ro
door rosenthal Jul 8, 2004 om 11:55
Computers & telefonie

Internetbeveiliging

Op mijn computer heb ik Norton Internet Security 2004 draaien. Om de andere dag kijk ik of er updates beschikbaar zijn. Daarnaast heb ik sinds gisteren (07-07) Spybot en Ad-Aware geïnstalleerd. Is mijn computer nu voldoende beveiligd tegen inbreuk en andere internetgevaren?

469 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 8, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe bent u met deze progamma's voldoende beschermd op de site van symantic kunt u eventueel nog een security check uitvoeren om te kijken of u misschien nog iets moet veranderen aan de instellingen ga hiervoor naar
http://www.symantec.com/region/nl/  u vind de check links onderaan op de homepage.

neemt niet weg dat u natuurlijk altijd nog spyware of een virus op u pc kan krijgen, u kunt natuurlijk b.v. een per ongeluk een mailtje openen waardoor de spyware of het virus geactiveerd wordt. of een muisklik op een foute site. in dat geval beschikt u in de meeste gevallen over de benodigde programma's om u pc te scannen en de rommel weer te verwijderen.

vergeet verder niet alle programma's regelmatig te updaten en vergeet hierbij ook niet de windows update dit betreft vaak beveiligingsupdates die gevonden lekken in windows moeten dichten

succes en groeten

ve
door verwijderd - Jul 8, 2004 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste rosenthal,

NIS 2004 (antivirus en firewall) biedt in principe voldoende bescherming tegen de meest voorkomende risico's die je op Internet loopt.
Om te controleren of je firewall ook werkelijk doet waar hij voor bedoeld is kun je op de site ShieldsUp! testen of de poorten op je PC ook daadwerkelijk 'onzichtbaar' zijn.
Doe de testen 'common ports' en 'all service ports' en controleer aan de hand van de uitslag of er geen poorten openstaan.
Programma's als Ad-Aware en Spybot bieden uiteraard wel bescherming tegen spyware en dergelijke, maar bijvoorbeeld Ad-Aware is niet resident, dat wil zeggen dat hij dus geen 'real time' bescherming biedt op het moment dat je op Internet bent.
Ad-Aware is alleen bruikbaar als 'opruimprogramma'.
Spybot biedt wél 'real-time' bescherming tegen zo'n kleine 2.000 bekende soorten spyware, waaronder dialers, browser hijackers en data-miners (tracking cookies) maar bied nooit volledige bescherming.
Hiervoor moet je wel de 'immuniseerfunctie' inschakelen.
Vergeet ook niet Ad-Aware en Spybot wekelijks te checken voor nieuwe updates.

Een programa dat wél is gemaakt om 'real-time' bescherming tegen spyware te bieden is SpywareBlaster.
Deze draait op de achtergrond en blokt alle spyware die hij kent.
Omdat er dagelijks nieuwe spyware wordt ontwikkeld moet je ook heel regelmatig de nieuwste definities downloaden voor SpywareBlaster.
Voor meer informatie kun je ook eens kijken op
Het grote Internet beveiligingsforum

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2004 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Norton Internet Security zitten trouwens ook een aantal opties waarmee je cookies, adds, banners e.d. kan 'reguleren'.
Speel eens een beetje met de 'zwaarte' van de instellingen om de meest geschikte afstelling te vinden.
Als je de instellingen te scherp zet krijg je halve internetpagina's of kun je sommige sites helemaal niet meer bereiken.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2004 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het dus goed heb begrepen, kan Spyblaster met surfen problemen geven. Mocht dat niet zo zijn dan verneem ik dit graag. Onderstaand kreeg ik deze melding om een keuze te maken van een van de 4 links. Ikzelf weet niet welke het beste is en of het wel noodzakelijk is om deze te installeren. Verder dank voor uw aandacht.

SpywareBlaster is freeware for personal and educational use.  What groups qualify for free use?

Please choose one of the following download locations:

> Download SpywareBlaster 3.2 from majorgeeks.com (USA and other locations) *Primary Download Location*
> Download SpywareBlaster 3.2 from webattack.com

> Download SpywareBlaster 3.2 from allsecpros.com
> Download SpywareBlaster 3.2 from ct7support.com

ve
door verwijderd - Jul 9, 2004 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet hem gewoon installeren en uitproberen.
Als hij niet bevalt kun je hem toch weer verwijderen...!
Klik hier om te downloaden.

download

Op deze site staan nog meer soortgelijke programma's.

de beste anti-spyware programma's

ve
door verwijderd - Jul 9, 2004 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rosenthal, volgens mij wist je niet dat je de gekleurde woorden in mijn bericht hierboven kunt aanklikken, want het zijn directe links naar de websites.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2005 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt voorkomen dat uw PC ongewenst gaat bellen naar dure 09xx nummers
of naar dure buitenlandse nummers, installeer dan een antidialer
programma bijvoorbeeld DialerAlert (www.dialeralert.nl). U kunt dan
weer gewoon naar nummers bellen met de telefoon, maar voorkomt
ongewenst bellen met de modem van de PC.

Klachten over misbruik van informatienummers kunt u kwijt bij Stichting OCI (www.stichtingOCI.nl)

Wanneer u klachten heeft over internationaal bellen moeten eerst met uw
leverancier (vaak KPN) de rekening betwisten. Komt u er niet uit dan
kunt (daarna pas!) terecht bij de geschillencomissie http://www.sgc.nl

Aangesloten leden te vinden op http://www.sgc.nl/registranten.asp?commissie=3&cat=5&vraag=1

ve
door verwijderd - Sep 7, 2005 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een oud telefoondraadje.

Vladja