kn
door kniesoor1010 Oct 7, 2010 om 18:29
Computers & telefonie

Hoe ontsmet je een virus van je USB stick

hoe ontsmet je een usb stick van een virus

14442 19 Rapporteer

hutch
door hutch - Oct 7, 2010 om 18:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

http://www.goeievraag.nl/vraag/usb-stick-volledig-virus-trojan.27081

poltol
door poltol - Oct 7, 2010 om 19:17
3885 Antwoorden / 22 Vragen
klazien4
door klazien4 - Oct 8, 2010 om 12:52
27 Antwoorden / 2 Vragen

doe de stick in de comp en ga naar deze comp. klick de scijf aan waar de stick in zit met de rechter muisknop u ziet dan scannen op virussen staan en klikt dat aan
Daarna ook even ander schijven ook even scannen.

tu
door turelaria - Oct 8, 2010 om 13:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Klazien, als vraagsteller geen virusprobleem zou hebben, zou hij dit kunnen doen, maar bij veel virussen wordt het onmogelijk om iets anders te openen. Waarschijnlijk bedoel je te zeggen in een NIET besmette pc?
groet,
Joop

pleerol
door pleerol - Oct 8, 2010 om 13:13
30 Antwoorden / 2 Vragen

Dit programma downloaden en installeren: http://www.malwarebytes.nl/

Dat zouden meer mensen moeten doen ;-)

klazien4
door klazien4 - Oct 8, 2010 om 13:25
27 Antwoorden / 2 Vragen

Ja natuurlijk Turelaria ik ben er van uitgegaan dat alleen de stick besmet is.

weissman
door weissman - Oct 8, 2010 om 13:33
30 Antwoorden / 3 Vragen

@pleerol

is Malwarebytes wel betrouwbaar?
De schrijfwijze "Malwarebytes is èèn van de meest effectieve spyware en malware verwijderaar" doe mij denken aan minderbetrouwbare sites.

kl
door klaasg - Oct 8, 2010 om 14:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste vraag is volgens mij of er data op staat die absoluut niet verloren mag gaan. Zo niet, dan gewoon de stick formatteren. En anders inderdaad met een goed anti virus programma proberen het virus te verwijderen.

audb
door audb - Oct 8, 2010 om 16:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer deze :
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/cureit.exe
http://www.spybotupdates.biz/files/spybotsd162.exe
http://devbuilds.kaspersky-labs.com/devbuilds/AVPTool/
http://acs.pandasoftware.com/cloud/CloudAntivirus.exe
Ze zijn gratis en de beste in hun soort.

audb
door audb - Oct 8, 2010 om 16:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=weissman schreef op vrijdag 8 okt 2010, 13:33]@pleerol

is Malwarebytes wel betrouwbaar?
De schrijfwijze "Malwarebytes is èèn van de meest effectieve spyware en malware verwijderaar" doe mij denken aan minderbetrouwbare sites.

Zou u dan een produckt aanprijzen met "dit goedje is gewoon een slecht produckt en u moet het alleen gaan gebruiken als u geld te veel heeft" ?
Dit doet mij namelijk denken aan waspoeder die voor de zoveelste keer verbeterd zou zijn en zo wit zou wassen dat u ze avonds als verlichting zou kunnen gebruiken,,,

pleerol
door pleerol - Oct 8, 2010 om 16:45
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=weissman schreef op vrijdag 8 okt 2010, 13:33]@pleerol

is Malwarebytes wel betrouwbaar?
De schrijfwijze "Malwarebytes is èèn van de meest effectieve spyware en malware verwijderaar" doe mij denken aan minderbetrouwbare sites.

Het wordt in diverse Nieuwsgroepen, computertijdschriften en Fora als zeer goed aangemerkt.
Ik gebruik het zelf ook al jaren en kan het iedereen aanbevelen.
En het is uiteraard gratis :-)

tr
door transmoto - Oct 8, 2010 om 16:51
18 Antwoorden / 6 Vragen

Uitkoken lijkt mij niet zo'n goed idee.

Je kan proberen de USB stick met alcohol schoon te maken. Niet onderdompelen want dan krijg je problemen met de elektronica.

erik9472
door erik9472 - Oct 8, 2010 om 17:30
50 Antwoorden / 1 Vragen

Malware bytes is een spyware malware verwijderaar. Spyware en malware zal je computervertragen, spam versturen via jouw computer,je surfgedrag controleren.enz
Omdat je dat niet wilt is het verstandig wekelijks met MBAM te scannen. TS heeft een virus op haar memorystick. Een virus kan de computer lamleggen, je schijf laten crashen en nog meer erge dingen veroorzaken. TS kan de memorystick in een USBpoort stoppen en door de virusscanner laten scannen. Mocht de virusscanner niets kunnen vinden dan is er de mogelijkheid om online een virusscan te laten uitvoeren. Eigelijk heeft zo'n online scan bij mij de voorkeur omdat deze virusscanner er nog weer andere virussen kan uitfilteren als je eigen virusscanner. Scan gelijk je hele comp er is gerede kans dat je computer ook al besmet is.

ro
door ron530 - Oct 8, 2010 om 18:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Tja als je de stick niet overal insteekt loopt die ook geen virus op. De pc waar de bestanden van af gehaald zijn moet die virus al hebben gehad, anders was het niet gebeurd toch!. Wil je een schone stick dan is geheel formatteren een optie, en stop hem dan niet weer in een geïnfecteerde pc.

Nb wel wat cynisch maar heeft er dan niemand een antivirus progje op de pc.

erik9472
door erik9472 - Oct 8, 2010 om 19:06
50 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag is 24 uur geleden gesteld en de TS heeft verder nog niets laten horen.
Of er is geen internet meer ivm het virus of het probleem is al opgelost. Daarnaast is er te weinig informatie om het probleem op te lossen. Welke virusscanner heeft TS. Heeft ie niet aangeslagen en het virus al geïsoleerd?
Een stick kan ook vantevoren al besmet zijn. Meestal gekregen stickjes. Dus wat dat betreft.....

tr
door transmoto - Oct 8, 2010 om 19:51
18 Antwoorden / 6 Vragen

Het kan ook zijn dat hij te veel alcohol heeft gebruikt en de te natte stick in zijn computer heeft gestoken met kortsluiting als gevolgd.

ho
door houthuijsen - Oct 8, 2010 om 22:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

De beste manier om de virussen van een stick te verwijderen ,
met een paar flinke klappen doodslaan met een hamer.

lottesanne
door lottesanne - Oct 8, 2010 om 23:10
438 Antwoorden / 47 Vragen

@transmotto en houthuijsen, als je geen normaal antwoord kunt geven, bemoei je er dan niet mee.

wimbremer
door wimbremer - Oct 11, 2010 om 09:59
122 Antwoorden / 19 Vragen

Onder de warme kraan houden, met een stevige borstel goed afborstelen met groene zeep en op de verwarming laten drogen. Volgende keer uit de buurt van smethaarden houden...