ca
door casey Apr 7, 2016 om 10:23
Computers & telefonie

Hoe kom ik van meldingenwindows 10 af

krijg telkens mededeling windowws 10 kunt u nu instaleren, wat ik niet wil hebben.

13525 14 Rapporteer

simon55
door simon55 - Apr 7, 2016 om 10:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ga naar configuratiescherm klik op programma s dan geinstalleerde updates tik bovenin zoekvak KB3035583 dat is de update en klik dan met rechts op verbergen

marita5
door marita5 - Apr 7, 2016 om 10:36
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Casey ,

Als u het logo ( vierkant blokje ) van Windows 10 nog op de taakbalk heeft staan , moet u de update van Windows 10 verwijderen zie hier :

Ga naar Configuratiescherm , Systeem en Beveiliging ,  Windows Update .
Klik dan op Geïnstalleerde update`s .
Type boven in het zoekveld kb3035583 , wanneer deze update tevoorschijn komt selecteer deze en klik met rechts op verwijderen .
Computer opnieuw opstarten .
Ga terug naar Windows update en klik op , naar update`s zoeken .
Staat deze update (kb3035583 ) weer bij aanbevolen / optionele update`s selecteer deze weer klik met rechts en kies verbergen .
Dan weer terug naar Windows Update , instellingen wijzigen , kies bij Belangrijke update`s , naar update`s zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren .

Als laatste vink Aanbevolen update`s uit , de reden waarom ziet u hier ,

http://www.computeridee.nl/nieuws/windows-update-start-zelf-windows-10-upgrade-vanaf-2016/

Download naderhand GWX Control Panel , wanneer er dan weer een update is van Windows 10 krijgt u een melding ( zie de instellingen )  , klik op de rode regel .

http://ultimateoutsider.com/downloads/

Casey let op  , ondanks dat ik de update heb verwijderd en GWX Control Panel op mijn laptop heb staan , zet Microsoft de update van windows 10  ( kb3035583) terug tussen optionele update`s .
Iedere tweede dinsdag van de maand zijn nieuwe update`s , controleer of deze update bij optioneel er tussen staat , is dit het geval selecteer de update klik met rechts en kies verbergen .

tu
door tumbarumba Apr 11, 2016 om 12:09
13 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal mee eens en ja casey ik heb hem er ook vanaf gehaald met het computer idee
en het werkt prima geen probleem heb ook gemerkt dat ze hem weer terug zetten kb 3035583
maar wat je niet moet doen er staat bij belangrijke update,voltooid!!!ja aan hun kant en als je niet
op OK klikt beneden rechts.dan bevestig je ok niets.Gewoon sluiten die site.Bij mij prima!!!grt bb

mi
door mijngootje - Apr 7, 2016 om 10:37
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had precies het zelfde probleem. Hier heb ik het antwoord gevonden.

ha
door harry07 - Apr 8, 2016 om 12:10
5 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens, met het 1x verwijderen van de genoemde Update, ben je er niet. Hij zal telkens opnieuw terugkomen, dus blijf allert.
Er zijn helaas ook andere Updates die er voor zorgen dat je weer die W10 aangeboden krijgt :-(

hans515
door hans515 - Apr 8, 2016 om 14:45
250 Antwoorden / 117 Vragen

Waarom Windows 10 niet ?? Het werkt bij mij uitstekend! Uiteraard wel even wennen, maar véél beter dan Windows 8 was!

endemion
door endemion Apr 8, 2016 om 19:32
237 Antwoorden / 3 Vragen

Windows 10 is alles behalve privacy vriendelijk. Zelfs als je vanalles uit zet op dat gebied loopt er evengoed nog een lading dataverkeer tussen jou computer en microsoft servers en dat betreft echt niet alleen wat update checks. Windows 10 is gewoon een en al malware.
http://www.disclose.tv/news/blowing_the_lid_windows_10_worst_secrets_spinning_out_of_control/127799

Overigens is het doorgaans een keus tussen het nog redelijk professioneel voorgegeven windows 7 vs windows 10. Win 8 is een beetje zo'n tussen versie net als vista. Hoewel vista t/m 10 eigenlijk hetzelfde OS is alleen steeds met een andere aankleding/uitkleding. Dus als je tevreden bemt met je huidige windows versie heeft het ook des te minder zin om aan een andere versie te beginnen.

ja
door januitgroningen - Apr 8, 2016 om 15:38
53 Antwoorden / 2 Vragen

Komende zomer komt er een grote update. Daarop wil ik nog wachten. Tot op heden diverse keren windows10 geprobeerd, maar beviel niet. Ook allerlei ziektes (bugs) deed mij besluiten weer terug te gaan naar mijn oorspronkelijke windows 8.1.

marita5
door marita5 Apr 8, 2016 om 15:44
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Vergeet niet , de gratis upgrade is maar geldig tot 29 juli 2016

ja
door januitgroningen Apr 9, 2016 om 05:52
53 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet het Maritas. Destijds zat ik ook tussen W7 en W8 te switchen. Totdat de grote update W8.1 kwam. Dit was een significante verbetering. Laten we hopen, dat dit ook het geval zal zijn met de 'grote update' voor W10, dat eveneens is aangekondigd op 29 juli als zgn 'verjaardagsupdate'. W10 bestaat dan precies een jaar.

we
door weethet Apr 9, 2016 om 12:20
107 Antwoorden / 2 Vragen

Uw bugs komen mogelijk doordat u niet van de laatste update van 8.1 heeft geupdate naar W10. Dat is stukken beter sneller en veiliger. Ik vind er in gebruik niet zo veel verschil in. Maar wachten op de update W10.1..kost wel geld dan!
Als u het progamma "SlimDrivers" installeert en dat voor en na de upgrade naar W10 draait weet u uw problemen en kan u updaten. Daarna werkt het feilloos . Of uw pc moet wel heel erg oud zijn...

ja
door januitgroningen Apr 9, 2016 om 15:46
53 Antwoorden / 2 Vragen

Dit zijn bugs waar windows10 niet feilloos op reageerd cq als incompatible mbt 8.1. Een euvel, wat bekend is bij microsoft.

Een schone installatie is het enige wat wonderen kan doen, om dit te voorkomen, maar dan ben ik 4 dagen bezig om alles te herinstalleren.

Bo
door Bob55 - Apr 8, 2016 om 16:04
1 Antwoorden / Vragen

Window 10 bestanden kun je heel gemakkelijk verwijderen met GWX Control Panel. Deze is te downloaden via deze website:
http://ultimateoutsider.com/downloads/

Klik eerst op "Click to delete Windows download folders" en daarna klik vervolgens op 'Click to diable 'Get windows 10 App (remove icon)

Veel success!

Bob

ke
door kerstdag - Apr 8, 2016 om 17:12
68 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb de update in de map verborgen gezet. Toch blijft windows mij steeds lastig vallen met nieuwe updates om windows 10 te downloaden. Het blijft terug komen en dit is wel heel erg opdringerig. Overigens is windows 10 helemaal niet sneller dan beloofd. Blijf lekker op windows 8.1 draaien en dit gaat wel heel erg snel. Weg dus met windows 10. Het belooft veel en geeft alleen maar een negatief effect.

Claudia Strammer Max ducissa Bäver
door Claudia Strammer Max ducissa Bäver - Apr 9, 2016 om 04:10
20 Antwoorden / Vragen

Gebed zonder eind met die opdringerige W10 upgrade.

Enfin is blijkbaar verbeterd W10.

we
door weethet - Apr 9, 2016 om 12:20
107 Antwoorden / 2 Vragen

Aan alleen met problemen:
Als u het progamma "SlimDrivers" installeert en dat voor en na de upgrade naar W10 draait weet u uw problemen en kan u updaten. Daarna werkt het feilloos

ca
door casey - Apr 9, 2016 om 17:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

hierbij wil ik alle beantwoorders hartelijk bedanken voor de antwoorden     vr. gr casey                09-04-2016

ka
door kassajo - Apr 9, 2016 om 19:50
21 Antwoorden / 1 Vragen

Hier, een tooltje om er vanaf te komen: https://goo.gl/UjgyGH

Werkt prima, lees eerst de Readme tekst die erbij zit.

so
door solbeamer - Apr 9, 2016 om 21:11
30 Antwoorden / 3 Vragen

Er is een moeilijke manier. Dat is de enige die ik gebruik, want ik durf het systeem in te duiken, en weet meer dan een gemiddeld iemand van pc's.
(ik heb windows 7, en van 8 heb ik geen verstand)

Eerst dit allemaal doen:
http://windowsitpro.com/windows-10/how-turn-telemetry-windows-7-8-and-windows-10

dan dit:
http://forum.notebookreview.com/threads/windows7-8-updates-to-hide-to-prevent-windows-10-upgrade-disable-telemetry.780476/

Automatische updates uitzetten, en om de 2 weken zelf handmatig updaten en dan de lijst op pagina 1 van deze link erbij pakken, en die KB's onzichtbaar maken! Sommige KB's komen vaker terug, en als je deze pagina voor de eerste keer uitvoert ben je pas na 4-6 nachecks van alle kwaadwillende KB's af.
Je moet je pc bij een eerste keer die pagina uitvoeren meerdere keren opnieuw opstarten, totdat  je na de zoveelste scan eindelijk dat groene vinkje op je pc ziet dat er geen updates zijn.

Er is een makkelijkere truuk voor mensen die niet zo van die knutselaars zijn. Ik weet alleen van het bestaan, maar ik las dat het ook werkt.
Alleen niet combineren met die bovenste 2 truken/links, want ze vallen beide instellingen aan, en  dan gaan ze knokken. (lees maar op die 2e link op de laatste bladzijdes bij het commentaar)

Afijn; hier de makkelijke truuk:
http://blog.ultimateoutsider.com/2015/08/using-gwx-stopper-to-permanently-remove.html