bizar.
Vraagsteller Robbeertsenjm vraagt hoe hij/zij kan zien dat de telefoon is gehacked.
En verklaart ook dat hij/zij weet dat de telefoons en computers van meerdere buren zijn gehacked.
Vraagsteller vertelt dat dit is gebeurd bij een open wifi punt.
Dus al die buren zijn daar geweest met hun telefoon en computer ?
En, beste vraagsteller, als u weet dat uw telefoon gehacked is, hoe heeft u dat geconstateerd, en waarom vraagt u hoe je dat moet constateren ?
U weet zelf toch hoe je dat kunt vaststellen ?
Anders weet u niet dat u gehacked bent.
Vreemde vraag

vr1944
door vr1944 - Mar 28, 2014 om 12:52
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Goed opgemerkt Wimmi 20.Dat soort vragen naar de bekende weg begint een nare gewoonte te worden op het forum .Maar het kan zijn dat TS helderziend i

=wimmi20 schreef op vrijdag 28 mrt 2014, 12:11: De vraag is nogal bizar.
Vraagsteller Robbeertsenjm vraagt hoe hij/zij kan zien dat de telefoon is gehacked.
En verklaart ook dat hij/zij weet dat de telefoons en computers van meerdere buren zijn gehacked.
Vraagsteller vertelt dat dit is gebeurd bij een open wifi punt.
Dus al die buren zijn daar geweest met hun telefoon en computer ?
En, beste vraagsteller, als u weet dat uw telefoon gehacked is, hoe heeft u dat geconstateerd, en waarom vraagt u hoe je dat moet constateren ?
U weet zelf toch hoe je dat kunt vaststellen ?
Anders weet u niet dat u gehacked bent.
Vreemde vraag

audb
door audb - Mar 28, 2014 om 12:53
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ooit van een virus scanner gehoord?
Ook voor een Android toestel bestaan zoals Eset, avast, norton, Agv, mcAfee, Avira, Bitdefender Drweb, en zo zijn er nog tientallen.
Helaas is Android in tegen stelling van de OS7 van Apple niet helemaal waterdicht maar het is altijd verstandig om een trojan scanner te installeren helaas denken vele mensen dat een virus scanner genoeg is maar een trojan is geen virus.

labren
door labren - Mar 28, 2014 om 14:41
862 Antwoorden / 0 Vragen

hahahahahaha inderdaad een hele rare vraag en ja koop eens een echte virus beveiling, dan heb je daar geen last van

crewmember
door crewmember - Mar 28, 2014 om 15:53
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 28 mrt 2014, 14:41]hahahahahaha inderdaad een hele rare vraag en ja koop eens een echte virus beveiling, dan heb je daar geen last van

Met een anti virus progje ben je niet perse bestand tegen een gerichte hack. Deze detecteren vooral gangbare virussen en malware door ze te checken tegen een blacklist. Als deze hacker geen standaard software gebruikt of zelf iets heeft geknutseld zal het niet altijd gevonden worden door een anti virus programma.

Waar het hier op lijkt is dat er in de buurt van TS zijn huis een open netwerk aanwezig is. Personen die deze gebruiken worden dan doelgericht gehacked door iemand met toegang tot de router/modem.

Daarnaast zei TS dat hij vermoede samen met zijn buren gehacked te zijn doordat er persoonlijke info en wachtwoorden waren gestolen.

pino123
door pino123 - Mar 28, 2014 om 15:58
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Je kan niet aan de telefoon zien dat er gehacked is geworden zoals crewmember al aangeeft. De verbinding wordt namelijk afgetapt, waarna je telefoon en de verbinding wordt bekeken. Ze trekken de informatie uit je telefoon en zie dat maar een ste bewijzen, is bijna onmogelijk.

Wel indien het bij de gehele buurt gebeurd.

Wat je wel kan doen is, met de gehele buurt aangifte doen.

haarp
door haarp - Mar 28, 2014 om 18:13
514 Antwoorden / 62 Vragen

Welk anti trojan voor android smartphone is er beschikbaar?

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 28, 2014 om 20:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 28 mrt 2014, 12:53]Ooit van een virus scanner gehoord?
Ook voor een Android toestel bestaan zoals Eset, avast, norton, Agv, mcAfee, Avira, Bitdefender Drweb, en zo zijn er nog tientallen.
Helaas is Android in tegen stelling van de OS7 van Apple niet helemaal waterdicht maar het is altijd verstandig om een trojan scanner te installeren helaas denken vele mensen dat een virus scanner genoeg is maar een trojan is geen virus.

OS7 waterdicht, ga maar even googelen dan zul je zien dat het appelsap uit de apple loopt zo lek als het kan zijn.

aurora1
door aurora1 - Mar 28, 2014 om 22:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@haarp, even op Google Play kijken en zoeken naar anti malware. Keuze genoeg.

ro
door robbertsenjm - Mar 28, 2014 om 22:35
6 Antwoorden / 1 Vragen

Degene die hackte liet dit blijken door aan andere buren dingen te vertellen die hij alleen kon weten als hij toegang had tot mijn mobiel en/of pc.
Daarnaast schepte hij graag op over zijn kwaliteiten als hacker.

Aan mij gaf hij bijvoorbeeld privé informatie over andere buren.
Het was een kick voor hem.

Zelf nam en neemt hij maatregelen om moeilijk online gevonden te worden. Hij maakt nooit gebruik van zijn echte achternaam op bijv. Facebook of email.

Maar hoe bewijs je dit zodat je aangifte kunt doen?

ro
door robbertsenjm - Mar 28, 2014 om 22:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

PS:

Uiteraard heb ik een virusscanner, uiteraard heb ik antimalware!

Uiteraard heb ik eerst gedacht dat ik paranoide was

Maar die programma's hielpen NIET, En toen er langzaam aan steeds meer buren waren die, zonder dat ik daarom vroeg, aangaven dat ze sterke vermoedens hadden......

wimmi20
door wimmi20 - Mar 28, 2014 om 22:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Als Wimmi zo vrij mag zijn, uw verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger.
Eerst werd er gehakt van u gemaakt bij een open wifi punt, en nu is het opeens een bekende uit de buurt die bij u, en de buren er op los hakt.
Die hakker vertelt dit vol trots bij diverse buren, en aan u.
Hij heeft volgens u dus zelf aan buren verteld dat hij hun computer gehakt heeft.
En daarna schrijft u doodleuk dat de buren VERMOEDEN dat ze gehakt worden door deze hakker.
U heeft zelfs zoveel informatie van deze hakker ontvangen dat u weet dat hij online niet te vinden is, en op facebook en e-mail met een pseudoniem werkt.
Dat heeft die hakker dus zelf verteld !
U, en de gehakte buren weten dus wie de hakker is.
Dat heeft hij namelijk zelf verklaard !
En u vraagt hier hoe je kunt bewijzen dat die hakker de boel heeft gehakt bij u in de buurt ?
Volgens mij is bij u niet alleen de telefoon gehakt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=robbertsenjm schreef op vrijdag 28 mrt 2014, 22:40: PS:

Uiteraard heb ik een virusscanner, uiteraard heb ik antimalware!

Uiteraard heb ik eerst gedacht dat ik paranoide was

Maar die programma's hielpen NIET, En toen er langzaam aan steeds meer buren waren die, zonder dat ik daarom vroeg, aangaven dat ze sterke vermoedens hadden......

labren
door labren - Mar 29, 2014 om 00:05
862 Antwoorden / 0 Vragen

echt een heel raar verhaal hahahaha

diumenge
door diumenge - Mar 29, 2014 om 08:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus je denkt gehackt te worden, maar je blijft wel vrolijk van de open WiFi punt gebruik maken?

ro
door robbertsenjm - Mar 30, 2014 om 01:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

ook zonder het inloggen op dit open netwerk heeft geen zin meer, want de beste hacker (erg imposant woordgrapje hakker, en vooral gehakt, daar moesten je hersentjes zeker overuren voor maken) heeft nu voldoende info om ook op andere wijzen in te loggen o.a. de interne code van de modem etc.
Plus als iemand goed genoekg kan hacken kan hij ook zien wat je intoets.

Maar als u vindt dat u op hatelijke wijze moet reageren, dan moet u dat vooral doen hoor.

wellicht is een gesprekje met een bevoegd persoon voor u een betere oplossing, maar dat zult u vast anders zien,

er
door erky - Mar 30, 2014 om 01:02
243 Antwoorden / 2 Vragen

Robbertsenjm,

Na jouw reactie van vrijdag wordt er ietsje meer duidelijk.
Ik ga er even van uit dat als je zegt dat de Hacker jou 'verteld heeft' dat je een berichtje gekregen hebt. Als hij namelijk jou en de buren ontmoet heeft dan weet je een signalement.

Wat je (vooral samen met de buren) te doen staat is aangifte doen. Het openbare Wifi netwerk waar jullie op hebben gezeten noemen in de aangifte en een telefoon of computer ter beschikking stellen aan de politie t.b.v. forensisch onderzoek. Dus die berichtjes met privé gegevens NIET verwijderen. Het is voor gewone gebruikers erg moeilijk om iets te bewijzen, maar voor de experts niet. Die halen de gegevens binnen enkele uren boven water. Er werd hierboven al gepraat over een sniffer en zo, maar als jij niet weet wat dat is heeft het ook geen zin om er iets over te melden. Er zijn journalisten die er mogelijk in willen duiken en dat is de redactie van PC Active, die zijn erg van dit soort zaken.

Hackers die er prat op gaan anderen schade aan te brengen zijn van het verkeerde soort, straks worden bedrijven door dit figuur gehackt en wordt er losgeld gevraagd.

Succes,
Erky

ro
door robbertsenjm - Mar 30, 2014 om 01:12
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=erky schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 11:55]Robbertsenjm,

Na jouw reactie van vrijdag wordt er ietsje meer duidelijk.
Ik ga er even van uit dat als je zegt dat de Hacker jou 'verteld heeft' dat je een berichtje gekregen hebt. Als hij namelijk jou en de buren ontmoet heeft dan weet je een signalement.

Wat je (vooral samen met de buren) te doen staat is aangifte doen. Het openbare Wifi netwerk waar jullie op hebben gezeten noemen in de aangifte en een telefoon of computer ter beschikking stellen aan de politie t.b.v. forensisch onderzoek. Dus die berichtjes met privé gegevens NIET verwijderen. Het is voor gewone gebruikers erg moeilijk om iets te bewijzen, maar voor de experts niet. Die halen de gegevens binnen enkele uren boven water. Er werd hierboven al gepraat over een sniffer en zo, maar als jij niet weet wat dat is heeft het ook geen zin om er iets over te melden. Er zijn journalisten die er mogelijk in willen duiken en dat is de redactie van PC Active, die zijn erg van dit soort zaken.

Hackers die er prat op gaan anderen schade aan te brengen zijn van het verkeerde soort, straks worden bedrijven door dit figuur gehackt en wordt er losgeld gevraagd.

Succes,
Erky