mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Mar 2, 2022 om 13:09
Computers & telefonie

Hoe versterk je de rinkel van een telefoon?

een familielid nam telkens de telefoon niet op. Bleek dat ie op 3 meter afstand de rinkel nog niet kon horen, vanwege voortschrijdende doofheid. Bestaat er iets om het rinkelen van de telefoon (Gigaset DECT) te versterken?

5438 16 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 2, 2022 om 13:16
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mijnnaamwashaas23 ,

Bestaat er iets om het rinkelen van de telefoon (Gigaset DECT) te versterken?

Ja , mijn vader had hetzelfde probleem , koop bij KPN een losse bel die u gewoon via een kabeltje aansluit op de dect telefoon .
Het volume kunt uzelf regelen .

Of deze ,

https://www.fysic.nl/products/telefoonbelversterker-met-extra-luide-bel-en-flitslicht

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 2, 2022 om 13:23
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan via menu, instellingen en geluid.

sira
door sira Mar 2, 2022 om 13:33
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Haha, blijkt de bel van de telefoon op z'n zachtst te staan. Goed opgemerkt.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Mar 2, 2022 om 13:42
34 Antwoorden / 51 Vragen

die staat op z'n hardst : )
uiteraard even gecontroleerd

Topantwoord

sira
door sira - Mar 2, 2022 om 13:30
2362 Antwoorden / 24 Vragen

In aansluiting op het antwoord van Marita5

Fysic heeft er eentje: https://www.fysic.nl/products/telefoonbelversterker-met-extra-luide-bel-en-flitslicht
Bol.com heeft meerdere merken: https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=telefoonbel

Fysic is wel goed, vele producten voor senioren.

ne
door neodutchio - Mar 2, 2022 om 13:33
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Elke telefoon heeft een maximum volume. Dit om te voorkomen dat buren er last van kunnen hebben. Wel zijn er systemen om een bel elders te laten rinkelen, of een lamp die gaat knipperen als de telefoon gaat.

Donuts
door Donuts - Mar 2, 2022 om 13:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Een Gigaset heeft verschillende ringtones. Al het hele lijstje van ringtones geprobeerd? Staat het volume al op maximaal?

Zo ja, blijft over zo'n telefoonversterker. Of de buren er blij mee zijn, heb ik zo mijn twijfels over.

marita5
door marita5 Mar 2, 2022 om 13:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Bij mijn vader stond het volume al op maximum , maar hoorde nog niks . Extra bel aangesloten , hoorde mijn vader toen wel , maar ik stond stokstijf ;-))

Donuts
door Donuts Mar 2, 2022 om 13:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Geloof ik meteen. Maar er zijn toch ook van die apparaatjes die alleen met lichtsignalen waarschuwen?

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Mar 2, 2022 om 13:52
862 Antwoorden / 3 Vragen

Wat je ook nog kunt doen, is zorgen dat als de telefoon gaat er ook een licht gaat knipperen. Dan bedoel ik niet een lampje op het toestel maar een groter knipperlicht in de kamer.

telefoon voor slechthorende

va
door vanlotjegetikt - Mar 2, 2022 om 14:16
809 Antwoorden / Vragen

Bedenk dat een signaal(geluid)versterker voor iemands omgeving niet prettig kan worden.
Beter is om dit dmv lichtsignalen/trilsgnalen te gaan oplossen.

pe
door pebk - Mar 2, 2022 om 14:31
583 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn blijkbaar uit eerdere reacties een aantal oplossingen, met licht en versterkt geluid. Maar is het niet handig voor iemand die doof wordt een alternatief te zoeken? Heeft het wel zin om te bellen (of een kortetermijnoplossing te doen) met iemand die doof/dover wordt?

Misschien heeft u hier iets aan:
https://www.doof.nl/techniek-ontwikkeling/handige-hulpmiddelen-in-huis-bij-slechter-gehoor/

sira
door sira Mar 2, 2022 om 16:38
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Een gehoorapparaat misschien?

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2022 om 19:25
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Er bestaan flitsers die afgaan als er telefoon is, die zie je zeker.

panter22
door panter22 - Mar 3, 2022 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

Het voordeel van de Gigaset is dat de telefoon niet permament op de lader hoeft.
Dus je familielid kan de telefoon overal mee naar toenemen.
Dat doet hij kennelijk niet.
Nu zie ik dat er voor de telefoon een riemclip kunt kopen.
https://www.gigaset.com/nl_nl/guertelclip-fuer-gigaset-e630/
Z
o'n Gigaset kun je uitbreiden met meerdere telefoons. In elke kamer 1, is dat een oplossing?
De Gigaset e630 heeft een tril en lichtsignaal en is uitbreidbaar tot 6 telefoons.
https://www.onedirect.co.nl/gigaset/gigaset-e630-draadloze-telefoon?gclid=CjwKCAiAyPyQBhB6EiwAFUuakpjITvOfj-nTcaDPcDUf0QrtVjKU-Vvzm8m6WHrPC3zsNwMUep7iUxoCnYAQAvD_BwE

Ag
door Agamemnon - Mar 3, 2022 om 10:25
82 Antwoorden / 7 Vragen

Verschillende opties:
1. Belvolume en gespreksvolume staan standaard op 3. Zet op Maximum 5.
2. Kies een luidere Beltoon (soort geluid)
3. I.p.v.één DECT kun je meerdere DECT toestellen aansluiten op hetzelfde basisstation die je dan op verschillende plekken in huis neerzet. Wel allemaal van zelfde type.
4. Je kunt ook nog een oude telefoon, bedraad, aansluiten alleen al voor extra geluid. Koop daartoe een splitter. Een uitgang voor basisstation DECT en een voor het oude toestel.

john devries
door john devries - Mar 4, 2022 om 12:46
219 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde probleem gehad .Buiten de reeds gegeven oplossingen ,zou je ervoor kunnen kiezen om een mobiel abonnement nemen met een Apple telefoon Deze telelfoon is direct te koppelen aan  gehoorapperaten, mits deze geschikt zijn voor deze optie

mo
door mof - Mar 4, 2022 om 14:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hopelijk niet. Daarvan krijgen anderen dan weer (geluids)overlast. Beter lijkt het me om een visueel alarm te installeren: een klein lampje in iedere kamer dat aangaat wanneer de telefoon rinkelt. Met de huideige technologie zal dit ongetwijfeld wel op de markt zijn. In dit geval kan de doofheid zich ongestoord verder ontwikkelen en hoeft niet steeds het geluidsniveau van de telefoon te worden opgehoogd!

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Mar 15, 2022 om 11:03
34 Antwoorden / 51 Vragen

ik heb de tip van Marita5 opgevolgd. Apparaatje werkt naar wens!

Donuts
door Donuts Mar 15, 2022 om 11:07
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is mooi. Vraag me wel af hoe je een telefoongesprek kunt voeren met iemand die zo slechthorend is dat hij de telefoon niet hoort overgaan.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Mar 15, 2022 om 13:40
34 Antwoorden / 51 Vragen

dat is vooral zenden idd... hard praten helpt

marita5
door marita5 Mar 15, 2022 om 14:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@mijnnaamwashaas23 , fijn om te lezen dat het apparaatje werkt . Normaal gezien is hard praten niet nodig , kijk bij uw familielid naar de dect telefoon , tijdens het gesprek kan hij / of zij op een pijltje naar boven drukken ( dit zijn meestal de pijltjes bovenaan in het midden ) waardoor diegene die belt beter verstaanbaar is . Dit staat los van het belvolume .

panter22
door panter22 Mar 15, 2022 om 14:47
6599 Antwoorden / Vragen

Mooie goedkope oplossing.
@marita5, ik heb ook zo'n telefoon. Met het pijltje dat je bedoelt, kun je direct de stand op 5 zetten. De luidste stand voor elk gesprek.

marita5
door marita5 Mar 15, 2022 om 14:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Ja , bij mijn vader ging dit tot maximaal stand 3 . Ik was zo verstaanbaar dat mijn vader het gevoel had alsof ik naast hem zat .