f1
door f16 Mar 22, 2013 om 20:15
Computers & telefonie

Hoe herstel ik automatische verbinding

Hallo,
Ik heb een probleem met de automatische totstandkoming van mijn internetverbinding.
Soms heb ik direkt verbinding,maar meestal moet ik handmatig verbinding maken.Ik moet dan naar beschikbare netwerken en dan op mijn naam het veldje verbinding maken aanklikken.
Mijn modem is 100% in orde,ontvang ook een uitstekende verbinding.
Kan iemand mij hierbij de oplossing geven?
Bij voorbaat dank.

1096 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 22, 2013 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je handmatig verbinding maakt even aanvinken om altijd voor die verbinding te kiezen.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2013 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Automatisch verbinding maken zal heus wel aangevinkt zijn, anders zou er nooit automatisch een verbinding tot stand komen en nu lukt dat ook wel eens.

In het Netwerkcentrum kun je, bij Draadloze netwerken beheren, de volgorde van de draadloze verbindingen controleren. Verwijder draadloze verbindingen die je niet gebruikt en zorg dat de gebruikte verbinding de hoogste prioriteit heeft.

Ook kun je alle draadloze verbindingen verwijderen en daarna je eigen verbinding opnieuw tot stand brengen, na het opnieuw invoeren van de sleutel.

Mocht dit alles niet helpen, stel dan op de router een vast kanaal in (1, 3, 6, 9 of 11, maar geen 12 of 13).
Kies in de router, om te testen, tijdelijk voor WPA beveiliging, i.p.v. WPA2.

Vervang of herinstalleer desnoods het stuurprogramma van de draadloze adapter op de PC. Gebruik het nieuwste stuurprogramma van de fabrikant van het moederbord of de laptop.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2013 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

f16 schreef op vrijdag 22 mrt 2013, 20:15: Hallo,
Ik heb een probleem met de automatische totstandkoming van mijn internetverbinding.
Soms heb ik direkt verbinding,maar meestal moet ik handmatig verbinding maken.Ik moet dan naar beschikbare netwerken en dan op mijn naam het veldje verbinding maken aanklikken.
Mijn modem is 100% in orde,ontvang ook een uitstekende verbinding.
Kan iemand mij hierbij de oplossing geven?
Bij voorbaat dank.

Ik ga er van uit dat dit geen draadloze netwerkverbinding is.
Kan een oude driver of corrupte driver zijn,of je register is vervuilt.
Probeer met save mode met netwerkverbinding,kijk of het dan goed werkt ( F8 bij opstarten)

Of kijk in de (Systeembeheer)logboeken,onder beheergebeurtenissen.

De IP-adreslease 192.168.0.100 voor de netwerkkaart met het netwerkadres 0x001FD0A14C81 is geweigerd door de DHCP-server 192.168.0.1 (De DHCP-server(Ziggo) heeft een
DHCPNACK-bericht verzonden).
Dit is dus normaal.
Kijk onder microsoft,windows,netwerkprofile,operational naar bijzonderheden.

Blijft moeilijk,kan ook iets simpels zijn zoals kabels,connectoren,of netwerkkaart of ??

ve
door verwijderd - Mar 23, 2013 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi jozu,
Dank voor je reactie.
ik heb wel een draadloze internetverbinding.
Als ik naar extra ga en internetopties aanklik en vervolgens bij verbindingen kijk,staat ; nooit een verbinding kiezen.
Ik kan dit ook niet veranderen in b.v. altijd mijn standaardverbinding kiezen.
Deze optie blijft grijs en kan ik niet aanklikken.
Of is deze optie niet van toepassing?
Bij voorbaat dank.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2013 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

f16 schreef op zaterdag 23 mrt 2013, 14:36: Hoi jozu,
Als ik naar extra ga en internetopties aanklik en vervolgens bij verbindingen kijk,staat ; nooit een verbinding kiezen.
Ik kan dit ook niet veranderen in b.v. altijd mijn standaardverbinding kiezen.
Deze optie blijft grijs en kan ik niet aanklikken.
Of is deze optie niet van toepassing?
Bij voorbaat dank.

Nooit een verbinding kiezen (via de telefoon) is tegenwoordig vrijwel altijd de enige geconfigureerde optie. Het houdt in dat je via ADSL of via de kabel altijd een internetverbinding hebt en het heeft niets te maken met de draadloze verbinding van je PC naar de router. Als er geen inbel- of virtuele verbindingen zijn geconfigureerd, dan kun je ze natuurlijk ook niet kiezen. Een aantal jaren terug was het nog wel gebruikelijk om via een inbelverbinding te internetten.