an
door ankefem Jun 26, 2016 om 16:09
Computers & telefonie

Kpn mobiel

Al ruim 10 jaar ben ik een tevreden klant van kpnu. Echter nu ben ik meer dan teleurgesteld en gefrustreerd. Ik heb sinds augustus 2015 een sim-only abonnement omdat ik een poosje goedkoper aan wilde doen. Ik heb via de website van kpn daarom gekozen voor een Zorgeloos Instap abonnement omdat ik dacht daarmee zorgeloos te zijn. Vervolgens ontving ik maandelijke facturen van meer dan 80 euro. Dit begreep ik niet en ik heb in februari daarom een medewerker aan de telefoon gevraagd of dit goedkoper kon. Mijn abonnement is bijgesteld naar € 37,50 p/m. Voor een sim-only vind ik dit nog steeds te duur. De medewerker die ik vervolgens hierop bevraag verteld mij dat er geen wijzigingen naar beneden meer kunnen plaatsvinden. Hierdoor ben ik dus tot januari 2018 een veel te groot bedrag kwijt voor onvoldoende service. Ik voel me misleid en als vaste klant verraden omdat ik geen enkele keer gewezen of geadviseerd ben op voor mij de beste deal. Ook had ik meer service verwacht met betrekking tot mijn probleem. Dit soort bedragen verwacht ik te betalen incl. bijvoorbeeld een nieuw toestel maar niet voor een sim-only. Daarnaast heb ik dusdanig hoge bedragen betaald dat ik van de kant van kpn meer alertheid had verwacht. Wat mij zeer bedroefd is dat ik zonder hoge kosten nu niet van dit abonnement kan afstappen omdat me dat dan weer € 400 gaat kosten. Ik geloof dat ik inmiddels wel voldoende heb bijgedragen en dat een compensatie van de kpn- kant op zijn plaats is. Graag verneem ik wat ik in deze situatie kan doen om mijn huidige abonnement kosteloos op te zeggen of om te zetten naar een veel lager, en reeéler maandbedrag.
Vriendelijke groet,
A. Biermans
[edit. red. persoonlijke gegevens.]

2740 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 26, 2016 om 16:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit is een openbaar forum, dus u kunt maar beter uw persoonlijke gegevens verwijderen voordat er misbruik van gemaakt kan worden.
U kunt dit doen via "bewerk" onder uw bericht en als dat niet meer kan dan via Rapporteer en de aanwijzingen volgen.

aurora1
door aurora1 - Jun 26, 2016 om 16:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij zorgeloos instap van de KPN kan ik alleen vinden dat dat inclusief een toestel is.
Heeft u dan ook een toestel erbij gekozen?
Zo ja, dan is dat bedrag mede bestemd om de lening voor dat toestel in termijnen af te betalen.
Verder geldt in het algemeen dat het verstandig is eerst het e.e.a. uit te zoeken voordat men een abonnement aan gaat, een provider hoeft dat niet voor u te doen.
Verder heeft het feit of iemand al dan niet jaren klant is bij een provider nergens iets mee te maken.

gerbera
door gerbera - Jun 26, 2016 om 17:16
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Begrijp het niet helemaal. Sim Only Zorgeloos instap kost € 37,50 pm maar omdat u reeds klant bent van KPN heeft u recht op een korting van € 10,- pm zolang het abo loopt. U zou dus € 27,50 moeten betalen dus zou daar nog maar eens over informeren. U betaald nu voor een Zorgeloos Premium abo met onbeperkt bellen/sms, 10GB. en Spotify. Overigens als u even had rondgeneusd op de site van KPN had u kunnen zien dat een Sim Only begint met een tarief vanaf € 13,50 pm. De abo's zijn zonder toestel.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2016 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik mag toch aannemen dat toen u uw abonnement wijzigde naar "zorgeloos instap" u daar de voorwaarden en prijzen van hebt bestudeerd?

De provider hoeft toch niet voor u te gaan denken of beslissen?

Uiteraard kunt u uw abonnement niet kosteloos opzeggen of wijzigen. Dat u al 10 jaar klant bent, maakt natuurlijk niets uit.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 27, 2016 om 12:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"De provider hoeft toch niet voor u te gaan denken of beslissen?" Maar natuurlijk wel! Weet je hoe vermoeiend dat uitzoeken en gelees wel allemaal niet is! Dat moeten we anno nu toch echt niet willen dat je dat ook nog helemaal zelf moet doen! De handleiding van de telefoon/android is al zoveel werk om door te spitten, oh wacht eens eventjes..

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 26, 2016 om 17:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

10 jaar tevreden klant bij KPMG, dan zorgeloos een zorgeloos instap Sim Only about afsluiten en 80 euro per maand betalen.  Dan schrikken en bijstellen naar 37, 50 per maand met medewerking van die altijd aardige KPN.
En u wilt nu compensatie en onder het contract uit.
Ik zie werkelijk geen reden om deze eisen in te willigen. U kiest toch met uw volle verstand een abonnement. U leest toch wat u krijgt en wat dit kost?
Diewilik

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2016 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat een abonnement bij KPMG heel wat meer kost dan € 80,00.  Dus de Ts heeft mazzel. :-))

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 26, 2016 om 22:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijgrer Soms erg handig die woordvoorspelling maar tja ik moet het natuurlijk wel even nalezen.
Diewilik

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2016 om 23:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

:-))

akkerdistel
door akkerdistel Jun 27, 2016 om 12:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Diewilik, gewoon even het vinkje weghalen bij automatisch.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 27, 2016 om 16:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Akkerdistel, dat weet ik maar normaliter vind ik het een prettge manier van werken maar soms sla je het nalezen weleens over.
mvg Diewilik

diumenge
door diumenge - Jun 26, 2016 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onduidelijk verhaal, hoe kan een sim-only meer dan 80 euro per maanden kosten?

gerbera
door gerbera - Jun 26, 2016 om 22:53
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb via de website van kpn daarom gekozen voor een Zorgeloos Instap abonnement omdat ik dacht daarmee zorgeloos te zijn
U heeft dus zelf gekozen maar dan nog snap ik niet hoe u aan die € 80,- komt, tenzij u ver over het datagebruik bent gegaan.
Daarnaast staan de tarieven duidelijk vermeld dus dat u misleid bent en zich verraden voelt heeft u geheel aan u zelf te wijten.

KPN heeft nog geen sprekende site die u kan attenderen op een eventueel verkeerde keuze.

Claudia MCMLIII
door Claudia MCMLIII - Jun 27, 2016 om 00:53
3 Antwoorden / Vragen

Dan wordt het tijd om in januari 2018 over te stappen naar een andere provider.

De eerstkomende structurele wijzigen in uw contract met KPN, kunnen voor u aanleiding zijn om tussentijds, binnen 30 kalenderdagen opzeggen van uw huidige contract wegen onverenigbaarheid met de nieuwe wijziging(en), uw contract kosteloos te doen beëindigen en naar een andere provider over te gaan.

Overigens is het niet verstandig geweest om uw persoonlijke gegevens op dit forum te plaatsen, verwittig de redactie in dezen om uw persoonlijke gegevens te doen verwijderen.

tenormin
door tenormin Jun 27, 2016 om 01:51
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@1953, als je je naam veranderd, in welke dan ook, om onherkenbaar te blijven moet men wel de stijl van schrijven veranderen. Denk dat de redactie zich zal afvragen "hoe je nu weer bent binnengekomen".

diumenge
door diumenge Jun 27, 2016 om 06:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onherkenbaar? 1953 in Romeinse cijfers... Als hij/zij iets met cijfers wil doen dan is S5 een beter alternatief.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 27, 2016 om 13:30
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Het is niet toegestaan om onder twee accounts actief te zijn op de Kassa-site." 28 accounts is dus blijkbaar geen enkel probleem?
@Redactie, doe eens dat IP-adres van 'Mr. 1953' gewoon permbannen.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2016 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zit @1953 nu wel bij de buurman of buurvrouw.:-))

gerbera
door gerbera Jun 27, 2016 om 16:18
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Had verwacht dat @1953 wat aan zijn/haar leesvermogen had gedaan tijdens de afwezigheid. Maar helaas niet. Er heeft geen wijziging in het contract plaatsgevonden anders dan op verzoek van TS zelf. Dus er valt niets te ontbinden.

diumenge
door diumenge Jun 27, 2016 om 18:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Status: Niet actief" Opgelost.

reflecs
door reflecs - Jun 27, 2016 om 12:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Door u of door KPN is er een fout gemaakt. Dat had u kunnen controleren in de bevestiging; daar had Zorgeloos Instap moeten staan.
U wordt de kans geboden om het tussentijds om te zetten naar het abonnement dat wel de bedoeling was.  Netjes toch?
Ik denk dat een nog goedkoper abonnement een beetje teveel gevraagd is.

Al
door AllesWeter90 - Jun 28, 2016 om 16:51
36 Antwoorden / 8 Vragen

Vervelende situatie, ik zou een zakelijke brief schrijven met een verzoek tot schadevergoeding maar wel objectief, dus geen waardeoordelen. Daarnaast op zoek gaan naar een ander sim only abonnement. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.vergelijk-simonly.com/populairste-sim-only-aanbiedingen/ voor een mooie aanbieding. Succes!