fl
door fluffytomo Feb 9, 2011 om 23:36
Computers & telefonie

KPN mobiel hoge rekening, data roaming uitstaan

Ik was 3 weken op vakantie gegaan naar Hong Kong, echter toen ik thuis kwam en mijn hi rekenin gop het internet keek zag ik een bedrag staan van 3008,08 euro staan voor data verkeer? dag 1 t/m dag 3 staat China / Hong kong dat kan kloppen maar toen had ik mijn data roaming niet uitstaan, maar in de rest van de specificaties staat ZuidKorea als data verbruik terwijl ik daar nog nooit ben geweest, rara hoe kan dit nou gebeuren? Ik heb mijn data roaming uitstaan en opeens verbruik ik data in zuid korea? De 1e rekening van 3008,08 euro heb ik wel betaald om afsluiting en eventuele boete te voorkomen. Ik heb de klantenservice gebeld en ze zeiden dat er een 2e nota aankomt van 2240 euro!!! Ik schrok me dood, dit kan nooit!! In 3 weken 5000 euro aan data verbruikt? Ik heb vorige jaar met hetzelfde mobiel en nummer in Hong Kong gebruikt en toen was er niks mis mee en dit jaar wel? Erg vreemd allemaal, ik denk echter wel dat het systeem een miscalculatie hebt gemaakt.

Ik heb een klachtmail gestuurd en daar wacht ik op dit moment nog antwoord op. IK hoop dat er iemand mij kan helpen, want dit kan echt niet. Ik gebruik al jaren kpn producten zonder problemen, maar door dit heb ik geen vertrouwen meer in het kpn systeem, Ik snap nu waarom zoveel mensen de dupe van worden.

Groetjes,
Tommy

2486 8 Rapporteer

fl
door fluffytomo - Feb 9, 2011 om 23:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

En sorry van mijn gebrekkige Nederlands -__-

mastag
door mastag - Feb 10, 2011 om 03:44
955 Antwoorden / 19 Vragen

@ fluffttomo
Met je Nederlands is niets mis hoor.

Mastag

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2011 om 07:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan de reactie op de klachtmail afwachten, maar je zou misschien ook nog een (aanvullende) klacht via de reguliere post kunnen sturen? Waarbij je eventueel met kopieën van paspoort kopieën en tickets aannemelijk maakt dat je nooit in Zuid Korea bent geweest in die periode en KPN vraagt dit verder uit te zoeken of aan te tonen dat het factuur terecht is. Als je dit doet kan de je klacht het best aangetekend versturen.

raymondvdb
door raymondvdb - Apr 21, 2011 om 13:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Laatste aflevering van Kassa gekeken? Lijkt me een geval waarbij KPN die coulance-regeling misschien op wil toepassen.
Zie http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/een-klein-foutje-kan-duizenden-euros-kosten/

conny2
door conny2 - Apr 22, 2011 om 08:32
256 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt een bericht naar de redactie sturen via deze pagina . Er zijn zoveel consumenten met dit probleem dat het mij logisch lijkt dat er een nog een keer aandacht aan besteed wordt. Succes Tommy.

ro
door ron010 - Mar 5, 2012 om 21:31
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het zelfde gehad na mijn vakantie een hele hoge rekening en ik heb een specificatie opgevraagd en de kosten zijn opgelopen door automatische downloaden van Blackberry diensten die plaats vinden van 2 uur snachts tot 7 uur snachts en volgens kpn moet ik bij Blackberry zijn die downloaden nieuwe uploads automatisch.
Kpn heeft mij afgesloten en mijn bedrijf is nu zonder telefoon en kpn heeft dit ook gemeld en ik kan nergens meer een abbonnement afsluiten.
Hoe machtig zijn ze en hoe machteloos sta je als consument.

ro
door ron010 - Mar 5, 2012 om 21:35
5 Antwoorden / 1 Vragen

Moet er nog even bij vermelde dat kpn nooit reageer op mijn klacht ,betalen en anders geen telefoon.
Nu incasso bureau op mijn dak gekregen met de nodige boete.

li
door lisamarie2 - May 9, 2012 om 20:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou nu toch eens uit moeten zijn met alle telefoonprovider terreur. wat een treurig verhaal toch weer, ik hoop dat het snel voor je opgelost word. misschien tijd om eens een andere provider te proberen, heeft iemand een idee welke???