wolfenjong
door wolfenjong Jun 30, 2008 om 11:31
Computers & telefonie

Kan ik mijn draadloos modem nog gebruiken.

Hallo

In augustus wil  ik over te stapen van hetnet naar telfort, kan ik het draadloos modem wat ik nu heb ook gebruiken voor mijn telfort aansluiting , het is de speedtouch 9717A5 of moet ik er een van telfort nemen.

Groetjes

 Wolfenjong

705 8 Rapporteer

ph
door phinder - Jun 30, 2008 om 11:34
433 Antwoorden / 4 Vragen

In theorie zou je 'm moeten kunnen gebruiken, maar het zou kunnen zijn dat Telfort met vaste MAC-adressen werkt en dan heb je op dat punt een probleem.
Het eenvoudigste blijft het om gewoon die van telfort te gebruiken !

Gr. Phinder

jo
door joep873 - Jun 30, 2008 om 12:40
103 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt sowieso een standaard-modem van Telfort in bruikleen, met bijbetaling van 70 euro kun je in plaats daarvan een draadloos modem krijgen inclusief support van Telfort.
De Speedtouch 9717A5 bestaat niet, maar ik neem aan dat je een 716 of 780 of zo hebt. Die kun je in principe gebruiken in plaats van het Telfort-modem, maar het zal je wat uitzoekwerk gaan kosten om precies uit te zoeken hoe. Een andere mogelijkheid is om zo'n Speedtouch te configureren als wireless accesspoint achter het Telfort-modem. Dat is iets eenvoudiger, maar ook daarvoor zulf je zelf wat handigheid moeten hebben, want de helpdesk van Telfort zal je daarbij niet helpen.

wolfenjong
door wolfenjong - Jun 30, 2008 om 13:04
859 Antwoorden / 10 Vragen

hallo Joep

klopt het is de speedtouch 780, ga het proberen of het lukt,toch al vast bedankt, phinder en joep

groetjes wolfenjong

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 30, 2008 om 13:10
16885 Antwoorden / 202 Vragen

wolfenjong@ mag ik aannemen dat u de draadloze router bedoeld? En dus niet een modem?

wolfenjong
door wolfenjong - Jun 30, 2008 om 13:27
859 Antwoorden / 10 Vragen

hallo gerrit attene

het gaat over een draadloos modem de speedtouch 780

groetjes wolfenjong

menno0
door menno0 - Jun 30, 2008 om 13:48
236 Antwoorden / 42 Vragen

Ik heb Speedtouch 780 WI, werkt goed. Instellingen kunt U mogelijk zelf via Telfort programma per internet aanpassen. Doe dat wel op moment dat helpdesk open is. Vreemd tpe nummer schrijft U. Controleer even onder het apparaat en surf naar Speedtouch.

Kijk voordat U in augustus overstapt op Telfortsite FAQ Technische Ondersteuning. Mogelijk ontvangt U installatie CD bij welkomstbrief? Misschien moet U samen met technische dienst alleen andere codes invoeren, maar daar heeft U wel internetverbinding voor nodig. Dat is altijd voordeliger dan 70 euro. Heeft U geen noodmodem (van de buren) voorhanden?

edwardus
door edwardus - Jul 1, 2008 om 11:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dat kan. Je kunt gewoon het basismodem kiezen en je draadloze router als accesspoint en switch instellen, d.w.z. router- (NAT), dhcp- en firewall-functie uitzetten. De Speedtouch geef je adres 192.168.1.1 en kies als Gateway adres 192.168.1.254 (het Telfort modem).

wolfenjong
door wolfenjong - Jul 1, 2008 om 11:14
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Allemaal hartelijk dank voor u antwoorden.

Gegroet.Wolfenjong