fejarie
door fejarie Jun 16, 2012 om 13:42
Computers & telefonie

Intensief CPU gebruik

Regelmatig krijg ik op mijn scherm te zien (wanneer ik het internet op ga) een "waarschuwing": intensief CPU gebruik door Internet Explorer!
Geen idee wat ik hiermee moet. Ik heb de Laptop voor thuisgebruik, dus zoveel staat er niet op.
Wie heeft hier een oplossing voor.
Met vriendelijke groet
Fejarie

8258 29 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Jun 16, 2012 om 13:53
740 Antwoorden / 1 Vragen

U gebruikt zeker Norton, die veroorzaak meestal deze melding!
Oplossing is Norton te verwijderen met deze tool; Norton Removal Tool.
Download dan Avast, let op klik op Download en kies voor Free Antivirus; Avast! Free Antivirus.

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2012 om 14:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fejarie,

.....intensief CPU gebruik door Internet Explorer!.....
En als je eens een andere browser gebruikt?
Bv. Firefox.
Wie weet.

Met vr.gr.

fejarie
door fejarie - Jun 16, 2012 om 14:37
29 Antwoorden / 18 Vragen

@hereistom
Ik gebruik inderdaad Norton. Ik heb altijd begrepen dat dit de meest veilige virusscan is.Van Avast heb ik nog nooit gehoord, maar in iedergeval bedankt voor je reactie
@edrick3
Bedankt voor je reactie.

freya
door freya - Jun 16, 2012 om 14:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me ook wel logisch, dat wanneer je het internet opgaat, dat je (tijdelijk) een hoog CPU-gebruik krijgt door Internet Explorer..... Een beetje zinloze melding van Norton....

Freya

hereistom
door hereistom - Jun 16, 2012 om 15:17
740 Antwoorden / 1 Vragen

@fejarie; Ik gebruik Avast al jaren zonder problemen!
Norton is voor normaal gebruik veel te zwaar en vertraagd je computer en geeft ook vaak loze meldingen zoals jij nu hebt!
Dus je kan gerust Avast installeren als je Norton hebt verwijderd.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 16, 2012 om 18:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=fejarie schreef op zaterdag 16 jun 2012, 14:37]Ik gebruik inderdaad Norton. Ik heb altijd begrepen dat dit de meest veilige virusscan is. Dit klopt overigens helemaal, aangezien je vaak na de installatie van Norton helemaal niet meer het internet op komt, veiliger kun je het niet hebben..

Norton en McAfee is de grootste rommel die er is, dit baseer ik op mijn eigen ervaringen. Het advies is ook om hier ver vanuit de buurt te blijven, het is vragen om problemen en deze ook te houden.
Wat is dan wel goede beveiligingssoftware? Geen idee, ik gebruik zelf Eset ben hier aardig te spreken over.

tdehond
door tdehond - Jun 16, 2012 om 18:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik neem de meldingen voor kennisgeving aan. Ik doe daar dus verder niets mee.

sepke2008
door sepke2008 - Jun 16, 2012 om 20:05
191 Antwoorden / 47 Vragen

Dag fejarie,

komt deze melding inderdaad van Norton? Dit zie aan de vormgeving v.h. venster met de melding. Er wordt hier al vanuit gegaan dat dit een melding van Norton is maar je hebt dit bevestigd. Alleen geef je aan dat je Norton gebruikt.

M.v.g. Sepke

tdehond
door tdehond - Jun 17, 2012 om 12:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ja.

klik hier
Lees bij: prestatie contrôle.

=sepke schreef op zaterdag 16 jun 2012, 20:05: Dag fejarie,

komt deze melding inderdaad van Norton?

M.v.g. Sepke

ge
door gerrit1959 - Jun 17, 2012 om 21:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Die melding van Norton kan je uitschakelen, verder bevalt Norton mij prima(360). Norton is lang niet meer zo zwaar als eerder

danath
door danath - Jun 18, 2012 om 13:36
88 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook niet gecharmeerd van Norton, en nog duur ook.
Microsoft heeft tegenwoordig een eigen (gratis) virusscanner, die prima werkt. Microsoft Security Essentials.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/products/security-essentials

fejarie
door fejarie - Jun 18, 2012 om 13:44
29 Antwoorden / 18 Vragen

@natuurmens
Bedankt voor je reactie.
Bedoel je dat mijn processor zwaar belast wordt, er staat niet veel op! Of geldt dit in het algemeen.
Vriendelijke groet
Fejarie

natuurmens
door natuurmens - Jun 18, 2012 om 13:46
158 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=hereistom schreef op zaterdag 16 jun 2012, 13:53]U gebruikt zeker Norton, die veroorzaak meestal deze melding!
Oplossing is Norton te verwijderen met deze tool; Norton Removal Tool.
Download dan Avast, let op klik op Download en kies voor Free Antivirus; Avast! Free Antivirus.

Ik vind dit een gevaarlijk suggestie je moet geen mensen een andere visus software aan geven. Omdat de gene die opgeeft bijna hetzelfde werkt. Daar los je het probleem helemaal niet mee op.

CPU staat voor central processing unit) of in het Nederlands centrale verwerkingseenheid (cve) genoemd, is het hart van een computer. De eerste processors waren uitgevoerd als printplaten vol met losse componenten en IC's, maar sinds de jaren 70 ontstonden de eerste zogenaamde microprocessors, waarbij het hele systeem op één enkele chip werd vervaardigd. De eerste microprocessor was de i4004 van Intel.

Je processor word zwaar belast en het heeft ook nog te maken met de core van de processor. Zoals aangegeven zijn virus programma prachtig maar soms zit er onnodige dingen in die je gewoon moet afzetten. Zoals in deze rubriek wordt genoemt

il
door iljaha - Jun 18, 2012 om 14:23
179 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een onzin lees ik zo af en toe. Deze melding komt echt niet van Norton. Ik krijg de melding nl ook regelmatig en ik héb helemaal geen Norton, maar gewoon de gratis AVG. Melding krijg ik niet op mijn vaste PC, dus zal wel van de laptop-ingrediënten afkomen.

jsampa
door jsampa - Jun 18, 2012 om 15:14
22 Antwoorden / 1 Vragen

Krijg dat bericht ook af en toe van AVG.
klik gewoon het schempje weg en ga verder waar ik mee bezig ben.

jantom
door jantom - Jun 18, 2012 om 15:33
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg soms ook een melding als ik IE gebruik: dat gaat niet over het CPU-gebruik maar ik krijg een melding dat er veel geheugen wordt gebruikt door IE.

Ik zie dan ook een melding verschijnen van over de 200 MB (aan voor deze toepassing gebruikt geheugen) maar dat is maar een fractie van het geinstalleerde geheugen - dus ik begrijp die mededeling niet.

Ik gebruik AVG (gratis) en dat zouden er meer moeten doen.

Ik heb ooit Norton gebruikt maar het is m.i. zondegeld. Ik ben niet bekend met de (uiteraard naderhand) verbeterde versies van dat bekende programma want er zijn zoveel goede gratis programma's.
Ik noem nog even: ZoneAlarm (zeer goede firewall en anti-virus) en niet te vergeten Comodo; dat zijn ook respectabele firma's. Kijk maar eens naar wat die firma's aan gratis software bieden!

fejarie
door fejarie - Jun 18, 2012 om 15:50
29 Antwoorden / 18 Vragen

@iljaha
Deze melding komt dus wel van Norton.

vr1944
door vr1944 - Jun 18, 2012 om 18:47
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wat een een onzin Beide programma's net Avast werken perfect.Dit soort flut adviezen heeft TS niks aa

=hereistom schreef op zaterdag 16 jun 2012, 15:17: @fejarie; Ik gebruik Avast al jaren zonder problemen!
Norton is voor normaal gebruik veel te zwaar en vertraagd je computer en geeft ook vaak loze meldingen zoals jij nu hebt!
Dus je kan gerust Avast installeren als je Norton hebt verwijderd.

vr1944
door vr1944 - Jun 18, 2012 om 20:04
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Fejarie,

Dat Norton deze melding geeft is logisch.Als je de IE browser start worden er allerlei plug ins en invoegings toepassingen gestart en wordt je processor een momentje voor 100% belast.Je kan dit verminderen door wat invoegingstoepassingen uit te schakelen.Norton verwijderen omdat dit programma een terechte melding geeft is onzin,.Je kan met taakbeheer>processen zien hoe je processor belast wordt

dc
door dcz - Jun 18, 2012 om 20:36
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=fejarie schreef op maandag 18 jun 2012, 15:50]@iljaha
Deze melding komt dus wel van Norton.

Not, ook ik gebruik Norton niet en krijg deze melding...
En nu, whizkid?

fejarie
door fejarie - Jun 18, 2012 om 21:04
29 Antwoorden / 18 Vragen

@vr1944
Bedankt voor je reactie,hier kan ik wat mee!

hereistom
door hereistom - Jun 18, 2012 om 23:11
740 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk luister maar niet naar mijn adviezen en blijf maar lekker een stel sukkels!

vr1944
door vr1944 - Jun 18, 2012 om 23:21
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is logisch toch man je kunt jouw advies toch moeilijk serieus nemen. Dat je begint te schelden zegt genoeg over je intelligentie

=hereistom schreef op maandag 18 jun 2012, 23:11: Tuurlijk luister maar niet naar mijn adviezen en blijf maar lekker een stel sukkels!

hereistom
door hereistom - Jun 18, 2012 om 23:30
740 Antwoorden / 1 Vragen

Tja wat moet je anders zeggen van mensen die Norton een goed programma vinden!
Norton is veel te duur, veel te zwaar en Avast! is beter en ook nog gratis!
Mensen die dat ontkennen neem ik niet serieus!

=vr1944 schreef op maandag 18 jun 2012, 23:21: Dat is logisch toch man je kunt jouw advies toch moeilijk serieus nemen. Dat je begint te schelden zegt genoeg over je intelligentie
=hereistom schreef op maandag 18 jun 2012, 23:11: Tuurlijk luister maar niet naar mijn adviezen en blijf maar lekker een stel [edit - redactie!

vr1944
door vr1944 - Jun 19, 2012 om 14:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

TS heeft in zijn/haar vraag met geen enkel woord gerept over Norton dus is het onzin om het te verwijderen en ik beweer nergens dat Avast minder is als Norton.,maar Norton is uitgebreider dan gratis AvastTesten van dit soort programma's wijzen uit dat alle virusprogramma's niet waterdicht zijn.Waarop baseer je wetenschap dat Norton een zwaar programma is?Zelf bedacht,want dat is verleden tijd

=hereistom schreef op maandag 18 jun 2012, 23:30: Tja wat moet je anders zeggen van mensen die Norton een goed programma vinden!
Norton is veel te duur, veel te zwaar en Avast! is beter en ook nog gratis!
Mensen die dat ontkennen neem ik niet serieus!
=vr1944 schreef op maandag 18 jun 2012, 23:21: Dat is logisch toch man je kunt jouw advies toch moeilijk serieus nemen. Dat je begint te schelden zegt genoeg over je intelligentie
=hereistom schreef op maandag 18 jun 2012, 23:11: Tuurlijk luister maar niet naar mijn adviezen en blijf maar lekker een stel [edit - redactie!

masjery
door masjery - Jun 19, 2012 om 15:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Naar mijn menig komt het gewoon doordat je teveel invoegtoepassingen hebt ingeschakeld , Ga naar invoegtoepassingen beheren en schakel uit wat je niet nodig hebt ,Sommige pc staan soms wel met vier werkbalken onderelkaar te draaien ja dan krijg je iets hoger cpu gebruik.En dan komt die melding.Maar overigens je kunt net als boven omschreven gewoon wegvinken en verder gaan.

tdehond
door tdehond - Jun 19, 2012 om 15:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ fejarie,

Ik pak nu de meldingen anders aan: ik lees de gegevens door en als blijkt dat het geen probleem vormt voor de computer klik ik aan dat dit niet meer gemeld hoeft te worden voor dit programma.

fejarie
door fejarie - Jun 19, 2012 om 18:41
29 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips!
Ik ga er mee aan de gang.
Vriendelijke groet
Fejarie

pino123
door pino123 - Jun 19, 2012 om 19:38
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=hereistom schreef op maandag 18 jun 2012, 23:30]Tja wat moet je anders zeggen van mensen die Norton een goed programma vinden!
Norton is veel te duur, veel te zwaar en Avast! is beter en ook nog gratis!
Mensen die dat ontkennen neem ik niet serieus!

[quote=vr1944 schreef op maandag 18 jun 2012, 23:21]Dat is logisch toch man je kunt jouw advies toch moeilijk serieus nemen. Dat je begint te schelden zegt genoeg over je intelligentie [quote=hereistom schreef op maandag 18 jun 2012, 23:11]Tuurlijk luister maar niet naar mijn adviezen en blijf maar lekker een stel [edit - redactie!

Tjongejonge dim eens even.... Dus iedereen die Norton gebruikt is dom, wat een kortzichtige redenatie. Je lijkt wel een klein jongetje dat zijn zin niet krijgt....