he
door herma3 Sep 24, 2012 om 20:39
Computers & telefonie

Koningshuis

tooiboy, helemaal mee eens krankzinnig wat ons Koningshuis cadeau krijgt. Wij moetn bezuinigen! Zij krijgen steeds meer voor hun statis! Als ze nog maar een greintje gevoel hadden zouden ze ook minstens 10 % in moeten leveren. Belasting betalen ze niet. Waarom niet?
Omdat onze ambtenaren ook geen belasting betalen.
Wist je dat ons kleine land het meest voor dat hele circus betaald. Hoe durven ze hun gezicht nog te laten zien bij de gewone hardwerkende burgers! Koninginnedag ook afschaffen!. Een balkon sessie is toch voldoende!!
Het kost de gemeentes klauwen met onnodig geld
De beveiliging vaart er wel bij. De buger betaald.
Het sociale welzijn voor de burger moet daarvoor boeten1
De Koningin zou dat niet moeten willen.
Nergens ter wereld wordt er zoveel geld voor hun Koningshuis verkwanselt dan in Nederland.
Zelfs in dat grote Engeland wordt veel minder besteedt voor dat hele circus!!!
De regering vind ik laf, vanwege de balkon shéne met de koningin durven ze niets te zeggen. Stop!
Op geen enkele manier voelen onze rijkste mensen ter wereld mededogen met ( hun ) volk.
Ze eisen alleen maar. Het klinkt negatief! Ik ben ook echt kwaad dat zij maar steeds meer van onze centen opsnoepen. Ik ben tevreden met mijn leven. Oneerlijk is het echter wel. Sinds 1996 kan ik geen dag meer op vakantie. Ik zal hier nooit over klagen maar oneerlijk is het wel dat er voor ons Koningshuis miljoenen verkwanselt wordt.

801 9 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Sep 24, 2012 om 22:36
740 Antwoorden / 1 Vragen

Tja u heeft gelijk, maar het merendeel van het domme klootjesvolk vindt het prima om zich scheel te betalen aan belastingen die het Koningshuis met plezier weer allemaal op maakt en waar men op onze kosten die oorlogsmisdadiger uit Argentinië heen en weer laat vliegen.
Tijdens de balkonsessie lachen ze ons uit en zeggen ze tegen elkaar vriendelijk blijven lachen want we moeten de steun van het volk behouden anders zijn we straks onze miljoenen kwijt.
Maar goed dat mag je niet zeggen omdat ze heilig zijn in Nederland net als de Paus ;-)

En de politiek is net zo'n grote rotzooi, wist je dat die Nelie Smit Kroes in het Europese parlement 25.000 per maand verdiend en ook nog eens 6000 per maand pensioenpremie voor haar wordt betaald plus nog de onkostevergoedingen.
En wij maar weer braaf bezuinigen!

fe
door festinger - Sep 25, 2012 om 02:28
410 Antwoorden / 18 Vragen

Bedenk eens de andere kant. De koninklijke familie. Ben ervan overtuigd dat de familie geen enkele moeite heeft 20% of meer in te leveren. Echter de constitutie staat het niet toe. De grondwet van ons land moet veranderd worden en dat vereist 75% meerderheid en gezien de lafheid van alle politiek zal dit nog niet gebeuren. Wat ik niet begrijp is dat ons koningshuis dit zelf niet bedenkt en dat ze gewoon stoppen en zonder de terreur van altijd RVD laten spreken zelf ook maar iets kunnen uiten. Qua rijkdom moet dit kunnen en de grondwet is zo gewijzigd.

Nog 1 voorbeeld. Ik kan elke dag iedere basisschool bezoeken of gewoon binnen stappen, behalve bij de 3 A's .Tja daar is de echte wereld net even anders.

tdehond
door tdehond - Sep 25, 2012 om 07:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dit topic sluit aan op topic over koningshuis wat door Toolboy geopend is:
Hier

pino123
door pino123 - Sep 25, 2012 om 07:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Omdat onze ambtenaren ook geen belasting betalen.

Weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar ambtenaren betalen ook gewoon belasting hoor!

Ze eisen alleen maar

Ik moet je zeggen dat ik het koningshuis weinig hoor eisen, hoor.

Koningshuis miljoenen verkwanselt wordt.
Verkwanseld vind ik een groot woord, ik kan mij eerder voorstellen dat het koningshuis aangezien zij een hoog eigen vermogen hebben een onkostenvergoeding krijgen.

Verder ben ik van mening dat het koningshuis ook een cultureelerfgoed is wat goed bewaard en ingezet moet gaan worden.
Als we deze dingen constant wegbezuinigen wat blijft er dan nog over van Nederland? Er is niets wat onze eigenheid hierin maakt.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 25, 2012 om 14:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar ambtenaren betalen ook gewoon belasting hoor!

TP schrijver heeft het waarschijnelijk over de europa ambtenaren.

fe
door festinger - Sep 26, 2012 om 02:32
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 25 sep 2012, 07:52]Omdat onze ambtenaren ook geen belasting betalen.

Weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar ambtenaren betalen ook gewoon belasting hoor!

Ze eisen alleen maar

Ik moet je zeggen dat ik het koningshuis weinig hoor eisen, hoor.

Koningshuis miljoenen verkwanselt wordt.
Verkwanseld vind ik een groot woord, ik kan mij eerder voorstellen dat het koningshuis aangezien zij een hoog eigen vermogen hebben een onkostenvergoeding krijgen.

Verder ben ik van mening dat het koningshuis ook een cultureelerfgoed is wat goed bewaard en ingezet moet gaan worden.
Als we deze dingen constant wegbezuinigen wat blijft er dan nog over van Nederland? Er is niets wat onze eigenheid hierin maakt.

Het is maar net wat je onder eigenheid verstaat.80% van de wereldbevolking weet niet eens waar we liggen en wat we zijn. Ook nederland als land bestaat uit gereisde nazaten . En sinds er in het verre verleden een grens ergens is getrokken zijn we een speciaal volk met een koningshuis en we willen dat behouden. Woon net tegen de grens van buurman Duitsland. Exact dezelfde nazaten maar allemaal tegen financiering van ons speeltje ook in hun crisis opdat ze het niet begrijpen dat wij zo stom zijn.

peedee
door peedee - Sep 27, 2012 om 23:01
96 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 25 sep 2012, 14:08]Weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar ambtenaren betalen ook gewoon belasting hoor!

TP schrijver heeft het waarschijnlijk over de europa ambtenaren.

Dat is lekker van de hak op de tak zeg. Eerst over het Nederlandse Koningshuis, en dan meteen naar Europese ambtenaren.

Weet je wie nog meer geen belasting betalen? Kijk maar naar dit lijstje mensen.

pino123
door pino123 - Sep 28, 2012 om 14:31
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Festinger,

Het gaat mij niet om de 80% van het buitenland wat ons niet kent, het gaat om ons eigen erfgoed en hoe wij daar als inwoners mee omgaan.
Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat er sprake is van een perfecte geldstroom in Duitsland.

Moeten we dan ook maar meteen Koninginnedag wegbezuinigen en ook geen geld meer uitgeven aan de Zaanse Schans? Ik vind het tamelijk overdreven allemaal.

hereistom
door hereistom - Sep 28, 2012 om 22:56
740 Antwoorden / 1 Vragen

Laten ze bij het Koningshuis eerst maar eens beginnen met gewoon belastingen te betalen, net zoals jij en ik!