mi
door mijj Jul 10, 2009 om 16:47
Computers & telefonie

Internet

Als ik mijn computer opstart zoekt hij verbinding met het Internet (knipperend lampje op Modem) maar als hij helemaal is opgestart en ik wil op Inernet moet ik opnieuw verbinding maken. Hoe kan ik dit vrhelpen dat ik gewoon meteen op Ineternet kan. Modem is oke en met rset los ik dit probleem niet op. Kabels zijn oke

1519 9 Rapporteer

poltol
door poltol - Jul 10, 2009 om 18:16
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het knipperen betekend niet dat er verbinding gemaakt wordt. Het is een controle, tijdens de opstart, van alle aangesloten hard ware. U moet dus altijd verbinding maken als de PC opgestart is. U kunt dit doen door bv uw mail programma op te starten of aan het internet te gaan met uw browser. Er is ook een mogelijkheid om uw verbinding mee te laten starten in de opstart procedure, maar dat kan ook vertragend werken.

Succes, poltol

edwardus
door edwardus - Jul 10, 2009 om 22:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat voor modem is het?
En wat voor verbinding?

matusso
door matusso - Jul 11, 2009 om 17:37
191 Antwoorden / 4 Vragen

Zo te merken kan de vragensteller nu helemaal niet meer het internet op....

matusso
door matusso - Jul 13, 2009 om 01:37
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo vragensteller,

Hoe is de modem aan uw PC verbonden? netwerkkabel, usb-kabel, draadloos? Welk besturingssysteem gebruikt u? XP, Vista,... (OS X, Linux)

mi
door mijj - Jul 13, 2009 om 01:41
15 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn modem is aan Internet verbonden met een netwerkkabel en gebruik Windows XP .  Kabel is OK, modem is ook OK rn Intenet via UPC en nooit problemen gehad.  Volgens UPC ligt het aan een instelling in mijn computer.

mi
door mijj - Jul 13, 2009 om 01:43
15 Antwoorden / 2 Vragen

hoe kan ik cerbinding mee te laten starten in de opstart proceduree??

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2009 om 07:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vermoed door een snelkoppeling te plaatsen bij opstarten: start - alle programma's - opstarten. Maar zoals hier al is gezegd, het kan het opstarten van de pc verlangzamen.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2009 om 08:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: indien recentelijk internet (je browser) nog gelijk met de pc opstartte, zou je met systeemherstel de pc terug kunnen zetten naar een datum van die periode. Misschien werkt dat.

edwardus
door edwardus - Jul 13, 2009 om 19:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Kun je wanneer je geen internet verbinding hebt eens het commando ipconfig /all uitvoeren in een Opdrachtregel (Command Prompt) en het resultaat daarvan bewaren als tekstdocument. Zodra je weer verbinding hebt, nogmaals doen en zoeken naar de verschillen.