am
door amateurtje Nov 30, 2011 om 12:56
Computers & telefonie

Hoe krijg ik Google terug?

Ik ben plotseling Google kwijt. Heb geprobeerd bij Extra- Invoegtoepassingen beheren. Daar staat Google aangevinkt als ingeschakeld maar toch zie ik het niet op mijn scherm.
Wa kan de oorzaak zijn?

8280 7 Rapporteer

erik9472
door erik9472 - Nov 30, 2011 om 16:08
50 Antwoorden / 1 Vragen

In hoeverre ben je google kwijt? Ik ga ervanuit dat als je internet opstart je altijd de google site voor je neus krijgt en dat het nu niet meer zo is.
Ga internet op type in de adresbalk www.google.nl (enter) als de site verschenen is ga dan naar de rechterbovenhoek daar staat een tandwieltje of zoiets van extra of opties.. klik erop en kies internet opties kies tabblad algemeen en kies bij startpagina "huidige gebruiken" kies daarna toepassen en oke. Volgens mij heb jij dan google weer.

haarp
door haarp - Nov 30, 2011 om 16:59
514 Antwoorden / 62 Vragen

start-configuratiescherm-internetopties-tabblad algemeen-verwijder met je cursor het startpagina adtres-vul hier www.google.nl in-klik op toepassen en klik dan op ok.
Je kunt internetopties ook vinden door op extra te klikken op je menubalk.

am
door amateurtje - Nov 30, 2011 om 19:12
26 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb Hotmail als startpagina, dat is niet het probleem. Maar eerder had ik boven in beeld eenn invulvak van Google waarin je iets kon typen om snel op te zoeken.
Dat is verdwenen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 30, 2011 om 19:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u soms een ander zoek programma gebruikt?Dan moet u eerst dit verwijderen. Dan google zoeken op u computer en daar een dus eens kijken waar u dus dat zoekvenster kan gebruiken. Bij mij gebeurde dus dit ook doordat AVG een zoekprogramma instelde, verkkerde vinkje gegeven bij een update.

erik9472
door erik9472 - Nov 30, 2011 om 23:21
50 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk maakt u gebruik van explorer 9. Die maakt geen gebruik van het zoekbalkje, tenminste ik heb hem ook niet meer. Maar ik gebruik geen explorer.
Klik even met rechts op de werkbalk (blauw boven in het scherm) en kijk of google toolbar in het menu staat. Zo ja dan even aanklikken (vtje) en je hebt je google weer. Staat google toolbar niet in het menu dan kunt u het balkje terug krijgen door googletoolbar te downloaden en te installeren.
Denk bij het installeren om de vinkjes. Er wordt op en bepaald moment gevraagd of u google als startpagina wilt hebben En u moet aangeven of u google als zoekmachine wilt gebruiken. Plaats daarna ook even een Vtje bij "google niet laten wijzigen door een andere zoekmachine (ofzoiets).
Het nadeel van deze installatie is wel dat u er een werkbalk bij krijgt. Maar u hebt wel uw google terug

gallito
door gallito - Nov 30, 2011 om 23:51
479 Antwoorden / 66 Vragen

@amateurtje
Misschien heb je hier iets aan.

Omdat Google bij mij mijn IE steeds liet vastlopen heb ik hem als zoekbalk verwijderd. Daarna heb ik via www.google.nl deze site in mijn werkbalk favorieten gezet. Zo kan ik hem ook gebruiken.
In Mozilla heb ik geen problemen en daar staat hij dus nog als zoekbalk aangegeven.

haarp
door haarp - Dec 1, 2011 om 18:45
514 Antwoorden / 62 Vragen

IK hekel mij aan die zoekbalken. Als je een programma download moet je al voor de geavanceerde optie "programma installatie kiezen".
Voor je het weet heb je alweer een addertje met een misselijke toolbar erbij. Bij de geadvenceerde optie kun je die extra programma's tegenhouden.