Ik werk met Windows Vista en Outlook 2007. Sinds deze ochtend kan ik outlook niet meer openen. Ik krijg de foutmelding: Kan Microsoft Outlook niet starten. Kan het Outlook venster niet openen. Kan de set mappen niet openen. Er zijn fouten opgetreden in het bestand.... Een hele hoop foutmeldingen dus. Ik heb de volgende opties al geprobeerd te zoeken via de zoekbalk, maar zonder zoekresultaat: Scanpst.exe outlook.exe /resetnavpane Ik heb nog een automatisch fix laten uitvoeren door Microsoft, maar dezelfde foutmelding blijft en Outlook opent niet. Wat kan ik doen om dit op te lossen? Alvast bedankt voor de hulp.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Beste edrick3 en gsm, bedankt voor jullie reacties. Ik heb jullie adviezen opgevolgd, maar ik kan nog steeds geen Outlook openen. Bij systeemherstel krijg ik de foutmelding dat er een beschadiging in het bestandsysteem op de C-schijf is gevonden. Dan kan je op fouten controleren klikken, en als ik dat doe kan je kiezen voor fouten corrigeren en beschadigde sectoren opzoeken en repareren. Je moet dan kiezen dat dit wordt uitgevoerd bij de volgende keer dat je de computer opstart. Dit heb ik al een paar keer gedaan, maar er gebeurt niets. Ik blijf dezelfde melding krijgen, om gek van te worden. En "Scanpst.exe" staat niet op mijn computer, dus daar kan ik ook niet mee verder. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen?
Scanpst.exe wordt tegelijk met Outlook geïnstalleerd. Kijk eens bij C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE12. Office12 even verder openen/aanklikken.
Gevonden! Je moet wel de verborgen bestanden zichtbaar maken. Kijk dan eens hier: C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1033 Klik op 1033 en kijk eens of die daar bij jou ook staat.
Het lijkt me verstandig om éérst het Outlook.pst bestand op te zoeken en daar een backup van te maken (en op een andere schijf te zetten) vóór je dat bestand gaat proberen te repareren met scanpst.....
[quote=kriekra schreef op zaterdag 2 feb 2013, 16:55] Bij systeemherstel krijg ik de foutmelding dat er een beschadiging in het bestandsysteem op de C-schijf is gevonden. Dan kan je op fouten controleren klikken, en als ik dat doe kan je kiezen voor fouten corrigeren en beschadigde sectoren opzoeken en repareren. Je moet dan kiezen dat dit wordt uitgevoerd bij de volgende keer dat je de computer opstart. Dit heb ik al een paar keer gedaan, maar er gebeurt niets. Ik blijf dezelfde melding krijgen, om gek van te worden.
Kies alleen beschadigde fouten repareren en niet beschadigde sectoren zoeken.
Open in het Startmenu Computer en klik met de rechter muisknop op de C: schijf. Kies Eigenschappen, Extra, Nu controleren. Antwoord met de letter J wanneer gevraagd wordt om de controle na een herstart te doen. Herstart de PC en raak bij het opstarten geen enkele toets meer aan. Als het goed is worden fouten hersteld en hopelijk ook de fout in Outlook.
@edrick3: Ik heb de "1033" gevonden, maar tussen de bestanden stond helaas geen "Scanpst.exe". Ook niet iets wat erop lijkt. @freya: Ik weet niet precies welk bestand er nu beschadigd is. Als ik letterlijk de naam gebruik die de foutmelding aangeeft en dit intype in de zoekfunctie bij Start, krijg ik geen zoekresultaten. Ik heb nog geprobeerd om de setup van Office te vinden, maar weet niet precies hoe ik dit moet zoeken, dus hier heb ik nog niets mee kunnen doen. @gsm: Ik heb "beschadigde fouten repareren" laten uitvoeren, maar kreeg hierna niet de vraag om te herstarten. Dit heb ik daarom maar handmatig gedaan, maar zonder resultaat, ik kan nog steeds niet in Outlook.
Volgens mij is er een of andere complexe fout in mijn computer opgetreden.
Als de schijfcontrole nu wel helemaal is uitgevoerd, zou je nog eens een systeemherstel kunnen proberen. Doe dat dan wel vanuit de 'veilige modus'. Dus, computer opnieuw opstarten en tijdens het opstarten enkele malen op (F8) drukken tot er een menu verschijnt. Kies dan voor 'veilige modus' en start verder op. Daarna systeemherstel uitvoeren. Wellicht lukt dat nu wel.
Ik heb het vermoeden dat er systeembestanden beschadigd zijn, mogelijk door een crash, uitzetten van de PC zonder Windows afsluiten, je antivirusprogramma die (per abuis) een bestand heeft verwijderd of bijvoorbeeld een geheugenprobleem (datacorruptie tijdens schrijven).
Je kan de PC nog gewoon starten, het is wellicht de moeite waard om systeembestanden te verifiëren en zonodig te herstellen middels de interne integriteitshersteloptie: Start->Programms's->Accessoires->Command Prompt (rechtermuisklik en 'als administrator uitvoeren' kiezen). Je hebt dan een ouderwetse Dos-box. Typ nu sfc /scannow en wacht tot de procedure klaar is.
Als dit niet werkt maar je systeem wel correct blijft draaien moet je toch de setup van MS Office opnieuw draaien en Outlook opnieuw installeren, wel eerst Freya's advies opvolgen en het .pst bestand backuppen!
@freya: Ik heb systeemherstel in de veilige modus uitgevoerd, maar nog geen Outlook. Ik denk dat ik Outlook inderdaad opnieuw moet installeren. Ik weet alleen niet hoe ik de berichten die in de diverse mappen in Outlook staan opgeslagen, kan bewaren. En dat pst bestand krijg ik ook niet gevonden. @ramonnetje: Helaas werkte de scan via Dos ook niet.
Zijn er nog andere acties die ik kan ondernemen om Outlook aan de praat te krijgen? Anders is het misschien verstandig dat ik iemand langs laat komen.
Kies Bestand - Importeren en exporteren De wizard Importeren en exporteren wordt geopend. Kies: Naar een bestand exporteren Kies: Bestand met persoonlijke mappen (.pst) Kies de mappen waar je een backup van wilt maken. Bewaar de backup op een veilige plek, bijvoorbeeld een CD-rom of een memory stick.
Outlook maakt gebruik van het Outlook.pst bestand om daarin je contactpersonen, agenda en emails te bewaren. Als je zelf nog andere .pst bestanden hebt aangemaakt, dan moet je die uiteraard ook kopiëren.
Als je het Outlook.pst bestand met de Windows Verkenner wil opzoeken, moet je in de Verkenner wel aangeven dat je alle verborgen mappen/bestanden wil zien. Dit kan als volgt: Start de Windows Verkenner en ga naar Extra > Mapopties > tabblad: Weergave en zoek de optie: Verborgen bestanden en mappen weergeven en zet het vinkje dat er vóór staat. Klik op (Ok). Vervolgens kun je nu op de C: schijf (selecteer eerst de 'root') opzoek gaan naar het Outlook.pst bestand.
En ja, als je het toch allemaal wat 'lastig' vindt is het wellicht verstandig er een handige kennis bij te halen.
Helaas is het niet gelukt, ik laat er iemand bij komen. Ik zal nog wel laten weten wat eruit is gekomen. In ieder geval iedereen heel hartelijk bedankt voor de hulp.
[quote=edrick3 schreef op zondag 3 feb 2013, 16:05]@kriekra,
Probeer dit eens:
Zelf backup maken van Outlook
Kies Bestand - Importeren en exporteren De wizard Importeren en exporteren wordt geopend. Kies: Naar een bestand exporteren Kies: Bestand met persoonlijke mappen (.pst) Kies de mappen waar je een backup van wilt maken. Bewaar de backup op een veilige plek, bijvoorbeeld een CD-rom of een memory stick.
[quote=freya schreef op zondag 3 feb 2013, 16:04]@kriekra:
Outlook maakt gebruik van het Outlook.pst bestand om daarin je contactpersonen, agenda en emails te bewaren. Als je zelf nog andere .pst bestanden hebt aangemaakt, dan moet je die uiteraard ook kopiëren.
Als je het Outlook.pst bestand met de Windows Verkenner wil opzoeken, moet je in de Verkenner wel aangeven dat je alle verborgen mappen/bestanden wil zien. Dit kan als volgt: Start de Windows Verkenner en ga naar Extra > Mapopties > tabblad: Weergave en zoek de optie: Verborgen bestanden en mappen weergeven en zet het vinkje dat er vóór staat. Klik op (Ok). Vervolgens kun je nu op de C: schijf (selecteer eerst de 'root') opzoek gaan naar het Outlook.pst bestand.
En ja, als je het toch allemaal wat 'lastig' vindt is het wellicht verstandig er een handige kennis bij te halen.
[quote=kriekra schreef op dinsdag 5 feb 2013, 10:49]Outlook doet het weer! Ik heb vanmorgen iemand laten komen hiervoor, hij heeft het opgelost met scanpst.exe, het was zo gefixt. :-) Mooi dat het gelukt is. Blijkbaar stond dat programma dus toch ergens op je harde schijf.
Nog wat tips:
- Maak regelmatig een backup van het outlook.pst bestand en bewaar dat op b.v. een USB-stick. - Als je al je mailtjes in het outlook.pst bestand hebt zitten (dus in de postvakken: PostvakIn, VerzondenItems, enz.), maak dan extra .pst bestanden aan (via: Bestand > Nieuw > Outlook gegevensbestand) en verplaats je mailtjes naar die nieuwe .pst bestanden. - Maak ook backups van die nieuwe .pst bestanden.
Op die manier schep je orde in je mailtjes en loop je minder risico dat je data kwijtraakt.
@freya: Ik heb inderdaad maar even een backup gemaakt en op een usb stickje gezet. Als er een keer een ernstigere crash is, heb ik mijn mailtjes in ieder geval nog. @edrick3: Gewoon bij Office12. Ik heb zelf dus niet goeg gezocht, ik ben bij Office12 direct in de onderliggende mapjes gaan zoeken. Stom, maar goed, ik ben er toch weer iets wijzer van geworden.
[quote=kriekra schreef op dinsdag 5 feb 2013, 10:49]Outlook doet het weer! Ik heb vanmorgen iemand laten komen hiervoor, hij heeft het opgelost met scanpst.exe, het was zo gefixt. :-)
[quote=kriekra schreef op dinsdag 5 feb 2013, 10:49]Outlook doet het weer! Ik heb vanmorgen iemand laten komen hiervoor, hij heeft het opgelost met scanpst.exe, het was zo gefixt. :-)
IK heb nu hetzelfde probleem. Wat is er precies gedaan om het op te lossen?
Als ik het goed heb begrepen is het probleem opgelost met het programma scanpst.exe dat 'standaard' aanwezig moet zijn als je Outlook gebruikt. Kortom, lees de eerder gegeven antwoorden nog even door en je zou het probleem moeten kunnen oplossen.
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid. De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons. maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld. Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen. De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer