matusso
door matusso May 21, 2009 om 15:19
Computers & telefonie

Links toevoegen bij Vraag&Antwoord

Hallo allemaal,
Hoe kan ik links toevoegen aan berichten in deze Vraag&Antwoord rubriek.
HTML-code wordt niet herkend?

Groet, Matusso

384 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan via Word, maar zelf kopieer en plak ik hier links vanuit Google Chrome.  Chrome maakt er meteen een link van nl.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je voor je reactie birdies,
Ik gebruik standaard Firefox. Soms wordt een link 1-op-1 als link in mijn antwoorden geplakt, maar meestal komt het als platte tekst in mij reacties terecht.
Ik kan er geen touw aan vastknopen.
Nu reageert de site van kassa wel vaker raar in Firefox...zal wel aan brakke code liggen.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik zelf ook als standaard browser FF, maar daarnaast dus Google Chrome. Chrome gaat me steeds meer bevallen, alleen voor privacy gevoelige zaken gebruik ik toch nog FF.

Probeer Chrome eens.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag matusso,

Maak een kopie van het adres> plak die in een leeg worddocument> geef een harde return (met de enter toets)> maak een kopie van het nu blauw onderstreepte adres> ga dan terug naar het bericht dat je aan het schrijven bent> plak daar op de goede plek het adres> en...........................je link staat er.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Copieer een deel vd text van de desbetreffende website naar het plakboek (text markeren, vervolgens Ctrl-C). Start nu google op, en copieer vanaf het plakboek naar de zoekbalk (Ctrl-V). Kies nu zoeken. De bovenste link zal nu de link naar de website zijn. Deze link kan weer gecopieerd worden mbv Ctrl-C naar de Kassa-website met Ctrl-V.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb Chrome ooit geprobeerd en beviel niet.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw oplossing werkt -ook in OpenOffice- maar is wel een beetje omslachtig ;-)

http://www.apple.com/

Zal de url-tag misschien werken ?

http://www.apple.com

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit werkt niet bij mij.
Ik zie eerlijk gezegd ook niet het verschil tussen uw oplossing en bijv. de link uit de originele website, uit de broncode of van de adresbalk copiëren.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

p.s. het gaat mij er ook om een beetje nette  naam aan de link mee te kunnen. Zoiets als "klik hier"

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil je de vraag even verversen klik dan: hier

Oracle

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik
hier
om naar een site te gaan

Ok. Ik ben eruit. Jammer dat het blijkbaar niet rechtstreeks in Kassa V&A kan.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

........ Jammer dat het blijkbaar niet rechtstreeks in Kassa V&A kan........

Ach ja, ze geven liever geld uit aan overbetaalde presentatoren dan aan een fatsoenlijke, eigentijdse site.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is by far het beste antwoord dat ik heb gekregen ;-)

-Bedankt allemaal voor jullie hulp !-

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag birdies,

Off topic,

Je schrijft: Ach ja, ze geven liever geld uit aan overbetaalde presentatoren dan aan een fatsoenlijke, eigentijdse site.

Vanaf medio 2004 tot medio 2008 zijn naar mijn mening, de respondenten door Ad van der Ree en consorten bewust misleid. Er zou zogenaamd gewerkt worden aan een vernieuwde rubriek V&B, waarin de nadelen van de huidige rubriek zouden worden opgeheven. Niets is/was minder waar. Er is naar mijn mening nooit gewerkt aan een nieuwe opzet en er zal dus ook nooit gewerkt worden aan een vernieuwing.

Met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat er een misverstand is.

Stel, ik wil een link maken naar datingsite Lymic. Wat we dus niet willen is http://www.lymic.nl/.

Ik copieer een stuk text uit de website, bv 'Daten
via Lymic is leuk, makkelijk en snel. Vanuit je huiskamer ontmoet je in
korte tijd veel singles. Je hoeft de deur niet meer uit om te
speeddaten, maar je ontmoet achter je webcam de leukste mannen of
vrouwen. En via Lymic date je ook nog eens 100% gratis!'

Copieër deze text nu naar Google. Copieër vervolgens de hyperlink vd bovenste link naar de vraag-antwoord-rubriek. We krijgen nu

Lymic

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

....en het is uiteraard lachwekkend dat de website dit anno 2009 nog steeds niet uit zichzelf doet....   Helaas geeft de Vara geen aandacht meer aan hun eigen websites.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read: precies: zogenaamd wordt er gewerkt aan een nieuwe site!

Ik zie al zo'n 4 jaar met de regelmaat v.d. klok een popup venster verschijnen over een beoordeling van de site. Drie jaar lang een negatieve beoordeling gegeven, m.u.v. de inhoud, laatste jaar klik ik de popup klakkeloos weg.

Heb de conclusie getrokken dat ze dit alleen doen om ons op te zadelen met de illusie dat er aan gewerkt gaat worden!

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies,

Off topic,

Met de beperkingen van de site valt nog wel te leven, maar...........dat de respondenten jarenlang bewust misleid werden door de KassaRedactie, daar heb ik geen goed woord voor over. Dat is naar mijn mening schandelijk, niet meer maar ook niet minder.

Met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogal gedurfde uitspraken hier heer Ton, als je geen kennis van zaken hebt, zoals in dit geval, kan je beter je snavel houden of zoals je eerder gedaan hebt, gewoon wegblijven hier. PUNT.

Oracle

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Open met Firefox een tweede venster (naast het Kassa venster) en ga naar de website, waarvan je een link wil plaatsen in het forum of bij vraag en antwoord van Kassa.

Je kunt nu met Firefox, rechtstreeks uit de adresbalk, het pictogrammetje, dat voor het actuele adres in het adresvak staat, naar het Kassa antwoord-venster verslepen. Daarna kun je de link (de tekst) nog eenvoudig aanpassen.

Eenvoudiger kan het haast niet, lijkt mij!

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt met Firefox ook links uit andere webpagina's op die manier verslepen en daarna nog in het Kassa venster de tekst aanpassen

ve
door verwijderd - May 21, 2009 om 21:23