boppe1943
door boppe1943 Feb 4, 2017 om 13:55
Computers & telefonie

Hoe krijg ik mijn e-reader weer aan de praat?

Goedemiddag. Onlangs heb ik lezers van deze site geraadpleegd over het ontbreken van het icoontje "hardware veilig verwijderen" op mijn nieuwe HP laptop, Windows 10. Met de goed bedoelde antwoorden kon ik helaas nets beginnen, maar na wat gegoogle besefte ik, dat ik mijn e-reader nog niet had aangesloten op de nieuwe laptop. Nu ik dat wel heb gedaan komt het bedoelde icoontje wel tevoorschijn. Maar wat nu ineens niet meer tevoorschijn komt is de tekst van mijn gedownloade e-boeken. De pagina's van alle boeken zijn ineens blanco. Wat erg! Hoe krijg ik de tekst weer terug?

(Bij een paar boeken die mij onlangs zijn toegezonden komt er een venstertje waarin staat:
"Dit bestand kan niet worden geopend. Dit document is beschermd door Adobe Digital Rights Management (DRM_ en is momenteel niet toegankelijk met je Adobe ID. Meld je aan met het geautoriseerde Adobe ID en probeer het opnieuw". ) Vriendelijke groet, Boppe1943.

25528 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2017 om 14:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Moet je die e-reader dan niet eerst opnieuw installeren?

  1. Verbind je eReader met je computer met behulp van een micro usb-kabel en tik op Verbinden.
  2. Als je computer je eReader niet herkent zijn hier nog een paar andere dingen die je kunt proberen:
    • Zorg dat de micro-USB-kabel goed is aangesloten op zowel je eReader als je computer.
    • Als je een USB-hub gebruikt, probeer dan je eReader rechtstreeks aan te sluiten op je computer (zonder de hub).
    • Probeer een andere micro-USB-poort op je computer te gebruiken.
    • Probeer een andere micro-USB-kabel te gebruiken.
    • Start je computer opnieuw op.
    (Bron)

boppe1943
door boppe1943 - Feb 4, 2017 om 14:34
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nog even voor alle duidelijkheid: mijn e-reader heeft het tot een klein uur geleden uitstekend gedaan. Het probleem is ontstaan nadat ik de e-reader had aangesloten op mijn (nieuwe) laptop en hem vervolgens opnieuw heb opgestart.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 4, 2017 om 15:56
7210 Antwoorden / 3 Vragen
tolsma1945
door tolsma1945 - Feb 4, 2017 om 16:19
229 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien  heeft u hier iets aan,als ik het goed heb moeten het wel "epub" bestanden zijn die u op de ereader moet zetten,en dat heeft niets te maken. met het icoontje wat u miste.
Adobe bestanden kun je niet op de ereader kopieren,dus houd EPUP bestanden aan om te kopieren.
Hoop voor u dat dit wel werkt.

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2017 om 16:29
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe krijg ik mijn e-reader weer aan de praat?

Kan die dan ook voorlezen;-))

costnix
door costnix Feb 5, 2017 om 09:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, sommige e-readers hebben een voorleesfunctie. Heel handig voor zeer slechtzienden.

gerbera
door gerbera Feb 5, 2017 om 10:50
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Vandaar ook mijn vraag;-))

er
door eruantalisse - Feb 4, 2017 om 20:32
8 Antwoorden / 0 Vragen

Je meldt niet om welk merk e-reader het gaat, maar als je die van Kobo gebruikt kun je de e-reader koppelen aan een Adobe ID en je bol.com-account. Dan kun je de boeken wel gewoon lezen. Wat heb je zelf al geprobeerd om dit te herstellen?

Adobe heeft een vervelende vorm van beveiligen, maar met Adobe Digital Editions kun je jouw aangekochte boeken opnieuw koppelen aan je e-reader.
Via leesid.nu kun je jouw aankopen van meer aanbieders op je e-reader koppelen (alles behalve kindle). Boeken die op je e-reader staan en die je gekocht hebt bij een winkel die bij leesid.nl is aangesloten, kun je dan alsnog lezen.
Een andere optie is Calibre gebruiken om je boeken DRM-vrij te maken. Je hebt hier wel een plugin voor nodig.

boppe1943
door boppe1943 - Feb 4, 2017 om 21:46
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bedankt voor de reacties.
M'n e-reader doet het weer. Het was gewoon een kwestie van resetten.

gerbera
door gerbera Feb 4, 2017 om 22:30
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Mooi dat het is opgelost, bedankt voor het terug melden. Veel leesplezier.

costnix
door costnix Feb 5, 2017 om 09:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat reset knopje is lastig te vinden. Bij zit hij in eenklein gaatje verstopt. Ik heb voor mijn e-reader altijd een dunne stompe stopnaald bij de hand.