dr
door drake22 Jan 5, 2010 om 13:59
Computers & telefonie

Kpn experiabox

hallo
ik heb van kpn een router de experiabox van siemens maar die werkt niet zo als hij het moet doen ik kan er niet wireles mee internetten heb daar vaker mee naar kpn gebeld kreeg 3 keer de toezegging dat ik een nieuwe experiabox toegestuurd zou krijgen na een jaar heb ik hem nog steeds niet afijn nog maar een keer bellen weer het resultaat het wordt door ons geregeld en we sturen u een nieuwe toe maar na 2 maanden te wachten heb ik hem nog steeds niet wat kan ik doen om hem toch nog te krijgen om met de experiabox ook draadloos te kunnen internetten
met vriendelijke groet
drak22

6531 19 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Jan 5, 2010 om 14:17
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Mijn advies is om die draadloze functie in de experiabox niet te gebruiken en een aparte draadloze router te gebruiken.

Het voordeel daarvan is dat de router dan vanaf internet zelf niet te benaderen is en dat hackers ook moeilijker tot deze draadloze netwerk toegang kan krijgen.

Ook een voordelige verschijnsel is dat de computers die achter die router zitten ook beter beschermd zijn tegen hackers vanaf internet.

gsm
door gsm - Jan 5, 2010 om 18:47
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De Experiabox mankeert waarschijnlijk niets.

Het probleem is vrijwel altijd dat de box op automatisch kanaal kiezen is ingesteld.
De Experiabox werkt volgens de Europese norm met kanaal 1 t/m 13, terwijl PC's vaak een draadloze adapter hebben, die of alleen volgens de Amerikaanse standaard (kanaal 1 t/m 11) kan werken, of niet werd ingesteld voor Europees gebruik.

Een eenvoudige oplossing is om de Experiabox in te stellen op een vast draadloos kanaal. Bijvoorbeeld instellen op kanaal 1, 6, 9 of 11, maar nooit instellen op 12 of 13.

Alles wat je moet weten, vind je hier. Kijk bij Instellingen veranderen.

dirck
door dirck - Jan 5, 2010 om 19:47
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Kun je ook aangeven waarom je er niet draadloos mee kan internetten?

Groet, Dirck

dr
door drake22 - Jan 5, 2010 om 20:06
5 Antwoorden / 1 Vragen

ja ik kan het wel even uitleggen ik zie op mijn computer dat hij de verbinding ziet maar hij kan de connectie niet maken met de router die schijnt het te blokkeren op de een of andere manier en bij de kpn hebben ze het geprobeerd 2 keer met het invullen van alles en nog wat met veranderen van nummers in mijn router en ik heb 3 ict mensen erbij gehad die kenden het probleem ook niet die zeiden ook het moet gewoon werken met de codes die ik heb gekregen kpn zegt dat het door een update is gekomen die ze gedaan hebben en daar iets in de modem wat kapot gegaan is die ze vorig jaar gedaan hebben

gsm
door gsm - Jan 5, 2010 om 22:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Soms werkt WPA2 wel en WPA niet. Probeer, als je dat nog niet gedaan hebt, om de netwerkadapter in je PC in te stellen op WPA2.

dr
door drake22 - Jan 5, 2010 om 22:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

heb ik allemaal al gedaan blijft gewoon het zelfde probleem hij kan wel de verbinding zien maar niet verbinding maken

edwardus
door edwardus - Jan 6, 2010 om 00:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Aan het Siemens modem mankeert volgens mij ook niks.
Als je een van die ict'ers weer eens op bezoek hebt, laat ze dan eens kijken naar het al of niet actief zijn van een MAC-adres filter. Laat ze ook kijken naar of het wel werkt met een (correct) statisch ingevoerd IP adres. En laat ze eens beginnen met WPA uitgeschakeld en laat ze kijken met inSSIDer of NetworkStumbler naar de overige netwerken in je omgeving. En zorg er ook voor dat je de juiste driver gebruikt voor de draadloze netwerkkaart.

ca
door calimer - Jan 6, 2010 om 13:08
96 Antwoorden / 11 Vragen

Heb ook iets dergelijks gehad, draadloos netwerk zag hij wel maar kon geen verbinding maken. Bleek aan de usbadapter te liggen, die moet echt WPA zijn en niet WPE. Heb je een usb-adapter via KPN zelf gekocht, of een andere (of in je laptop ingebouwd)?

ja
door jan6255 - Jan 6, 2010 om 13:33
9 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Drake 22,

Wij gebruiken ook een experiabox van KPN, nadat wij gigaproblemen hebben ervaren na installatie van interactieve televisie (extra optie) is bij ons een nieuwe experiabox geinstalleerd. Let wel...dit ging uiteraard niet zonder slag of stoot, na de nodige telefoontjes naar de helpdesk en de uiteindelijke indiening van een klacht (kan telefonisch) verscheen keurig op afspraak een monteur van Kpn die een nieuwe experiabox heeft geinstalleerd. Alles werkt nu weer naar behoren.
Kortom...klacht indienen, aangeven hoelang dit probleem al speelt, en een monteur laten komen.
Noot....wij hielden een logboekje bij wie wij allemaal aan de telefoon hebben gehad, handig als je ergens op terug wil komen!

ch
door chroome - Jan 6, 2010 om 14:07
9 Antwoorden / 0 Vragen

@drake22
Is het wel mogelijk door middel van de LAN kabel om een internet verbinding op te bouwen en welk besturingsysteem gebruik je?
Is er sprake van packet lost en welke laptop of desktop gebruik je?
Als je namelijk helemaal geen verbinding met het internet krijgt, is het mogelijk dat de KPN monteur een aanpassing moet maken in de wijkcentrale.
Als er specifiek problemen zijn met de WiFi adviseer je de verbinding ook eens keer te testen op een andere laptop of pc. Het probleem hoeft namelijk niet specifiek aan de Experia Box te liggen.
Het is ook mogelijk dat drivers van de Experia moeten worden geupdate.

ikbenik
door ikbenik - Jan 6, 2010 om 14:16
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Als je Windows Vista gebruikt, gebeurd het vaker dat Vista de voorkeur heeft om verbinding te maken met een onbeveiligde netwerk en negeert Vista de eigen beveiligde netwerk.

XP kan niet overweg met de WPA2 (vaak) en ook niet met de WPA enterprise beveiligingsprotocollen.

Bij WPA kan gewoon iedere letter of cijfer gebruikt worden, echter sommige computers accepteren alleen cijfers en de letters A t/m F.

Mijn advies is om het draadloze verhaal van de experiabox te vergeten en een extra draadloze router aan te schaffen, dan ben je ook beter beveiligd.

dr
door drake22 - Jan 6, 2010 om 15:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

hallo ik gebruik om even op de antwoorden terug te komen een usb adapter van sweex en mijn zoon gebruikt de laptop die zit er standaard uit de fabriek ik gebruik windows xp en mijn zoon op de laptop windows 7 en ik heb er ook een logboek bijgehouden maar dat maakt voor de kpn niet uit maar ik laat het zo koop wel een draadlozerouter die ik aansluit ben het een beetje zat dat kpn maar kan doen en laten wat ze willen

erik008
door erik008 - Jan 6, 2010 om 16:00
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik neem aan dat je het type 780 hebt als box.
Daarop zit op het front een knop, die moet je even drukken.
Je hebt dan 30 seconden de tijd om je aan te melden.

Mijn ervaring is, dat de 780 wel eens moeilijk doet met aanmelden.

dr
door drake22 - Jan 6, 2010 om 17:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

nee ik dat type 780 niet

dr
door drake22 - Jan 6, 2010 om 17:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

het ligt niet aan de computers lees vorige post heeft kpn allemaal gecontroleerd de lijn en de computer doet het ook goe en de laptop is net 2 weken oud en die geeft het zelfde probleem ik kan gewoon met draad op het internet dat doet het wel maar zoals ze zelf bij kpn zeggen is er iets kapot gegaan met een update die ze gedaan hebben volgens kpn maar een nieuwe sturen ho maar hij doet niets anders dan updaten

erik008
door erik008 - Jan 6, 2010 om 18:14
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Welk type heb je dan wel?

erik008
door erik008 - Jan 6, 2010 om 18:16
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Sorry las er overheen siemens

de
door descart - Jan 6, 2010 om 18:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Al kpn mail en internet assitent geinstaleerd? Deze lost het probleem meestal wel op. Probeer maar

st
door stoomricardo - Jan 24, 2010 om 15:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het toch op een probleem met beveiliging, kijk of je hey juiste wachtwoord gebruikt. Via IE kun je met een door de fabrikant gegeven reeks getallen meestal direct in het hoofdmenu van de router. De handleidingen en instrukties staan bij KPN op de site. Graag sluit ik me aan bij andere adviezen m.b.t. een aparte router. KPN levert doorgaans 54G en heeft een matig bereik. Neem voor een aparte router direct de vrij nieuwe N-standaard voor een veel verder reikende, betere en en snellere verbinding. Je kunt dan in een normaal huis echt zo'n beetje overal draadloos internetten, hebt geen gedoe met kabels meer en je bent in die verbinding altijd sneller dan de standaard 100 mbs. Kooptip zonder winstbelang: nu heel aantrekkelijk geprijsde Dlink DIR-655 en dongel DWA-140, geschikt voor Vista en werkt ook met 7. Succes!