jo
door jos2006 Mar 18, 2013 om 18:33
Computers & telefonie

Lege/defecte accu

Ik heb een taptop van het Type Toshiba Satellite M70-122. De accu Is van het type Toshiba Lion Battry Pack DC 10,8V 4000 mAh. De accu was snel aan z'n einde omdat ik de combinatie laptop - accu bijna constant aan het stroomnet had. De nieuwe origine accu laadt ik nu op en gebruik deze totdat de laptop het signaal geeft dat de accu moet worden opgeladen. Dan pas aan het stroomnet en ga ik door met het werken op de pc als de accu vol is en de laptop van het net is gehaald. De accu is echter hooguit na een uur leeg. Ik zie andere mensen sos uren achter elkaar werken op de accu zonder opladen. Is er iets mis met mijn laptop. Weet iemand raad?

2011 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 18, 2013 om 19:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u de instellingen van het gebruik van de accu wel bekeken en op zuinig ingestelt?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 18, 2013 om 19:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jos2006 schreef op maandag 18 mrt 2013, 18:33]De accu was snel aan z'n einde omdat ik de combinatie laptop - accu bijna constant aan het stroomnet had.

Dit mag an sich geen probleem zijn, aangezien het laden stopt wanneer de batterij vol is. Wel is de warmte die de laptop produceert niet al te best. Bij het op stroom werken kun je er dan ook beter voor kiezen om de batterij te verwijderen.

freya
door freya - Mar 18, 2013 om 20:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jos2006,

Hoelang je met één acculading doet, is van veel factoren afhankelijk.

1. Stel, om te beginnen, het juiste (energiezuinige) 'energiebeheerschema' in. Als het goed is staat daar een icoontje voor in het systeemvak, rechts onderin de taakbalk.
2. Maak je gebruik van programma's die erg veel gebruik maken van de harde schijf?
3. Maak je gebruik van programma's/games die veel vragen van de grafische kaart?
4. Stel de helderheid van het scherm niet te hoog in.
5. Maak je gebruik van een draadloos netwerk?

En ook belangrijk, wat staat er in de handleiding van de laptop over de te verwachten accuduur?

m.vr.gr. Freya

jo
door jos2006 - Mar 18, 2013 om 21:19
87 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 18 mrt 2013, 19:26][quote=jos2006 schreef op maandag 18 mrt 2013, 18:33]De accu was snel aan z'n einde omdat ik de combinatie laptop - accu bijna constant aan het stroomnet had.

Dit mag an sich geen probleem zijn, aangezien het laden stopt wanneer de batterij vol is. Wel is de warmte die de laptop produceert niet al te best. Bij het op stroom werken kun je er dan ook beter voor kiezen om de batterij te verwijderen.

"Het laden stopt als de accu vol is" Dat had ik ook uit de gebruiksaanwijzing zo begrepen maar het is blijkbaar anders. Nu haal ik inderdaad de accu weg als ik op het stroomnet ga. Het blijft echter een rare actie. Bedankt voor de dupport.

jo
door jos2006 - Mar 18, 2013 om 21:21
87 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 18 mrt 2013, 20:42]Hallo jos2006,

Hoelang je met één acculading doet, is van veel factoren afhankelijk.

1. Stel, om te beginnen, het juiste (energiezuinige) 'energiebeheerschema' in. Als het goed is staat daar een icoontje voor in het systeemvak, rechts onderin de taakbalk.
2. Maak je gebruik van programma's die erg veel gebruik maken van de harde schijf?
3. Maak je gebruik van programma's/games die veel vragen van de grafische kaart?
4. Stel de helderheid van het scherm niet te hoog in.
5. Maak je gebruik van een draadloos netwerk?

En ook belangrijk, wat staat er in de handleiding van de laptop over de te verwachten accuduur?

m.vr.gr. Freya

Bedankt voor de tips, Freya. Ik zal deze een na de ander nagaan.
Maar het blijft raar dat anderen 2 tot 3 uur op een acculading kunnen werken en mijn Toshiba haalt met pijn en moeite een uur.

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2013 om 22:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe lang heb je dan al een nieuwe, originele accu? Dit is een laptop van eind 2005 volgens mij? Een accu gaat maar zo'n drie jaar mee, althans daarna zal die steeds sneller leeglopen.

jo
door jos2006 - Mar 18, 2013 om 23:48
87 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 18 mrt 2013, 22:25]Hoe lang heb je dan al een nieuwe, originele accu? Dit is een laptop van eind 2005 volgens mij? Een accu gaat maar zo'n drie jaar mee, althans daarna zal die steeds sneller leeglopen.

Die nieuwe accu (Toshiba Li-ion Battery Pack DC 10,8V 4000mAh) kocht ik in het najaar van 2012. De specificaties van deze accu zijn gelijk aan de oorspronkelijke accu die zoals ik eerder beschreef defect is geraakt.

diumenge
door diumenge - Mar 19, 2013 om 07:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan vraag ik me toch af of die accu ook niet defect is. Weet je zeker dat het een origineel is? Of was de accu misschien al oud toen deze verkocht werd?

f.weele
door f.weele - Mar 19, 2013 om 08:44
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Kopieer de volgende link, goed lezen wat er staat en eventueel downloaden om daarmee je accu in de gaten te houden. Let op bij downloaden voor meegeleverde software. Uitvinken wat je niet nodig hebt.
http://batterycare.net/en/faq.html
m.vr.gr.

jo
door jos2006 - Mar 19, 2013 om 13:26
87 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 19 mrt 2013, 07:42]Dan vraag ik me toch af of die accu ook niet defect is. Weet je zeker dat het een origineel is? Of was de accu misschien al oud toen deze verkocht werd?

Ik kocht die accu bij een gerenommeerd bedrijf en mag er dus vanuit gaan dat het een goed product is. De opdrukken op de accu geven aan dat het een originele Toshiba is. Ondanks dat zal ik het bedrijf toch eens vragen wat zij ervan vinden. Tenslotte moet het bedrijf het product garanderen.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 19, 2013 om 15:27
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een nieuwe Toshiba Laptop met LED scherm gaat op dezelfde accu tot 6 uren mee.
Bij een LCD scherm van dezelfde 15,6"maar maximaal 2 uren.

Dus dat is verklaring 1.

En dan de instellingen, hoe meer licht des te eerder leeg.
Een relatief donker scherm is vooral bij oude LCD schermen een grote besparing.

Verder vraag ik me af of de accu wel vol was, na 1 uur laden geeft hij vol aan maar pas na 2 uren laden is hij echt 100% vol.
Als ik meet na 1 uur kom ik maar op 70%.
Deze laatste 30% word niet aangegeven maar een bijna volle gaat steeds langzamer vol.
Ook zal je tijdens gebruik laden meer tijd nodig hebben dan aan een computer die stand by of uit staat.