go
door golf Apr 7, 2009 om 19:17
Computers & telefonie

Kan dat zo maar?

Na een jaar of tien, met wel enige eenzijdige verhogingen, heb ik tot tevredenheid CanalDigitaal ontvangen. Wat schept mijn verbazing nadat ik een nieuwe smartcard had ontvangen en deze moetst instaleren, kreeg ik geen signaal meer binnen. Enkele dagen ben ik bezig geweest om in contakt te komen met de aanbieder. Tot enkele uren geleden plotseling contakthad met een telefoonprijs van 15 cent per minuut. Nu vertelde de man die ik aan de telefoon had dat mijn apparatuur verouderd was en dus het signaal van hun niet  meer kon ontvangen. Ik heb altijd prompt betaald en zou nu geen bruikbaare apparatuur meer in huis hebben. Ik moets maar bij e.o.a. bedrijf de zaak laten updaten. Nu is mijn vraag na drie dagen zonder beeld. Wat kan ik doen?

528 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 7, 2009 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag golf,

Gewoon het advies van die CDklootzak opvolgen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2009 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heb je van ontvanger, merk en type.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2009 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

In antwoord op je vraag kan ik je doorgeven dat het een PILIPS Digital is, Een Digital Satelite Receiver. Model DSX  7072/ 03 A

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 08:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op dit moment zijn er nog geen
alternatieve firmwares voor de Philips die de SECA3 kaart ondersteunen.
Dit betekent dat je - als je met een SECA3 kaart wilt kijken - de
originele software van canal digitaal terug moet zetten in je decoder. zie http://www.lexforum.nl/satforum/viewtopic.php?t=5887&sid=11494d0aefcb19d0ff768be068cb628b

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Cdeetje,

In Brabant zeggen we Da ge Bedank zeir da witte. U zul ongetwijfeld begrijpen dat ik ternouwernoot weet wat een Computer is en het door U voorgestelde volledig boven mijn pet gaat. Maar d.w.n. zeggen dat ik je niet vriendelijk bedank voor de moeite die U genomen hebt. HEEL ERG BEDANKT. Ik hoop dat mijn zoon iets kan doen met het door U voorgestelde. Ik zal hem bellen. 80 jarige golf.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@golf: De philips DSX70702 is een goedgekeurde canal digital receiver, die gewoon met de nieuwe (oranje) seca 3 (merlin) of mediguard3, zou moeten werken!!! Dus heeft u de juiste ontvanger en de juiste kaart, al de andere lezingen die hier worden gegeven kloppen niet, informeer maar eens bij een officiele canaldigital dealer en of satellietspecialist, en hij zal u niets anders vertellen dan ik hier doe, heb net gebeld met een fa. en daar staat zo'n philips volop te 'draaien, inclusief de nieuwe smartcard....

Is de nieuwe kaart er goed ingeplaatst, met de chip aan de juiste zijde???? (meestal chip aan de bovenkant)!

bullshit van canaldigitaal dus, en bullshit dat er geen firmware voor zou zijn, maar u gelooft, anderen verkopen!

Succes, Gr. Henri

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@golf, u woont in Brabant: Informeer maar eens bij Fa. Bombeeck in Eindhoven, succes...

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@golf, nog een tipje dan, als de nieuwe smartcard niet werkt, gebruik dan eens even de oude, en kijk goed hoe u de smartcart erin doet!!

Als u namelijk de smartcard er verkeerd instopt, werkt hij niet.let op dat de chip op de smartcard aan de goede kant geplaatst is (volgens mij de chip naar boven)

Komt u er in het geheel niet uit, neem dan een kontakt op met Fa. Bombeeck in Eindhoven. Dat is een canaldigitalt exellent dealer, die hebben het type wat u heeft daat gewoon op de nieuwe kaart draaien hoor!!! Wist u overigens, dat canaldigitaal veel nieuwe kaarten heeft verstuurd, die in het geheel nog niet eens geactiveerd zijn, of kunnen worden, simpelweg omdat ze eerst allemaal in het systeem moeten worden gezet bij canaldigitaal, een activeringssignaaltje is daarom dan ook niet mogelijk door canaldigitaal......gebruik als de kaart in het geheel niet gaat werken, daarom uw 'oude' smartcard.

Dit is een link naar het model wat u heeft, Gr. Henri

http://www.satparts.nl/7072.html

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry maar hij doet helemaal niets. Zowel op de oude als de nieuwe kaart. Zal even kijken naar de firma die je vernoemd hebt.

Golf

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Golf: Fa, Bombeeck: Tel Nr: 040-2441834 Hoogstraat, Eindhoven

Vraagje: Heeft u wel beeld op BVN? (Voorkeuze kanaal 14)

Zo ja, dan heeft u in ieder geval signaal, zo nee, dan heeft u mogelijk geen signaal, en is er wat anders aan de hand. Het kan van alles zijn, van opnieuw uitrichten van uw schotel tot een defekte lnb (kop) toe, hier dient dan een monteur voor ingeschakeld te worden.

Ik hoor het nog wel, Gr. Henri

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Op B.V.N. heb ik gewoon beeld en ook diverse buitenlandse zenders.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste golf, dan is uw ontvange niet defect, dan heeft u signaal wat goed is, u heeft dan ontvangst van de zg. fta zenders (free to air) oftewel vrij te ontvangen zenders, nu de volgende vraag, heeft u uw smartcart wel goed in uw ontvanger gestoken? Met de chip aan de juiste zijde?

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Euh Henri, als je BVN kunt ontvangen, dan lijkt het mij dat de Smartcard goed in de ontvanger is gestopt.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eh, hallo Dirck, onjuist! Je kunt namelijk zonder dat de smartcart in de ontvanger zit, deze fta zenders ontvangen.....

Echter alle gecodeerde zenders zullen het niet gaan doen, die zijn namelijk gedecodeerd door de betreffende smartcard, maar die moet dan wel goed in de ontvanger zitten, in de meeste gevallen is dit met de chip omhoog...helaas ken ik de ontvanger niet geheel uit m'n hoofd, ook niet of er wel de goede firmware op zit, vandaar mijn verwijzing naar Fa. Bombeeck, die kunnen deze ontvanger dan, met mijnheer zijn smartcard, even testen, en zo nodig, direct voorzien van de laatste software...

Hoop dat deze man er uit kan komen in ieder geval....het is ook altijd wel wat met CD de laatste tijd zeker, ze zijn vreselijk aan het (sorry) klooien daar..ze zenden nu (nog) uit in 2 coderingen, namelijk seca2 en seca3, en het is de bedoeling, dat seca2 geheel verdwijnt op den duur...

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ouders hebben ook een DSX-7072 en daar werkt de nieuwe kaart wel goed in.

Heeft u 2 jaar geleden, toen de DUO-LNB er kwam, er ook de nieuwe software ingezet?
Als u in het Menu naar optie 5 toegaat (kanalen installeren) heeft u dan ook de optie: Snel zoeken?
Zoja, dan zit de nieuwe software er al in en hoort de nieuwe kaart te werken.
Zonee, dan zou u de nieuwe software erin moeten zetten.
Hoe dit moet, kunt u hier lezen:
Stappenplan software-update Philips DSX-7072/03

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Henri, voor een goedgekeurde ontvanger van Canal Digitaal moet er altijd een smartcard in de ontvanger zitten, ook voor de FTA zenders.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu ik dit stappenplan weer doorlees, kan het eigenlijk niet anders dan dat de nieuwe software er al inzit.

Wat u wel zou kunnen doen, is om de zenders even opnieuw te installeren door middel van optie 5 en dan Snel zoeken kiezen.
Misschien dat u dan wel de zenders kunt zien.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles volgens het geadviseerde uitgevoerd Ik heb nu vanaf kanaal 80 t/m 92 en 100 t/m 200 alle kanalen echter de kanalen achter een decoder ontbreken. Bij leven en welzijn zal ik de komende week contakt opnemen met  de fa. op de Hoogstraat want deze week komt hier niets meer van. In ieder die er zich mee heeft bezig gehouden een fijne pasen gewenst en vriendelijk bedankt.

Golf

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dirck, vandaar dat ik ook al schreef: ...helaas ken ik de ontvanger niet geheel uit m'n hoofd.....gelukkig dat jij het wel wist, en ook dat deze ontvanger gewoon moet werken met de nieuwe smartcard, wat eerder tegengesproken werd ergens in dit topic....en dat heb ik (gelukkig) nu ook nogmaals bevestigd gekregen) al eerder van Fa. Bombeeck, want die had ik gebeld, betreffende genoemde ontvanger...maar,

Ik "werk" niet met philips ontvangers, om diverse redenen. Omdat ik hier wel ontvangers heb staan (o.a Inverto,Maxplus) die vlekkeloos zonder smartcard werken, (voor wat betreft de fta zenders dan!), de ontvanger die deze mijnheer heeft staan, zou(zoals door je bevestigd) vlekkeloos moeten werken, ook met de nieuwe seca3 smartcard.(ook wel merlin genoemd, of mediguard3)

Maar goed, ik wens iedereen nog een prettige Pasen, en als deze mijnheer bij genoemde Fa. langsgaat, volgende week of zo, dan lossen die dat wel op, ze kunnen daar allerlei tests doen, en, ze hebben direct kontakt als exellent dealer zijnde, met Canaldigitaal.Dit gaat goed komen voor deze mijnheer!

Groeten, en succes verder!

Henri