rijsdijk
door rijsdijk Mar 25, 2009 om 21:36
Computers & telefonie

Kan geen streams bekijken..

Ik zou heel graag de uitzendingen van Kassa terug willen kijken..maar dit lukt niet..zowel in Internet Explorer als Firefox niet. Als ik de link aanklik, zegt in in beide browsers dat ie klaar is, maar er gebeurd dus niks.
Ligt dit aan de beveiliging van mijn pc ofzo? Of moet ik een bepaalde plug in installeren?

354 14 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Mar 25, 2009 om 23:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Kies VLC Player en de MediaPlayerConnectivity plugin.

aurora1
door aurora1 - Mar 26, 2009 om 00:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag rijsdijk, heeft u op de site (waar dat beeld zwart blijft) al onder help (rechtsbovenaan) gekeken? Misschien moet u Flash nog installeren.

Vr.gr.

dirck
door dirck - Mar 27, 2009 om 23:02
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Met rechts op Breedband klikken en kies dan voor "Koppelingslocatie kopiëren" (Firefox) of "Snelkoppeling kopiëren" (Internet Explorer)

Open dan de Windows Media Player handmatig en klik dan op Bestand en URL openen, daar plak je dan de URL in die je net gekopieerd had.

Groet, Dirck

rijsdijk
door rijsdijk - Mar 27, 2009 om 23:02
48 Antwoorden / 14 Vragen

Dank je wel Dirck, met dat antwoord kan ik wat. Ik ga het nu meteen proberen.

rijsdijk
door rijsdijk - Mar 27, 2009 om 23:10
48 Antwoorden / 14 Vragen

Dirck, dit werkt! Super!

Alleen kan iemand mij vertellen wat het probleem hier is??
Ik wil dit filmpje ook graag downloaden en bewaren. Zit er namelijk zelf in. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

edwardus
door edwardus - Mar 27, 2009 om 23:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Again .. met VLC Player. Daarmee kun je ook streams opslaan.

dirck
door dirck - Mar 27, 2009 om 23:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik doe dit altijd met WM Recorder 8.0 (WMR80)

8.0 is de laatste gratis versie van WM Recorder, voor nieuwere versies moet je betalen.

Zoek maar eens met Google op WM Recorder 8.0

rijsdijk
door rijsdijk - Mar 28, 2009 om 11:02
48 Antwoorden / 14 Vragen

Edwardus, jij gaat er van uit dat ik weet wat jij daarmee bedoelt.  Maar dat weet ik niet..ja een bepaalde player, maar hoe krijg ik dat filmpje op die player? Op dezelfde manier als die Dirck mij aanraadde voor de Media Player?

rijsdijk
door rijsdijk - Mar 28, 2009 om 11:03
48 Antwoorden / 14 Vragen

Het beeld blijft niet zwart. Hij opent een nieuw scherm en dit is compleet wit en hij zegt "Done" of "klaar". Flash heb ik gewoon.

rijsdijk
door rijsdijk - Mar 28, 2009 om 11:04
48 Antwoorden / 14 Vragen

Da's goed Dirck, ik ga dat programmaatje zoeken. En dan moet ik dat net zo doen als met Windows Media Player? Die URL erin plakken?

edwardus
door edwardus - Mar 28, 2009 om 11:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Firefox heb je al. Gebruik dat. Google ken je ook neem ik aan.
Tik in Google: VLC Player
De eerste link wijst je de weg naar MediaPlayerConnectivity plugin voor Firefox.

Nadat je die geïnstalleerd hebt in Firefox kun je per bestandstype aangeven welke player (VLC Player dus) gekozen moet worden om af te spelen.

Als je voortaan op een video stream zoals Kassa filmpjes klikt, verschijnt even later een zwart scherm met in het midden een grijs film-icoontje. Klik daarop en VLC Player opent zich en speelt het af.

Echt moeilijk is het niet.

dirck
door dirck - Mar 28, 2009 om 12:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hier kun je hem downloaden: (wmr80.zip)

http://files.filefront.com/wmr80zip/;4725188;/fileinfo.html

Vervolgens pak je dat zip bestand uit (als het goed is dan wordt het uitgepakt in de map: WMR80) die map zet je bijvoorbeeld in C:Program Files neer.
Dan open je die WMR80 map en dubbelklik je op het bestand WMR80 en zal het programma openen, je kiest dan voor URL en dan zie je het venster van WM Recorder 8.0.
Als het goed is, dan wordt er op dat moment ook automatisch een map aangemaakt met de naam: MRecord hier komen dan de filmpjes in te staan.
Die map komt automatisch in C: terecht. (dus niet in de WMR80 map)

Als je een programma wilt opnemen, dan kopieër je de link en die plak je in WM Recorder 8.0 neer waar URL staat. (wel eerst URL verwijderen)
Bij File Name zet je de titel neer van het programma wat je wilt opnemen.
Als het opgenomen is, dan komt er DOWNLOAD COMPLETE te staan en sluit je het programma weer.
Nu ga je naar C:\MRecord toe en daar staat het opgenomen programma dan in.

Screenshot3

Succes, Dirck

rijsdijk
door rijsdijk - Mar 30, 2009 om 21:54
48 Antwoorden / 14 Vragen

Edwardus, dank je wel! Ik had die player dus al, en heb het nu gedaan zoals je omschreef en ik kon het filmpje zien. Super bedankt!

rijsdijk
door rijsdijk - Mar 30, 2009 om 21:55
48 Antwoorden / 14 Vragen

Dirck, ik ben het filmpje nu aan het opnemen met WM Recorder. Super bedankt voor je moeite met de screenshots!