haarp
door haarp Aug 24, 2013 om 10:47
Computers & telefonie

Hoe kan ik mijn TV aansluiten op de PC?

Ik heb het al geprobeerd via de HDMI aan te sluiten op de video kaart v/d PC doch de TV krijgt geen signaal.
Kan er een kastje tussen de TV en de PC geplaatst worden?

11902 17 Rapporteer

worst
door worst - Aug 24, 2013 om 11:38
109 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.zelfaansluiten.nl/beeld-geluid/pc-aansluiten-op-tv.html

br
door brui0929 - Aug 24, 2013 om 11:51
635 Antwoorden / 10 Vragen

Gebruik hiervoor de VGA kabel die bij de monitor zit en voor het geluid een stereo kabel met klinkstekker

diumenge
door diumenge - Aug 24, 2013 om 12:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien wat meer duidelijkheid verstrekken over de videoaansluitingen op de PC en aansluitingen op de TV. Als de TV een VGA aansluiting heeft, dan is dat inderdaad een optie. HDMI zou echter ook moeten werken.

ro
door ron530 - Aug 24, 2013 om 13:58
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Voor het gemak ga ik er van uit dat de videokaart een vga en een hdmi aansluiting heeft. Standaard wordt softwarematig de vga aansluiting aangestuurd. U zou dus in het stuurprogramma de hdmi in moeten schakelen.

haarp
door haarp - Aug 24, 2013 om 18:19
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 24 aug 2013, 13:58]Voor het gemak ga ik er van uit dat de videokaart een vga en een hdmi aansluiting heeft. Standaard wordt softwarematig de vga aansluiting aangestuurd. U zou dus in het stuurprogramma de hdmi in moeten schakelen.

Maar hoe doe je dat?

dirck
door dirck - Aug 25, 2013 om 01:06
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=haarp schreef op zaterdag 24 aug 2013, 18:19]Maar hoe doe je dat?
Configuratiescherm > Beeldscherm

Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Beeldscherm > Beeldscherminstellingen wijzigen

Of je gaat naar het Eigenschappen voor je videokaart scherm.

Of vermeld in het vervolg even om welke Windows versie het gaat! (XP, Vista, 7 of 8)

haarp
door haarp - Aug 26, 2013 om 12:35
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=dirck schreef op zondag 25 aug 2013, 01:06][quote=haarp schreef op zaterdag 24 aug 2013, 18:19]Maar hoe doe je dat?
Configuratiescherm > Beeldscherm

Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Beeldscherm > Beeldscherminstellingen wijzigen

Of je gaat naar het Eigenschappen voor je videokaart scherm.

Of vermeld in het vervolg even om welke Windows versie het gaat! (XP, Vista, 7 of 8)

Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet. W7Ultimate

ro
door ron530 - Aug 26, 2013 om 13:07
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nu wordt het wat ingewikkelder, wat is het merk van de videokaart en welk stuurprogramma gebruikt deze kaart. Heeft u het originele stuurprogramma ook geïnstalleerd of een windows standaard programma. Wat is het merk van de tv en graag ook het type/model nummer. Allemaal vragen maar om de boel aan het werk te krijgen wel belangrijk.

zw
door zwaardvis - Aug 26, 2013 om 13:23
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je kabels hebt aangesloten tussen PC en TV gebruik je toch wel de Windowstoets+P om je scherm output aan te geven hè? Beeldscherm en/of TV.

ro
door ron530 - Aug 26, 2013 om 13:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Windowstoets + p is een optie om het scherm van een laptop over te zetten naar een extern scherm die op de vga aansluiting wordt aangesloten. De HDMI aansluiting staat daar volledig los van, die wordt softwarematig in dan wel uitgeschakeld. Edoch u heeft mijn vraag nog niet beantwoordt. Ik wil u graag verder helpen maar zonder informatie kan ik ook niets beginnen.

mahadma
door mahadma - Aug 26, 2013 om 14:11
11559 Antwoorden / 51 Vragen

De TV moet ook wel naar HDMI ingang geschakeld worden.

zw
door zwaardvis - Aug 26, 2013 om 15:47
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 26 aug 2013, 13:49]Windowstoets + p is een optie om het scherm van een laptop over te zetten naar een extern scherm die op de vga aansluiting wordt aangesloten. De HDMI aansluiting staat daar volledig los van, die wordt softwarematig in dan wel uitgeschakeld.

Dat is niet helemaal waar.

Windows+P (herhaaldelijk indrukken) kent 4 mogelijkheden:
A. Alleen PC
B. PC + Projector (TV)
C. PC + Uitgebreid scherm op PC
D. Alleen Projector (TV)

Bij VGA aansluiting moet je altijd met Windows+P de output dirigeren.
Bij HDMI zal de PC meestal, maar lang niet altijd, automatisch overspringen naar stand B. Maar of dat wel of niet gebeurd is m.i. van vele factoren afhankelijk: de PC en de TV moeten op de juiste manier met elkaar communiceren. Ik geloof dat Sony bv nogal eigenwijs is.

Ik heb net getest met een Win7 en een Win8 machine op een Samsung TV. En die schakelen beiden automatisch over naar stand B. Maar het indrukken van Windows+P werkt wel degelijk. Standen A, C en D zijn dan ook oproepbaar, ook al werk je dus met HDMI. Kortom VGA of HDMI werken beiden met Windows+P, maar meestal zal bij aansluiten van de HDMI aan de PC automatisch voor B. worden gekozen. Maar dat neemt niet weg dat TS gerust eens Windows+P mag/moet proberen. Ik ken zijn configuratie niet.

haarp
door haarp - Aug 26, 2013 om 17:22
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 26 aug 2013, 13:07]Nu wordt het wat ingewikkelder, wat is het merk van de videokaart en welk stuurprogramma gebruikt deze kaart. Heeft u het originele stuurprogramma ook geïnstalleerd of een windows standaard programma. Wat is het merk van de tv en graag ook het type/model nummer. Allemaal vragen maar om de boel aan het werk te krijgen wel belangrijk.

Philips 40PFL5007 LED-TV
W7Ultimate
Video Radeon 6570

ro
door ron530 - Aug 27, 2013 om 11:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als u de tv wil gebruiken om bijvoorbeeld films e.d. op uw tv af te spelen is er ook een andere manier omdat te doen. De tv zal dan middels een router aangesloten moeten worden en van de Philips site het programma mediamanager downloaden.

haarp
door haarp - Aug 27, 2013 om 13:41
514 Antwoorden / 62 Vragen

Iedereen bedankt. Het is gelukt.

ro
door ron530 - Aug 27, 2013 om 14:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@haarp, mogen we misschien ook weten hoe u het voor elkaar gekregen heeft want dan kunnen er in de toekomst meer mensen mee geholpen worden.

haarp
door haarp - Aug 28, 2013 om 11:26
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=ron530 schreef op dinsdag 27 aug 2013, 14:06]@haarp, mogen we misschien ook weten hoe u het voor elkaar gekregen heeft want dan kunnen er in de toekomst meer mensen mee geholpen worden.

Ik heb een andere HDMI kabel gebruikt een 1.4