ja
door jans8310 Dec 2, 2011 om 13:03
Computers & telefonie

Internet

Mijn laptop is beveiligd met allerlei zaken etc. Wanneer ik op internet download en de download duurt soms lang dan gebeurt het soms dat mijn laptop met andere verbinding contact heeft gemaakt. Dus zonder dat ik er iets aan gedaan heb. Ik geloof niet in echte geheimen, maar hoe is dat toch mogelijk? En wat doe ik eraan. Ik woon in een dicht bevolkte buurt.

540 9 Rapporteer

driemaaldrie
door driemaaldrie - Dec 2, 2011 om 16:05
229 Antwoorden / 15 Vragen

Jans8310

Zoek eens in de netwerkverbindingen.
Is jouw router van een wachtwoord voorzien?
Heb je jouw router als standaard in gesteld?

We zien het wel.
Sterkte.

tu
door tuimkabouter - Dec 2, 2011 om 20:51
32 Antwoorden / 1 Vragen

Aanvulling op het antwoord van driemaaldrie:
Rechts onder in het scherm staat een symbool met 2 schermpjes. Ga via rechter muisklik naar Netwerkcentrum. Daarna naar Draadloze netwerken beheren.
Via rechter muisknop naar op je eigen verbinding naar Eigenschappen. Vink Automatisch verbinding maken aan.
De andere verbindingen moeten op handmatig staan.
Hierna zou je alleen met je eigen netwerk verbonden moeten zijn en blijven.

ja
door jans8310 - Dec 2, 2011 om 21:49
91 Antwoorden / 147 Vragen

Tuimkabouter en 3 x 3 Hartelijk dank. Inderdaad de draadloze netwerkverbinding. 2 zogenaamde gasten. Verwijderd en alles werkt perfect. Fijn weekend en nogmaals dank voor de hulp. Jans

ja
door jans8310 - Dec 3, 2011 om 09:56
91 Antwoorden / 147 Vragen

Goedemorgen vraagbeantwoorders. Ik heb te vroeg de vlag uitgestoken. De 2 "gasten'"" zijn nog steeds aanwezig. Staan nu bovenaan mijn mijn eigen draadloos netwerk. Ik heb ze verwijderd maar ze zijn er weer. wat kan of moet ik doen?

rj
door rjw - Dec 3, 2011 om 11:12
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jans8310 schreef op zaterdag 3 dec 2011, 09:56]Goedemorgen vraagbeantwoorders. Ik heb te vroeg de vlag uitgestoken. De 2 "gasten'"" zijn nog steeds aanwezig. Staan nu bovenaan mijn mijn eigen draadloos netwerk. Ik heb ze verwijderd maar ze zijn er weer. wat kan of moet ik doen?

Bedoel je met gasten dat anderen van jouw netwerk gebruik maken, of dat jouw laptop andere access points kiest?

Als je jouw netwerk beveiligd hebt kunnen er geen gasten op zonder dat ze het password hebben gekregen.

ja
door jans8310 - Dec 3, 2011 om 13:10
91 Antwoorden / 147 Vragen

Mijn laptop kiest zelf. Hij verzet mijn aansluiting naar onderen in de draadloze verbindingen?

tu
door tuimkabouter - Dec 3, 2011 om 14:13
32 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jans8310 schreef op zaterdag 3 dec 2011, 13:10]Mijn laptop kiest zelf. Hij verzet mijn aansluiting naar onderen in de draadloze verbindingen?
Ja dat klopt. Windows zoekt n.l. zelf naar draadloze verbindingen.
Die 2 'gasten' zijn 'De andere verbindingen' zoals ik die noemde in mijn voorgaande antwoord. Die moet je dus op handmatig zetten.

akkefiet
door akkefiet - Dec 3, 2011 om 14:40
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Ergens in je firewall (internetbeveiliging) instellingen zal je mogelijk ook die netwerkverbindingen terug kunnen vinden.
Je kunt ze daar dan ook blokkeren.

ja
door jans8310 - Dec 3, 2011 om 16:10
91 Antwoorden / 147 Vragen

Akkefiet en ook al de anderen de fout zat, zit in Firewall .De externe instellingen oid was niet goed aangevinkt. U allen dankend en een fijne feestmaand wensend groetend Jans.