si
door sinisterchef Jul 22, 2009 om 12:58
Computers & telefonie

Hoe kan ik met mijn laptop onderweg op het internet komen

Ik heb sinds een week een laptop een dual core van acer .

Nu is mijn vraag hoe kan ik bijvoorbeeld als ik op een terras op in een park internetten.

heb ik hiervoor een abonement van een provider voor nodig of is Wifi iets voor mij en hoe werkt dat?

Of kan dat niet ?

Ik ben geen nerd maar met ee laptop daar heb ik geen kaas van gegeten.

Gebruik al jaren een desktop

Met Vriendelijke groeten Ron

2687 9 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Jul 22, 2009 om 13:27
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Ron: De oplossing is hier: De internet dongel van KPN, dan kun je werkelijk (bijna) overal onerweg moeiteloos interneppen. Je kunt info verkrijgen bij een KPN Busines center, of bij een primafoonwinkel. Of kijk eens op de website van KPN

Heb afgelopen maandag nog gevraagd wat dat kost: 500 mb download kost ongeveer 20 euro, incl. btw en 1GB dowmloaden data kost je zo'n 40 euro inclusief btw. Elke mb meer kost je 10 eurocent extra. En het (schijnt) dat je er supersnel mee kunt internetten. Ik persoonlijk vindt het nogal prijzig, echter, als je het echt nodig hebt om je inkomsten mee te verdienen, is is DE oplossing.

Groet. Henri

freya
door freya - Jul 22, 2009 om 13:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Ron,

Voor thuis op het terras is wifi voldoende. Voorwaarde is wel dat je een draadloos ADSL-modem/router hebt. Als de laptop nog niet met een draadloze netwerkkaart is uitgerust, kun je een WLAN-stick aanschaffen. Deze zorgt dan voor de draadloze verbinding met je modem/router. Na de aanschaf van de benodigde hartdware is het gebruik verder gratis (je maakt immers gebruik van je eigen ADSL verbinding).

Voor onderweg is wifi niet geschikt. Hiervoor heb je een 'mobiel internet' abonnement nodig. Je weet wel, van die reklame van de 'dongel' van KPN. Kijk eens op hun website voor de prijzen/aanbiedingen.

m.vr.gr. Freya

poltol
door poltol - Jul 22, 2009 om 13:49
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als u een abbo voor draadloos werken koopt hou er dan wel rekenig mee dat het binnen halen van [veel] MBs u [heel] veel geld kan kosten. Dus lees vooraf goed de voorwaarden.

Succes, poltol

kenwel2
door kenwel2 - Jul 22, 2009 om 15:38
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@poltol, daarom had ik al geschreven, dat als je er je inkomste mee hebt, (zakelijk dus) dan is dit wel een aardige optie. Als je als 'gewone' jongen dit moet bekostigen, is het haast ondoenlijk. Kijk maar eens wat het onbeperkt internetten met zo'n dongel kost (fair use policy) dan kost het al zo'n 70 euro (ex btw) Veel geld, niet?

Ik houd mijn laptoppie wel in de buurt van m'n huis (wifi)

Toevallig dat ik afgelopen maandag in een busines center van KPN stond, hebben sinds deze week, een (nieuwe) aanbieding, inclusief een minilaptop van Samsung, maar dan wel met een 2 jarig abonnement met zo'n dongel. Die hp laptoppies waren er niet meer.(staan nog wel als aanbieding op hun site!) ;-)

Groeten, Henri

matusso
door matusso - Jul 22, 2009 om 16:21
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Ron,

Naast de hier genoemde KPN hebben o.a. ook Vodafone en T-Mobile mobiel internet.

Sommige cafe's bieden gratis wi-fi toegang. U kunt eens vragen/uitproberen of op uw favoriete stek gratis wi-fi beschikbaar is.

akkefiet
door akkefiet - Jul 23, 2009 om 10:14
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Klik eens op deze link voor een overzicht.

overzicht mobiel internet

akkefiet
door akkefiet - Jul 23, 2009 om 12:22
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Om de datalimiet niet te overschrijden kunnen stream video's (YouTube, Uitzendingemist etc.) en Flash toepassingen het beste vermeden worden.
Ook geen grote (PDF) bestanden downloaden.

Gebruik Firefox en installeer daarin de add-on NoScript: dan worden flash, video's en PDF per definitie geblokkeerd.

vrgr. AF

si
door sinisterchef - Aug 3, 2009 om 14:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels een soort dongle deze is niet van de KPN maar van Hi ook een nderdeelvan de KPN.

Het goede hiervan is dat ik van 07.00 uur tot 00.00 uur hierop online kan zijn en maar 1.50 euro voor betaal met een data limiet van 4000 Kb en daar kom ik voorlopig nog niet aan

Bedank voor jullie antwoorden, en ja ik had dit mobiele internet nodig voor mijn werk maar ook voor mijn vrije tijd.

Bedankt Ron

kenwel2
door kenwel2 - Aug 3, 2009 om 15:15
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Ron bedankt voor je terugmelding, en veel internet/werk plezier met de dongle, het werkt perfect, een kennis van me heeft ook zo'n dongle, succes met je werkzaamheden verder,

Henri