el
door elcamion Jun 23, 2010 om 08:56
Computers & telefonie

Kleine bestanden downloaden mislukt

Ik heb een trage internetverbinding. Het downloaden van een klein bestand (ca. 80 kb) vanuit mijn mail lukt niet, terwjl een groter bestand van > 1 mb wel lukt. bij een snellere verbinding gaat alles gewoon goed. Wie weet een oplossing zodat ik gewoon kleine bestanden kan downloaden en de langzame verbinden (goedkoop) kan behouden?

1949 7 Rapporteer

freya
door freya - Jun 23, 2010 om 10:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo elcamion,

Wat je schrijft klinkt wel een beetje tegenstrijdig. Dat je met een trage internetverbinding wel problemen hebt met kleine bestanden en juist niet met grote bestanden. Ik zou het eerder andersom verwachten.

Daarnaast heb je het over 'Het downloaden van een klein bestand (ca. 80 kb) vanuit mijn mail lukt niet....'. Wat bedoel je daar precies mee? Wat zijn dat dan voor bestanden? Zijn dat bijlagen die bij de mail zitten?
Als het een bijlage is en je hebt de mail opgehaald, dan heb je dat bestand ook al gedownload en hoeft er dus helemaal niets meer gedownload te worden. Krijg je verder nog een foutmelding te zien? En zoja, welke?

m.vr.gr. Freya

el
door elcamion - Jun 23, 2010 om 10:24
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Freya,

Het zijn gewone word-bestandjes en dergelijke. Het zijn inderdaad attachments. Het punt is dat ze niet geopend of opgeslagen kunnen worden. De pc gaat wel bezig met het openen maar vervolgens gebeurt er helemaal niets, terwijl bij grotere bestanden je een duidelijke voortgang ziet.

Groet,

El Camion

freya
door freya - Jun 23, 2010 om 10:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En die grotere bestanden zijn dan ook 'Word bestanden'? En zoals ik al aangaf, als het bijlagen zijn, dan heeft het niets met het downloaden te maken, maar lijkt het mij eerder een beveiligingskwestie.
Word-documenten kunnnen allerlei narigheid als virussen bevatten en worden (afhankelijk van het gebruikte e-mailprogramma) vaak geblokkeerd.

Welk e-mailprogramma gebruik je? En zijn die 'Word documenten' wel te vertrouwen? En als je met je rechter muisknop op zo'n bestand klikt en voor opslaan kiest, krijg je dan een foutmelding? En zoja, welke?

Freya

la
door lannasilva - Jun 23, 2010 om 12:11
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ga even uit van een andere invalshoek. Wellicht gebruikt U een oude versie van Word en kan deze de nieuwere bestandjes niet aan.

Ik heb verder geen concrete kennis hiervan, maar wellicht kunnen de andere panelleden hier wat mee.

el
door elcamion - Jun 23, 2010 om 13:30
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Freya en Ianassylva

De word bestanden zijn gewoon te vertrouwen daar ik ze zelf heb gemaakt en vanaf een andere plek naar mijn mail toestuur. Ook de grote bestanden zijn ook eenvoudige pdf of word bestanden. Ik gebruik webmail (yahoo) waarmee je volgens mij nog wel de bestanden moet downloaden. De bestanden worden vooraf door mijn virusscanner gecontroleerd waarbij ik bericht krijg dat het geen virussen bezit.
Ook een verschil in versies kan het niet zijn daar ik anders ook conversieproblemen zou moeten hebben indien ik bestanden meeneem op de usb-stick en dat is niet het geval.

Groet,

El Camion

fotoflex
door fotoflex - Jun 23, 2010 om 16:37
67 Antwoorden / 6 Vragen

elcamion,

gebruik je een downloadmanager, zoals Orbit?
Zo nee, probeer dat dan eens.

el
door elcamion - Jun 23, 2010 om 18:04
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Fotoflex,

het heeft geholpen. Met orbit geen problemen meer. Dank wel.

El Camion