ro
door robbielin1 Sep 25, 2008 om 18:22
Computers & telefonie

LEGE BATTERIJ/-ACCU

Hallo allemaal. Als ik mijn Acer Aspire 1522WLMi laptop van de oplader afkoppel is de batterij/accu daarvan binnen 5 minuten weer helemaal leeg. Ik neem dan aan dat de batterij/accu dan aan vervanging toe is. Groot was echter mijn verwondering toen bleek dat bij Dynabyte die niet verkocht worden. Men adviseerde mij op internet te gaan kijken maar hoe weet ik nu of ik een echte en dus een goede koop op die manier en is er echt geen normalere manier om aan een nieuwe batterij/accu te komen. Alvast bedankt!!

255 6 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 25, 2008 om 18:41
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Je kunt verschillende websites met elkander vergelijken, gewoon '1522WLMi accu' in Google invoeren. Als er een site flink in prijs afwijkt, zit er vast een addertje onder het gras. Kijk goed of de prijzen in of ex transportkosten (+BTW) zijn, die kunnen een vertekent beeld geven.

Je kunt ook naar een serieuze computerzaak gaan, dus geen dozenschuiver als Dynabyte, of welke goedkope mega-keten dan ook. Wees dan ajb wel zo sportief dat je je volgende laptop ook bij deze zelfde computerzaak haalt. Immers maak je van zijn service gebruik, dan mag je er ook iets meer voor betalen. Anders hebben we over een paar jaar enkel nog dozenschuivers.

Het zelfde geldt ook voor bv audio- en videoapparatuur.

mastag
door mastag - Sep 25, 2008 om 19:15
955 Antwoorden / 19 Vragen

Die accu zou redelijk verkrijgbaar moeten zijn, voor mijn Acer heb ik hem ooit bij Scheer en Foppen gekocht, ik had de oude overigens zelf verkeerd gebruikt. Mijn laptop stond altijd op stroom en de accu liet ik erin zitten en dat maanden lang. Die jongens konden hem gewoon bestellen ondanks dat ik mijn laptop ergens anders had aangeschaft. Online kan goedkoper en sneller dat wel maar zij waren wel direct gewillig om de accu te bestellen, en dat mag ook gewaardeerd, zeker als mijn eigen leverancier een soortgelijk advies gaf "doe maar online" alsof het teveel moeite was.

Succes

gsm
door gsm - Sep 25, 2008 om 19:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Citaat:
ik had de oude overigens zelf verkeerd gebruikt. Mijn laptop stond
altijd op stroom en de accu liet ik erin zitten en dat maanden lang.

Zo doen de meeste mensen het helaas! En dat gaat ten koste van vele oplaadbare batterijen. Er staat wel een duidelijke aanwijzing voor het omgaan met de batterij in de gebruiksaanwijzingen, maar bijna niemand leest dat.

Oplaadbare batterijen moeten in het begin 3x volledig geladen en ontladen worden.
Vervolgens als laatste weer helemaal opladen.
Dit heet trainen en soms kan daarmee ook een slechte batterij nog weer wat verbeterd worden.
Later moet het bijna ontladen en geheel opladen nog regelmatig herhaald worden.
Oplaadbare batterijen mogen ook nooit leeg opgeborgen worden (vooral Li-ion kan hier niet tegen!) en moeten als het even kan steeds 100% worden opgeladen.
Een volle Li-Ion of Ni-Mh batterij moet na een zekere tijd opnieuw bijgeladen worden.
Eerst ontladen, zoals bij Ni-Cd batterijen wel moet, is dan niet steeds nodig.

Om deze reden kan een batterij ook slecht langdurig in voorraad worden gehouden.

GSM

jcjoppe
door jcjoppe - Sep 25, 2008 om 20:56
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi Robbilin, kijk op www.zoekwekker.nl en stel hem in en ontvang bijna iedere dag een mail met je zoekresultaten zoals 1522 of acer of wlmi of alle 3 je komt dan vele aanbiedingen tegen van paticulieren maar ook van bedrijven.Wacht je kans af en sla toe als de tijd rijp is, snap je(bij accushop is hij 109 euro) ik hoor/lees het misschien nog wel eens als je geslaagd bent.. gr. Johan

edwardus
door edwardus - Sep 26, 2008 om 00:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hier heb ik 's een goeie telefoon-accu besteld voor een zacht prijsje, ze hebben ook een aantal merken laptop accu's, w.o. Acer. Je hebt dan een vervangende accu, die vaak nog krachtiger is dan de originele.

edwardus
door edwardus - Sep 26, 2008 om 00:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens kun je, als je toch altijd het snoer erin hebt zitten, net zo goed de accu verwijderen nadat je 'm tot 40% hebt ontladen. Zo heb je iets langer plezier van je accu.