po
door pollop Oct 31, 2008 om 08:55
Computers & telefonie

Hotmail terugdraaien

Morning,

Log in op hotmail en meteen verschijnt er -opdringerig- nieuwere versie.

Gaf aan dit niet te willen en klikte op doorgaan en haalde, ongewenst, de nieuwere versie. Onoverzichtelijk; kan niet eens mijn postvak-in zien.

Is er een mogelijkheid dit terug te draaien/ongedaan te maken.

2777 32 Rapporteer

ca
door carcelia - Oct 31, 2008 om 10:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als het goed is staat er links een knop, om de klassieke versie te behouden.

M vr gr.

Carla

po
door pollop - Oct 31, 2008 om 10:15
97 Antwoorden / 111 Vragen

Carla,

Helaas niet, tenminste bij deze versie.

Trouwens, hoe kan ik achterhalen, om welke versie deze gaat.

ca
door carcelia - Oct 31, 2008 om 10:22
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga ff kijken voor je.

groetjes

Carla

ca
door carcelia - Oct 31, 2008 om 10:28
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb windows live hotmail full version, maar maakt weinig verschil met de classic version. Het went hoor. Zolang boven de regels staan en onder de inhoud. Dat is zeker aan te passen, want dat heb ik ook gedaan, alleen hoe? Volgens mij rechtsbovenin bij Options, middelste keuze. Ik heb de engelse keuze bottom, anders onderkant of zo.

Suc6 en groetjes,

Carla

po
door pollop - Oct 31, 2008 om 10:40
97 Antwoorden / 111 Vragen

Carla,

Heb inderdaad reeds geprobeerd het aan te passen, maar ik krijg postvak-in enzovoorts, niet zichtbaar, zoals bij de andere versie.

Moet het nog even bezien allemaal.

In elk geval, bedankt voor de hulp.

ca
door carcelia - Oct 31, 2008 om 10:49
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als je er nog niet uit komt, probeer dan via de site

www.helpmij.nl  dat is een gradioze computerhelp site, daar moeten ze je zeker kunnen helpen, kan soms ff (uurtje of een paar maar geen dagen) duren, voor iemand het leest maar zitten zat computerexperts daar. Ze zijn ook mijn hulp en toeverlaat.

groetjes,

Carla

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 31, 2008 om 13:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom nog hotmail gebruiken?

Tipje www.gmail.com ruim 7 gb ruimte, gratis, geen irritante reclame (wel relevante tekst reclame) en het meest belangrijke gratis pop3 toegang. (plus online kun je de mail laten bewaren als je wilt altijd direct een backup en overal toegankelijk)

Ik zou het wel weten en hotmail en live ver achter je laten.. ;-)

wr
door wrong - Oct 31, 2008 om 13:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hotmail heeft links in het scherm de knop 'Overschakelen naar light-versie'. Als je daarop klikt kom je in de 'oude' hotmail.

Als je browser het niet laat zien is je eigen browser misschien verouderd, tijd voor een update? :-)

ca
door carcelia - Oct 31, 2008 om 13:21
6 Antwoorden / 0 Vragen

Haha, dat is dus ook mijn hoofdemail, laat het lekker op het net staan. Enigste nadeel vind ik dat je geen folders kan maken. Bewaren of op onderwerp. Dat labels vind ik niks, vind het niet meer terug. Als je daar een oplossing voor hebt, zou ideaal zijn.

Hotmail heb ik omdat ik MSN heb en soms wel handig om een emailadres te hebben waar je niet zoveel komt :-)

Groetjes,

Carla

ca
door carcelia - Oct 31, 2008 om 13:22
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hoelang is het geleden dat je op je hotmail geweest bent? Want die verandering is er al een tijdje. Misschien moet je het opnieuw activeren als je er lang niet geweest bent, dan kan het kloppen dat je niks ziet.

Groetjes,

Carla

ro
door robbys - Oct 31, 2008 om 13:56
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Bovenstaande antwoorden heb je weinig aan. Er is wel degelijk iets verandert. Een aantal reacties gaan over een vorige, oudere update.

Knoppen om te schakelen naar de oude of light versie zie ik helaas niet meer terug.

Het is niet mogelijk om niet over te schakelen naar deze versie. Wederom duwt Microsoft ons iets door de strot waar we helemaal niet op zitten te wachten.

Helaas zie ik geen mogelijkheden om terug te keren naar de oude overzichtelijke versie.

yinyang
door yinyang - Oct 31, 2008 om 14:00
11 Antwoorden / 3 Vragen

hoi, als ik iets op m'n pc krijg wat ik niet wil maak ik een herstelpunt

kun je vinden bij je configuratiescherm

tot nu toe is mij dit gelukt, moet je alleen niet te ver terug gaan in de tijd anders ben je veel dingen kwijt

hopelijk krijg je de oude versie weer terug

holpen
door holpen - Oct 31, 2008 om 15:15
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is nou net het punt: Hotmail is een webbased e-maildienst en staat dus niet op je computer, maar op de servers van Microsoft. Je kunt herstelpunten maken of herstellen wat je wilt, maar daarmee reset je niet de Microsoft-servers...

holpen
door holpen - Oct 31, 2008 om 15:32
1416 Antwoorden / 0 Vragen

De enig juiste reactie komt hier van Robbys:
De webinterface van Hotmail is deze week opnieuw aangepast. Hierbij is de functie "light-versie" komen te vervallen. Dit is vooral jammer voor diegenen die een nog wat ouder systeem hebben.

Helaas is dit de consequentie van het gebruik maken van een webbased e-maildienst. Je bent afhankelijk van wat de aanbieder je geeft. Als deze besluit de webinterface aan te passen, kun je daar verder niets aan doen. Dus antwoord op je vraag is in eerste instantie: nee, dat valt niet terug te draaien.

Ik snap alleen niet precies wat je bedoelt met "gaf aan dit niet te willen". Die optie staat er namelijk niet bij op het aankondigingsscherm. Bedoel je hiermee misschien "Dit bericht niet meer laten zien"? Dat betekent alleen maar dat je bij een volgende inlog dit aankondigingsscherm niet meer te zien krijgt, niet dat je de oude versie blijft gebruiken.

In dit geval zul je een aantal dingen moeten controleren:
- Welke IE-versie gebruik je? Als je een versie ouder dan IE6 hebt, installeer dan een nieuwere versie. Of gebruik Firefox (v3).
- Hoelang ben je niet ingelogd op Hotmail? Als je account langer dan 120 dagen niet gebruikt is, dan wordt de boel leeggehaald.
- Volgens de help-pagina's van deze nieuwe Hotmail kan het verstandig zijn om je cookies op te ruimen en de beveiligingsinstellingen te controleren. Dit kan bepaalde weergave-problemen oplossen.

Succes!

bestespellen
door bestespellen - Oct 31, 2008 om 16:34
46 Antwoorden / 13 Vragen

Het antwoord van holpen is het enige antwoord dat klopt. Microsoft heeft zijn hotmail-dienst aangepast aan de looks van messenger 2009, die op dit moment in BETA is. Het probleem met hotmail is dat je nog geen kleur kunt kiezen, met messenger 2009 kan dat al wel, en in het zwart ziet het er op vista (of XP met vista skin) al een stuk beter uit. Terug kan niet meer. Zoals ook al gemeld is het handig als je je browser update of gewoon firefox installeert (werkt perfect en met adblockplus heb je veel ruimte om je mail te lezen omdat die hinderlijke advertentie weggehaald wordt). Anders kun je (op een andere computer) naar je instellingen gaan en ervoor kiezen om je mail door te sturen naar een ander mailadres, bijvoorbeeld gmail of yahoomail (wat blijkbaar het meest gebruikte web-based mailprogramma is), of download windows live mail en dan kun je alles gewoon van je hotmail af halen. Let wel dat je dan om de 90 dagen (?) nog wel aan moet melden bij hotmail (of msn) anders verlies je je mailadres.

aq
door aquamarijn - Oct 31, 2008 om 17:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Systeemherstel doen, van 1 week terug, heb ik ook gedaan, en hoppa...... oude is er weer

fijn weekend

bestespellen
door bestespellen - Oct 31, 2008 om 17:10
46 Antwoorden / 13 Vragen

Dat is onmogelijk, we hebben het over Windows Live Hotmail en niet over Windows Mail ofwel Outlook (express). Je kunt de systemen van Microsoft niet herstellen vanuit je eigen pc!

b8
door b8art - Oct 31, 2008 om 18:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Lezende over niet in de inbox kunnen komen bedoel je misschien iets anders. De nieuwe hotmail heeft standaard een beveiliging. Daarbij moet je zelf eerste op de knop betrouwbare afzender klikken voodat je een email echt kunt lezen! Zonder het aanklikken lijkt het alsof je niks kunt zien, maar daar is dus een extra actie voor nodig.

Hopelijk lost dit iets op.

po
door pollop - Oct 31, 2008 om 18:12
97 Antwoorden / 111 Vragen

Allemaal bedankt voor jullie bijdrage;

Inderdaad, het ging om "laat dit bericht niet meer zien". dat ik heb aangevinkt en toen dacht ik: zo die zie ik nooit meer terug, maar intussen.......

En al wil ik het accepteren, maar postvak in is niet te zien. Microsoft maakt zich echt niet populair met dit soort akties.

holpen
door holpen - Oct 31, 2008 om 18:27
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, het betreffende scherm zie je nooit meer terug, maar de gewijzigde interface wel... kun je ook niet veranderen. Ben het overigens met je eens dat Microsoft zijn gebruikers hiermee nogal overvalt.
Heb je de andere tips al geprobeerd?

ja
door jameskirk - Oct 31, 2008 om 18:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kun je je hotmail helemaal opgeven en een gratis Gmail account nemen. Ik wil daar graag een lans voor breken! Veel minder reclame en zeker niet zo "in your face". Bovendien werkt het ook op oudere computers omdat je 'm op eenvoudige html weergave kunt instellen. Bovendien kun je het makkelijk zo instellen dat je de mail van Gmail in je gewone emailprogramma kunt binnen halen. Mocht er dan eens een server crashen heb je de berichten die je wilt bewaren in ieder geval op de computer. In het gratis, veilige en mooie e-mailprogramma Thunderbird is het aanmaken van een Gmail account bovendien zeer makkelijk nadat je in Gmail hebt aangegeven dat je POP/IMAP wilt inschakelen. Bij dit e-mailprogramma krijg je bovendien een gratis foto-bekijk programma (Picasa), een Agenda, je kunt on line teksten verwerken en nog veel meer. Deze functies zijn beschikbaar maar staan niet in de weg. Je kunt ook gewoon gebruiken als alleen een e-mailprogramma. Bovendien is e.e.a. zeer overzichtelijk! Gmail is van Google, dus zeker geen eendagsvlieg!

po
door pollop - Oct 31, 2008 om 19:08
97 Antwoorden / 111 Vragen

Sorry hoor, maar dat van postvak in lukt niet. heb van alles geprobeerd; het is gewoon een ON-DING.

ri
door rifeto - Oct 31, 2008 om 19:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Installeer Windows Live Mail en druk op de optie "Een email accout toevoegen" en vul al de vragen in ivm instellingen van je account , want als je windows live mail opstart krijg naast je standaard  account (provider die je van je provider heb gekregen of zelf heb aangemaakt) ook de account van je hotmail, geef deze een naam en dan krijg je emails te zien van je standaard account maar ook van je hotmail en dan heb je geen probleem het niet inzien van je postvak in en daarbij heb je nog de de funcite ongewenste email erbij gekregen, Dit werkt goed en je hoef dan niet geen bestanden te downloaden (filmpjes  powerpoints ed.) want je kan ze direct openen en de opslagcapiteit is veel maal hoger dan de standaard hotmail.

Hoop dat je wat heb aan deze uitleg

ri
door rifeto - Oct 31, 2008 om 19:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Installeer Windows Live Mail en druk op de optie "Een email accout toevoegen" en vul al de vragen in ivm instellingen van je account , want als je windows live mail opstart krijg naast je standaard  account (provider die je van je provider heb gekregen of zelf heb aangemaakt) ook de account van je hotmail, geef deze een naam en dan krijg je emails te zien van je standaard account maar ook van je hotmail en dan heb je geen probleem het niet inzien van je postvak in en daarbij heb je nog de de funcite ongewenste email erbij gekregen, Dit werkt goed en je hoef dan niet geen bestanden te downloaden (filmpjes  powerpoints ed.) want je kan ze direct openen en de opslagcapiteit is veel maal hoger dan de standaard hotmail.

Hoop dat je wat heb aan deze uitleg

po
door pollop - Oct 31, 2008 om 20:19
97 Antwoorden / 111 Vragen

NFETO,

weet niet meer hoe ik het gedaan heb, maar mijn dag is weer goed.

Bedankt voor de tip.

frits
door frits - Oct 31, 2008 om 21:03
146 Antwoorden / 5 Vragen

Weg met het hotmail adres en G-mail nemen veel meer mogelijkheden, werkt beter en een hoop rotzooi minder.

richard83
door richard83 - Oct 31, 2008 om 21:29
386 Antwoorden / 28 Vragen

Ik vind nieuwe look mooier als ie ouwe look toen.

dw
door dwergkeesjes - Oct 31, 2008 om 22:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

als ik het goed begrijp heb jij de nieuwste msn.

ik heb die namelijk wel,als ik op msn gaat dan staat er rechts bovenaan een envelopje dat is je postvak.

als je daar op klikt dan ga je daar automatich naar je postvak toe.

je kunt ook windows live mail dowloaden,werkt ongeveer het zelfde als outlook of als je vista heb windows mail.

ag
door agnesland - Nov 1, 2008 om 12:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

 Natuurlijk is het mogelijk om de oudere versie te handhaven

draai je pc terug naar de datum (ongeveer dat ie wel in die versie zat) hopend dat het je helpt

po
door pollop - Nov 1, 2008 om 20:01
97 Antwoorden / 111 Vragen

Dwergkees, heb juist die irritante nieuwstr versie van windows live in mijn strot gekregen-geduwd-. Als je eenmaal connectie heb gemaakt-ongewild-, met je mailadres, laten ze niet meer los.

Advies van NFETO, is enige oplossing, maar dan met een ander email adres.

Wel klik ik op de envelope en dan verschijnt in een flits de rij met postvak-in, verzonden, ontvangen enzovoorts, maar die verdwijnt weer meteen.

Kortom, het is een on-afgemaakte versie, maar  MICROSOFT forceert, maar al te graag.

Is G-MAIL echt goed??

aurora1
door aurora1 - Nov 1, 2008 om 20:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Pollop,

Ja, GMail is erg oké en met een erg goed filter.

fijn weekend,

vr.gr.

holpen
door holpen - Nov 1, 2008 om 22:06
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Agnes,

Als je de voorgaande antwoorden hebt gelezen, dan zou je moeten hebben begrepen dat het gaat om de webinterface van Hotmail. Dat zit gewoon niet in jouw computer! Dat staat ergens op de servers van Microsoft. En dan kun jij je pc terugzetten naar wat je wilt, die servers van Microsoft veranderen daar niet van!