mi
door mijj May 7, 2009 om 12:29
Computers & telefonie

LEXMARK Printer

Heb een Lexmark Printer die nog wel print, maar niet meer scant en kopieert. Heb al verschillende malen de printer verwijdert en weer opnieuw toegevoegd met de installatie CD en al een paar keer met de Software van de LEXMARK-site. Ben bij erkende reparateur geweest en deze kon het probleem ook niet vinden.Op andere PC werkt hij wel. Heb al systeemhertel gadaan. Hij heeft het altijd prima gedaan en is niet gevallen en heeft juiste kabels en andere ook al geprobeert. Gebruik Windows XP SP3 en Internet Explorer 8

WIE KAN MIJ HELPEN !!!

1770 5 Rapporteer

mi
door mijj - May 7, 2009 om 13:36
15 Antwoorden / 2 Vragen

@gsm

Heeft de reparateur ook al gedaan maar geen resultaat

ma
door marika1961 - May 8, 2009 om 14:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

SP3 en Internet expl 8 zijn vrij recent. Is het misschien opgetreden na de installatie van deze windows onderdelen?

gsm
door gsm - May 9, 2009 om 10:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Maak eerst zelf een herstelpunt.

Je moet de software van de Lexmark printer helemaal verwijderen.
De lexmark printers/scanners mogen ook niet meer in het Configuratiescherm, Printers of Scanners te vinden zijn.
Controleer in \Windows\twain_32 of daar nog Lexmark bestanden staan.
Zet deze tijdelijk op een andere plek (eerst een lege tijdelijke map maken en daar naartoe verplaatsen).
Die bestanden van Lexmark (met een wat recentere datum dan de windows bestanden) zijn verantwoordelijk voor het scanner gedeelte van de Lexmark.

Herstart de PC, sluit de Lexmark aan, volgens instructies uit de installatiehandleiding. Bij veel printers mag de USB kabel nog niet aangesloten worden en soms moet de printer zelfs nog uit staan.
Bij sommige Lexmarks moet de printer echter juist wel al aangesloten zijn en ook aan staan, maar dan moet je de Wizard Nieuwe hardware gevonden wel onderbreken.
Voer de setup van de Lexmark CD uit, precies volgens de handleiding.

mi
door mijj - May 9, 2009 om 10:12
15 Antwoorden / 2 Vragen

@marika1961

Nee, was met Internet Explorer 7 en SP2 ook al het geval, PC ook al een keer terugzet naar IE6 maar geen resultaat

sa
door sandervdijk - Jun 3, 2009 om 18:58
8 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht dat het probleem al verholpen is, maar hierbij alsnog een tip.

- Alle software en drivers ( stuurprogramma's ) van de Lexmark verwijderen zoals eerder gemeld. Printer uitschakelen en de computer opnieuw opstarten.
- Herstelpunt maken en het register opschonen. Hiervoor zijn diverse (gratis) programma's beschikbaar.
- Meest recente driver van de Lexmark site downloaden.
- Lexmark op andere usb-poort aansluiten (!)
- Driver installeren volgens instructies.

Als na dit alles de Lexmark nog steeds niet werkt, zou ik toch een keer gaan denken aan een herinstallatie van de computer...

vr.gr. Sander